פורשה ממשיכה להרחיב את היצע גרסאות הפאנאמרה החדשה, שהוצגה בחודש נובמבר אשתקד, והיא חושפת כעת את דגם הקצה פאנאמרה טורבו S E-Hybrid החדשה - הגרסה החזקה ביותר של הפאנאמרה עם הספק כולל של 782 כ"ס - ואת הפאנאמרה GTS המכוונת אל חובבי הניהוג והנהיגה.
פורשה פאנאמרה טורבו S הייבריד החדשה משלבת מנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו בהספק של 600 כ"ס עם מנוע חשמלי בהספק של 190 כ"ס המשולב בתיבת ה-PDK של הדגם. למערכת הזו הספק כולל של 782 כ"ס ומומנט מרבי של 102 קג"מ, נתונים שהופכים את הדגם לפאנאמרה החזקה ביותר אי פעם עם תוספת נכבדה של 102 כ"ס לעומת הדגם היוצא. תחנת הכוח הזו מסוגלת לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.9 שניות ומהירות מרבית של 325 קמ"ש, שיפור של 0.5 שניות ו-25 קמ"ש לעומת הדגם היוצא.
כמו בשאר דגמי הפלאג-אין E-Hybrid החדשים של הפאנאמרה, ארבעה במספר, גם כאן נמצא סוללה בקיבולת של 25.9kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של עד 88 ק"מ. שדרוג נוסף לו זכו דגמי הפלאג-אין החדשים של הפאנאמרה הוא הגדלת עוצמת הבלימה הרגנרטיבית ל-88kW ושדרוג המטען הפנימי להספק של 11kW כך שטעינה ביתית מלאה אורכת רק שעתיים ו-39 דקות.
כמו שאר דגמי הטורבו הבכירים של הפאנאמרה, גם כאן נמצא עיצוב קצת שונה וייחודי לפגושים מלפנים ומאחור, מערכת בלימה קרמית כסטנדרט, חישוקי "21 מחושלים וקלים במיוחד ועוד. הפאנאמרה טורבו S E-Hybrid קבעה לאחרונה שיא הקפה לרכבי סאלון על מסלול הנורבורגרינג עם זמן הקפה של 7:24.17 דקות למסלול המלא (20.82 ק"מ), על אותו המסלול המלא טסלה מודל S פלייד נזקקה ל- 7:30.5 דקות כדי להקיף את המסלול (עם חבילת המסלול). כדי להשיג את זמן ההקפה הזה תאלצו לרכוש את הקיט האווירודינמי האופציונלי הכולל גם צמיגי מישלין Pilot Sport Cup 2.
פורשה פאנאמרה GTS החדשה היא ממש לא הגרסה הכי חזקה של הפאנאמרה, אך היא זכתה לכיול ייחודי שהופך אותה למכונית הזרירה והמהנה יותר לנהיגה. הדגם מצויד במנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו בהספק מרבי של 500 כ"ס, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות ולמהירות מרבית של 302 קמ"ש. מעבר לנתונים היבשים, מנוע ה-V8 של הדגם זכה למספר שדרוגים לטובת עקומת הספק/מומנט שמזכירה יותר אופי של מנוע אטמוספרי ומערכת פליטה משודרגת עם חתימת סאונד כוחנית.
מערך המתלים של הפאנאמרה GTS, הנשען על קפיצי אוויר אדפטיביים, זכה לכיול ייחודי וספורטיבי יותר כולל הנמכת מרכב של 10 מ"מ והתקנה של מוטות מייצבים עבים יותר. מערכת ההנעה הכפולה של הפאנאמרה GTS מצוידת כסטנדרט בדיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית - PTV Plus.
הדגם זכה לעיצוב אגרסיבי יותר משאר גרסאות הפאנאמרה כולל חבילת השחרה, לאווירה תואמת בחלל תא הנוסעים, חישוקי "21 קלים עם נעילה מרכזית לשחרור מהיר ועוד.
מחירים:
- פאנאמרה GTS החל מ- 1,275,000 ₪
- פאנאמרה טורבו S הייבריד החל מ- 1,925,000 ₪
צפי הגעה לישראל: רבעון 4 השנה, 2024