2021 פורד ברונקו החדש
פורד ברונקו החדש - מתחרה לרנגלר של ג'יפ.
2021 פורד ברונקו החדש
פורד ברונקו החדש - מתחרה לרנגלר של ג'יפ.

לאחר ציפייה ארוכה, בשוק האמריקאי לפחות, פורד חשפה הערב את הברונקו 2021 החדש. הברונקו (Bronco) החדש הוא דור שישי לרכב השטח של פורד, שנולד מחדש לאחר הפסקת ייצור של 24 שנים כדגם שנועד להתחרות ישירות ראש בראש ברנגלר של ג'יפ. את הברונקו החדש אנחנו צפויים לפגוש בישראל במהלך השנה הבאה.

 

הברונקו החדש ישווק בגרסאות של 2 או 4 דלתות (קצר או ארוך), עם שתי מערכות הנעה כפולה ושני מנועי טורבו מודרניים ועם אין סוף של אפשרויות להתאמה אישית ולפירוק קל של חלקי מרכב שונים, כולל הדלתות והגג, בכדי לעבור מרכב לשימוש יום יומי לרכב שאפשר לצאת איתו יוצאים לטיול שטח קשוחים של מספר ימים.

כיאה לרכב שטח אמיתי הברונקו החדש מבוסס על שלדת סולם והוא מציעה מרווח גחון נדיב של עד 29.4 ס"מ עם צמיגי "31 (או 21.1 ס"מ עם צמיגים רגילים) וכושר מעבר מים של 851 מ"מ, כל זה כמובן לפני שפע של שיפורי אפטרמרקט שיוצעו עבור הדגם ויאפשרו לשדרג כל מה שעולה על דעתכם, אך כבר מהמפעל ניתן לדוגמה להזמין את הדגם עם גלגלי "31 ענקיים עם המון גומי המאפשר הפחתה משמעותית של לחץ האוויר למעברי סלעים וחולות מאתגרים.

 

2021 פורד ברונקו החדש
פורד ברונקו החדש.

 

רוכשי הדגם יוכלו לבחור, בשלב זה, בין שני מנועים ושתי מערכות הנעה כפולה 4X4. כיאה לרכב מודרני, גם אם הוא אמריקאי, כבר לא מדובר במנועי V6 או V8 אטמוספריים ועתירי נפח אלא בשני מנועי טורבו מודרניים המוכרים לנו מהדגמים השונים של פורד. מנוע הבסיס הוא מנוע ה-2.3 ליטר טורבו אקובוסט של פורד עם הספק מרבי של 270 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ ואילו המנוע הבכיר הוא מנוע 2.7 ליטר V6 טורבו אקובוסט בהספק מרבי של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 55.2 קג"מ.

 

פורד ברונקו החדש תא הנוסעים
קשוח אך מודרני.

המנועים משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטו' אך את המנוע החלש יותר ניתן לקבל גם עם תיבת 7 הילוכים ידנית אשר פותחה במיוחד עבור הדגם וכוללת הילוך זחילה ביחס הנעה של 94.75:1. את תיבת ההילוכים ניתן לשדך לשתי מערכות הנעה כפולה , הבסיסית יותר עם תיבת הפחתה בעלת תפעול אלקטרוני והמשודרגת עם תיבת הפחתה אלקטרומכנית ומעבר אוטומטי לפי דרישה בין מצב הנעה 2H ל-4H - הדגם הידני משודך רק למערכת המשודרגת. הכוח אל הגלגלים עובר דרך סרן אחורי קשיח Dana 44 AdvanTEK וקדמי Dana AdvanTEK - שניהם זמינים עם נעילת דיפרנציאל נשלטת אלקטרונית.

 

2021 פורד ברונקו החדש
וכן, אפשר להזמין גם דלתות עם חור.

לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה/שטח עם לא פחות משבעה מצבים לבחירה: Normal, Eco, Sport, Slippery & Sand, Baja, Mud/Ruts and Rock Crawl. אפשר לנהוג בברונקו כמו רכב שטח של פעם ואפשר גם להעזר במערכות אלקטרוניות מתקדמות לנהיגת שטח כדוגמת בקרת שיוט לזחילה במהירות נמוכה, ניהוג וקטורי (בלימה של אחד הגלגלים) לנסיעת שבילים מהירה או מערכת Trail One-Pedal Drive המאפשרת מעבר סלעים מאתגר באמצעות דוושה אחת - עזיבה של דוושת הגז תנעל אוטומטית את הבלמים.

הברונקו החדש במצוי במיגון גחון במקומות אסטרטגיים כסטנדרט אך מאפשרת לרוכשים להוסיף עוד מיגונים נוספים ישירות מהמפעל בהתאם לשימוש העתידי ברכב.

 

פורד ברונקו החדש
אפשר להסיר את רוב חלקי המרכב.

פורד העניקה לברונקו עיצוב רטרו סטייל המתכתב עם שפת העיצוב של הדור הראשון של הברונקו, במיוחד בעיצוב הגריל והפנסים הראשיים העגולים וכך גם בעיצוב הדשבורד של תא הנוסעים.הברונקו הוא אמנם רכב שטח קשוח אך השנה היא שנת 2020 כך שהדגם מספק את כל הטכנולוגיה והפינוקים שאפשר לצפות מרכב מודני, זה כולל מגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות Co-Pilot360 הניתנות כמובן לניתוק בזמן נהיגת שטח, מערכת מולטימדיה SYNC4 עם מסך מרכזי "12 או "8 הכוללת מערכת ניווט גם לשטח.

 

2021 פורד ברונקו החדש
במרכב 2 או 4 דלתות.

בנוסף אפשר למצוא כל מיני פטנטים שימושיים לרכב שטח כגון פס עיגון למכשירים שונים על הדשבורד, כגון מצלמת גו-פרו, עם שקע USB לטעינה, מגוון עשיר של תאי אחסון, ווים לתליית אבזור, שולחן נשלף ברצפת תא המטען, פתח ניקוז למים בתחתית המרכב ועוד ועוד.

 

מחיר הבסיס לדגם בשוק האמריקאי עומד על $29,995, אך הוא יכול לקפוץ לפי שתיים ויותר ודי בקלות בזכות שפע אפשרויות האבזור בלתי נגמרות של הדגם.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.