במקביל להכרזה על השקתה של BYD דולפין באירופה, BYD מכריזה כי במהלך אוגוסט/ספטמבר 2023 היא תחל לשווק באירופה גם את מכונית הסדאן החשמלית המתקדמת שלה, BYD סיל (Seal) המתחרה ישירות מול טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 ועוד. כמו במקרה של BYD דולפין, גם את BYD סיל נפגוש בישראל לקראת סוף השנה הנוכחית (רבעון רביעי).
BYD סיל היא המכונית החדשה והמתקדמת ביותר כיום של BYD, זו שבמידה רבה מציגה את הכיוון אליו מכוונת החברה, תחרות ישירה עם טסלה כאשר הסיל היא כאמור מתחרה ישירה למודל 3. כמו שאר הדגמים החשמליים הייעודיים של BYD, גם הסיל מבוססת על פלטפורמת e-Platform 3.0 אך כאן אנחנו פוגשים את אחד החידושים של הדגם וזו העבודה שסוללות הבלייד של הדגם מחוברות באופן ישיר לשלדה - CTB.
זה אומר שאין כאן מארז מיוחד עבור הסוללות אלא שסוללות הבלייד מחוברות כאן באופן ישיר לשלדה, דבר שמאפשר לחזק את השלדה, להפחית משקל, להשיג צפיפות אנרגטית גבוהה יותר (10%), להנמיך את מרכב הכובד ב-10 מ"מ ועוד.
לדגם אורך של 4,800 מ"מ, רוחב של 1,875 מ"מ, גובה של 1,460 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,920 מ"מ, כלומר כמו האניק 6 היא גדולה יותר מהמודל 3 של טסלה. לדגם תא מטען אחורי בנפח של 402 ליטר וקדמי בנפח של 53 ליטר. כן, כמו רכבים רבים מסין נפח תא המטען צנום יחסית שכן הרוכשים מסין פשוט מעדיפים תא נוסעים מרווח יותר על חשבון תא המטען.
BYD סיל תשווק באירופה בשתי גרסאות הנעה, האחת עם מנוע חשמלי אחורי בלבד בהספק של 313 כ"ס ו-36.7 קג"מ והשנייה עם הנעה כפולה המוסיפה מנוע חשמלי קדמי בהספק של 215 כ"ס כך שלדגם זה הספק כולל של 528 כ"ס. כל זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.9 שניות או 3.8 שניות בהתאמה.
שני הדגמים מצוידים בסוללת LFP בקיבולת של 82kWh המאפשרת טווח נסיעה של 570 ק"מ או 520 ק"מ בהתאמה, בתקן WLTP. יחד עם נתוני הביצועים אלו נתונים המציבים את הסיל כמתחרה צמודה מאוד למודל 3. לדגם יכולת טעינה משופרת לעומת שאר דגמי BYD עם טעינה מהירה DC בהספק של עד 150kW (טעינה של 30-80 אחוז ב-26 דקות) וטעינה ביתית AC תלת פאזית בהספק של עד 11kW (זה כמו שאר דגמי החברה). הסוללה מצוידת כסטנדרט במשאבת חום ובטכנולוגיית V2L בהספק של עד 3.3kW.
אל העיצוב החיצוני המרהיב של הדגם BYD הצמידה תא נוסעים מודרני ואיכותי עם עיצוב ייחודי ומקורי אך ללא "השגעונות" שאפשר למצוא בדגמים הזולים יותר של החברה - אפשר לומר שכן BYD הלכה יותר על הצד הבטוח.
מערכת המולטימדיה, עם קישוריות 4G קבועה באמצעות eSIM, מצוידת במסך מגע ענק בגודל "15.6 שכן, כמו בשאר דגמי החברה גם כאן הוא מסתובב על צירו לתצוגה אופקית/אנכית. המערכת כוללת עדכוני OTA ותפעול קולי, כמו בשאר דגמי BYD, אך כאן החברה מבטיחה שיפור בתחום הזיהוי הקולי עם זיהוי מהיר ומדויק יותר, זיהוי קישורים מילוליים ועוד. המערכת כוללת כסטנדרט גם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
לצד זה נמצא שני משטחי טעינה אלחוטיים, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מערכת שמע מבית Dynaudio עם 12 רמקולים, חלון גג פנורמי ענק וכמובן שאת כל האבזור המקובל כמו מושבים קדמיים חשמליים, בקרת אקלים מפוצלת שקעי טייפ C מלפנים ומאחור ומגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות.