BYD כבשה בסערה את את שוק הרכב הישראלי והיא לא מתכוונת לעצור גם בשנת 2025, אז החברה מתכננת להרחיב את היצע הדגמים של המותג ל-9 דגמים חשמליים ועוד 4 דגמי פלאג-אין, היצע של 13 דגמים זה כבר היצע גדול ומכובד מאוד שרק מעט מותגים בישראל מסוגלים להחזיק.
היצע הדגמים הנוכחי של BYD בישראל כולל כיום את הדולפין, האטו 3, סיל U בגרסה חשמלית או פלאג-אין, סיל וטאנג, כלומר 5 דגמים חשמליים ודגם פלאג-אין אחד. ברבעון הראשון של 2024 תצטרף להיצע סיל 05 פלאג-אין כך שאנחנו עומדים על 5 דגמים חשמליים ושני דגמי פלאג-אין, חסרים לנו עוד 4 דגמים חשמליים ושני דגמי פלאג-אין וכאן נכנס משחק הניחושים שלנו בו ננסה לנחש אילו דגמים נוספים של BYD אנחנו צפויים לפגוש על כבישי ישראל.
במסגרת הדגמים שאנחנו די בטוחים שנפגוש בישראל נמצא את BYD אטו 2 המשווק בסין כ- BYD Yuan UP. מדובר בקרוסאובר משפחתי קומפקטי מסדר הגודל של דגמים כגון פיג'ו 2008 ואם אנחנו צריכים לנחש המחיר יהיה בגזרת ה-145 אלף שקל. בסין הדגם משווק עם שתי גרסאות הנעה אך סביר להניח כי רק זו הבכירה יותר תמצא את דרכה לאירופה, הנעה קדמית 175 כ"ס עם סוללת LFP 45.1kWh, עם סוללה כזו ניתן לצפות כי נתון הטווח של הדגם יעמוד על כ-300-320 ק"מ.
הדגם הבא ברשימה הוא סי-ליאון 07, הקרוסאובר פרימיום החדש של BYD שהושק לאחרונה במספר מדינות באירופה. מדובר בקרוסאובר 5 מושבים גדול באורך של 4.83 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר והוא מצויד בכל הטכנולוגיה העדכנית ביותר של BYD, כולל גרסת Evo של פלטפורמת e-Platform 3.0 העושה, בין היתר, שימוש ביחידות הנעה חשמליות חדשות. זה המקום להזכיר כי פלטפורמת Evo תומכת גם בארכיטקטורת 800V, אך בשלב זה היא לא מתוכננת להגיע לאירופה.
באירופה הדגם משווק בשלוש גרסאות: הנעה אחורית 313 כ"ס עם סוללת 82.5kWh כך שלדגם נתון 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות וטווח נסיעה של 482 ק"מ, הנעה כפולה 530 כ"ס עם אותה סוללה כך שלדגם נתון 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות וטווח נסיעה של 456 ק"מ, הנעה כפולה 530 כ"ס אך עם סוללת 91.3kWh כך שלדגם זה טווח נסיעה של 502 ק"מ.
להשלמת הרשימה חסרים לנו כעת שני דגמים חשמליים ועוד שני דגמי פלאג-אין. בתחום הדגמים החשמליים האופציות הן BYD סיגל (Seagull), המכונית העירונית החשמלית של BYD שלאחרונה הפכה לדגם הנמכר ביותר בשוק הסיני, מדובר במכונית עירונית מהסוג הגדול והמרווח עם אורך של 3.78 מטר, רוחב של 1.71 מטר ובסיס גלגלים של 2.50 מטר כך שהיא גדולה משמעותית מדגמים כגון קיה פיקנטו, לדוגמה. בשוק הסיני הדגם משווק עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 75 כ"ס ומומנט מרבי של 13.8 קג"מ עם סוללה בקיבולת של 38.0kWh.
אופציה נוספת, שתהיה גם חשמלית וגם היברידית פלאג-אין, היא BYD סי-ליאון 05 שתוצג בקרוב בשוק הסיני. מדובר בדגם שהוא קצת יותר ארוך מהאטו 3 (ב-80 מ"מ) ודומה לו בכל שאר המידות. הדגם צפוי להיות משווק עם אותן יחידות הנעה המוכרות לנו מהאטו 3 והסיל U. אופציה אחרת היא הקרוסאובר BYD סי-ליאון 06,מדובר בקרוסאובר שטרם נחשף אותו החברה מתכננת להציג בחודשים הקרובים כאח קטן וזול יותר ל- סי-ליאון 07.
עוד אופציה מתוך היצע הדגמים של BYD הוא טאנג פלאג-אין, דגם 7 מושבים שיהיה במחיר דומה לזה של הטאנג החשמלי. הגרסה הזו של הדגם הוצגה לאחרונה לאחר מתיחת פנים והיא מצוידת במערכת הנעה היברידית פלאג-אין בהספק משולב של 275 כ"ס ועם סוללת LFP בקיבולת של 21.5kWh, כך שטווח הנסיעה החשמלי צפוי לעמוד על כ-80 ק"מ.
ל-BYD יש כמובן עוד דגמים נוספים רבים בהיצע, כגון המשפחתית האצ'בק החשמלית הגדולה סיל 06GT, אך לאור המרכב הלא ממש פופולרי בישראל בספק אם נפגוש בדגם זה בישראל. הדגם הזה משווק בסין אך עקרונית מיועד גם לאירופה, בשוק הסיני הוא ישווק עם מנוע אחורי 218 כ"ס ומבחר של שתי סוללות בקיבלות של 60kWh או 73kWh או בגרסת הנעה כפולה 422 כ"ס וסוללת 73kWh.