ב.מ.וו X5 החדש גדול, איכותי ומרווח יותר. הוא מצויד במתלי אוויר בכל פינות הרכב לשיפור הנוחות, במנועים בהספקים של עד 462 כ"ס ובעיקר, הוא מוכן לגנוב לקוחות מה-Q7 וה-GLE.
ב.מ.וו מסירה את הלוט מעל אחד הדגמים החשובים ביותר שלה, ב.מ.וו X5 החדש, דור רביעי לקרוסאובר הבכיר של המותג (לפחות עד הגעת ה-X7) המתחרה מול מרצדס GLE, אודי Q7 ועוד. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ה-X5 החדש צפוי להגיע לישראל בתחילת 2019.
ב.מ.וו מבטיחה שהדור החדש של ה-X5 יציע את אותן יכולות נהיגה גבוהות יחסית המזוהות עם הדגם, אך הפעם הדבר יתלווה לאיכות נסיעה גבוהה יותר, בזכות פלטפורמה חדשה וקשיחה יותר ב-33%, מערכת היגוי לכל הגלגלים ומוטות מייצבים אקטיביים (DDARS) אך בעיקר בזכות קפיצי אוויר אופציונליים בכל פינות הרכב, לעומת רק בציר האחורי בדור הקודם. לדגם מרווח גחון של 21.4 ס"מ ומתלי האוויר מאפשרים הגבהה נוספת של עד 4 ס"מ או הנמכה לטובת גישה נוחה יותר לתא המטען.
X5 החדש מזוהה מיד עם הדור היוצא אך הוא חטוב, זוויתי ומוצק יותר למראה ונושא כצפוי את גריל הכליות הגדול והחדש של המותג. העיצוב החדש מוצלח בהחלט, למעט אולי הפנסים מאחור הדורשים דיון נוסף. X5 החדש לא רק ניראה גדול יותר הוא אכן כזה, עם אורך של 4,921 מ"מ, רוחב של 1,970 מ"מ, גובה של 1,737 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,975 מ"מ לדגם, לדגם נוספו 35 מ"מ לאורך, 32 מ"מ לרוחב, 11 מ"מ לגובה ו-42 מ"מ לבסיס הגלגלים.
המרווח לנוסעים שודרג, אך נפח תא המטען נותר כשהיה על 645 ליטר, אותו ניתן להגדיל עם קיפול המושבים מאחור לכדי נפח של 1860 ליטר. ב.מ.וו שומרת על המסורת של דלת תא מטען המחולקת לחלק עליון ותחתון, הפעם ניתן לפתוח את כל החלקים באופן חשמלי מלא. כיסוי תא המטען מופעל באופן חשמלי ובלחיצת כפתור ניתן לאחסנו אוטומטית ברצפת תא המטען.
בחזית הדגם נמצא פנסי LED כסטנדרט וכאופציה, ניתן לבחור בתאורת לייזר מתקדמת המגדילה את טווח פיזור האור בכ-200 מטר לעומת תאורת ה-LED.
עם תחילת השיווק, ב.מ.וו תציע את ה-X5 החדש עם מבחר של שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' ולמערכת הנעה כפולה xDrive. היצע מנועי הבנזין כולל את דגם X5 xDrive40i עם מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ בין 1,500-5,200 סל"ד. 5.5 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 243 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 11.8 ק"מ לליטר.
דגם X5 xDrive50i מצויד במנוע 4.4 ליטר V8 טווין-טורבו החדש בהספק מרבי של 462 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ בין 1,500-4,750 סל"ד. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.7 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 8.6 ק"מ לליטר.
היצע מנועי הדיזל כולל את דגם X5 xDrive30d עם מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל בהספק מרבי של 265 כ"ס ומומנ מרבי של 63.2 קג"מ. דגם זה צפוי להיות הדגם הנמכר ביותר באירופה. לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.5 שניות, מהירות מרבית של 214 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.7 ק"מ לליטר.
דגם הדיזל הבכיר, וגם הדגם היקר ביותר בשלב זה, הוא דגם X5 M50d המצויד במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים עם לא פחות מארבעה מגדשי טורבו - שניים ללחץ גובה ושניים ללחץ נמוך. למנוע זה הספק מרבי של 400 כ"ס ומומנט מרבי של 77.5 קג"מ. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה של 5.2 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 14.7 ק"מ לליטר.
במהלך 2019, ב.מ.וו תציג גרסאות הנעה נוספות לדגם, כולל מערכת הנעה היברידית פלאג-אין וכן גרסת ביצועים X5M.
תא הנוסעים החדש מציג קפיצת מדרגה בכל הקשור לאיכות וטכנולוגיה כאשר העיצוב נשען על עיצוב תא הנוסעים המוכר של ה-X3 החדש. הנהג ימצא עצמו מול גלגל הגה חדש וחשוב עוד יותר, גם לוח המחוונים הדיגיטלי החדש של ב.מ.וו. לצד לוח המחוונים נמצא את מסך ה-"12.3 של מערכת המולטימדיה עם מערכת הפעלה עדכנית ומשופרת ואפשרות לתפעול באמצעות מחוות ידיים.
בנוסף נוכל למצוא בקרת אקלים המפוצלת ל-4 אזורים, חלון גג הגדול יותר ב-30%, מערכת שמע עם 20 רמקולים מבית Bowers & Wilkins, מערכת בידור ליושבים מאחור עם מסכי "10.2 ונגן בלו ריי. כמו בדגם היוצא, לקוחות הדגם יוכלו לבחור בתוספת של שורת מושבים שלישית, אך הפעם סביר להניח שאלו כבר יבחרו ב-X7 החדש והגדול יותר אשר יוצג בעוד זמן לא רב.