במקביל להצגת הברונקו 2021 החדש, שהוא רכב שטח קשוח וגדול ומתחרה לרנגלר של ג'יפ, פורד מנצלת את ההזדמנות לעשות שימוש נוסף בשם האייקוני ומציגה את הברונקו ספורט שלמרות השם הוא חיה אחרת לחלוטין. הברונקו ספורט הוא קרוסאובר קומפקטי מהשורה על בסיס שלדה אחודה, עם יכולות שטח מעבר למקובל, עיצוב קשוח ולמעשה מתחרה עיקרי לרנגייד ובמיוחד הקומפאס טרייילהוק של ג'יפ, אך כמובן גם מול קרוסאוברים קומפקטיים אחרים כדוגמת מאזדה CX-30 או CX-5.
הברונקו ספורט מבוסס על פלטפורמת C2 של הפוקוס החדשה ולדגם מידות של 4,387 מ"מ אורך, 1,887 מ"מ רוחב, 1,783-1813 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ. בהשוואה לקוגה החדש הברונקו ספורט קצר יותר ב-198 מ"מ ובעל מפסק סרנים קצר יותר ב-40 מ"מ, אך הוא גבוה יותר משמעותית ב-198 מ"מ.
הברונקו ספורט נושא את אותה שפת עיצוב של הברונקו הבכיר, גם כי אותו מעצב היה אחראי על עיצוב שני הדגמים. העיצוב שונה למדי מכל המתחרים לגודל ולמחיר ומספק מענה למי שרוצה את הקרוסאובר שלו קשוח למראה. תא הנוסעים כבר סטנדרטי יותר למראה אך מנסה להמשיך את המראה החיצוני הקשוח. בכל הקשור לאבזור, כל מה שתוכלו למצוא, לדוגמה, בפוקוס תוכלו למצוא גם כאן בין אם בתחום הנוחות או הבטיחות.
את הברונקו ספורט ניתן לקבל עם שתי יחידות הנעה: 1.5 ליטר טורבו 182 כ"ס ו- 24.5 קג"מ בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטו', כמו בפוקוס אקטיב, או 2.0 ליטר טורבו עם 248 כ"ס ו-37.9 קג"מ המשודך גם הוא לתיבת 8 הילוכים אוטו' אך הכוללת תפעול ידני באמצעות מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה ומערכת קירור משופרת. אלו מנועים חריגים יחסית לסגמנט בו מתחרה הדגם ומה שרומז על כך שפורד רוצה לגנוב לקוחות גם על מסגמנטים גבוהים יותר.
הברונקו ספורט מצויד במערכת הנעה כפולה 4X4 כסטנדרט אך לקוחות שירצו יכולות שטח משופרות יוכלו לבחור בדגם Badlands הכולל הגבהת מרכב (מרווח גחון של 223 מ"מ לעומת 198 מ"מ), מיגוני גחון, יכולת זחילה משופרת, מתלים שונים עם בולמים קדמיים משודרגים במעצורים הידראוליים וקפיצים רכים יותר, פגושים בעיצוב שונה המאפשרים זוויות גישה/נטישה גדולות יותר, יכולת מעבר מים משופרת (60 ס"מ לעומת 45 ס"מ) ומערכת הנעה כפולה משופרת עם נעילת דיפרנציאל אחורי.
לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה/שטח עם שבעה מצבים שונים לבחירה וכן מערכת בקרת שיוט לשטח השולטת על התאוצה והבלימה, עד 30 קמ"ש בנסיעה לפנים ועד 10 קמ"ש בנסיעה לאחור. המערכת נועדה לאפשר לנהגים פחות מנוסים להתרכז בניווט הרכב בשטח שהוא קצת יותר מאתגר משבילים. עבור לקוחות אלו יש גם אופציה למצלמת שטח המציגה מכשולים קרובים למרכב שלא ניתן לראות ללא המצלמה.