את הדור הנוכחי של הפיאסטה לא זכינו לפגוש על כבישי ישראל, אך באירופה הדגם משווק בהצלחה מאז שהושק בשנת 2017 וכעת פורד חושפת את דגמי 2022 המחודשים של הפיאסטה אשר זכו למתיחת פנים מקיפה למדי.
כמו בדגם היוצא, את הפיאסטה 2022 המחודשת ניתן לרכוש בגרסה רגילה, המוצעת גם ברמת גימור ST ליין ספורטיבית, בגרסה מוגבהת ובמראה של SUV בדגם פיאסטה אקטיב, בגרסה מסחרית ללא ספסל אחורי בדגם פיאסטה וואן וכמובן גם בגרסת ביצועים בדגם פיאסטה ST המתחרה מול פולו GTI, קליאו RS, יונדאי i20N ועוד. בנוסף, הפיאסטה היא כיום הסופרמיני היחידה באירופה אותה עדיין ניתן לקבל במרכב 3 דלתות, בחלק מגרסאות הדגם.
דגמי 2022 החדשים של הפיאסטה זכו לעיצוב חדש לחלוטין לחזית הדגם, גם למכסה המנוע, כולל גריל גדול ובולט יותר ופנסי LED ראשיים בעיצוב חדש (אופציה לתאורת Matrix LED אדפטיבית) עם חתימת תאורת יום חדשה. כל גרסה/רמת גימור זכתה לעיצוב שונה במקצת לפגוש הקדמי וברמות הגימור הרגילות, שלא מוצגות בתמונות, הגריל ומסגרת החלונות תחומים מסגרת כרום במקום בשחור. הפרופיל נותר ללא שינוי למעט עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים ומאחור נוכל למצוא עיצוב חדש ליחידות התאורה וסיומת שונה לחתית הפגוש לכל רמת גימור/גרסה.
השינוי הבולט ביותר בתא הנוסעים הוא המעבר ללוח מחוונים דיגיטלי "12.3 שהוצג אשתקד בפוקוס. התצוגה בלוח המחוונים משתנה לפי המצב הנבחר בבורר מצבי הנהיגה המאפשר בחירה בין מצב רגיל, אקו וספורט בדגמים הרגילים, בדגם אקטיב נוסף מצב שטח המשנה את אופי פעולת בקרת האחיזה ובדגם ST מצב אקו הוחלף במצב מסלול.
בנוסף נמצא מערכת מולטימדיה "8 עדכנית המופעלת באמצעות מערכת פורד SYNC 3 וכוללת תפעול קולי, ניווט עם דיווחי תנועה, אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו וכן קישוריות FordPass המאפשרת שליטה מרחוק על הרכב באמצעות המכשיר הסלולרי, כולל הגבלת הורים לנהגים צעירים. נוכל למצוא גם משטח טעינה אלחוטי שנוסף לתא הנוסעים וחובבי המוזיקה יוכלו לשדרג למערכת שמע של B&O עם 10 רמקולים.
מפרט מערכות הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בלימה אוטונומית, ניטור תנועה חוצה מאחור, ניטור שטח מת, זיהוי תמרורים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ועוד. בדגמי 2022 נוספה מערכת המתריעה על כניסה לכיוון הנגדי בכבישים מהירים.
היצע המנועים בדגמי 2022 של הפיאסטה כולל רק מנועי בנזין, חלקם בסיוע של מערכת מיקרו-היברידית 48V המסייעת בחיסכון של כ-5% בצריכת הדלק. מנוע הדיזל של הדגם כבר ירד מההיצע אשתקד ולא יחזור לשרת את הדגם. היצע המנועים מתבסס על מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים אקו-בוסט המוכר של פורד, בהספק של 100 כ"ס בדגם הבסיס ובהספקים של 125 כ"ס או 155 כ"ס עם סיוע היברידי בדגמים הבכירים יותר. בשלה זה, רק דגם הבסיס משודך גם לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים, שאר הדגמים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד.
הפיאסטה ST ממשיכה עם מנוע ה-1.5 ליטר טורבו של הדגם היוצא אך בגרסה משופרת במעט, ההספק המרבי נותר על 200 כ"ס אך המומנט המרבי עומד כעת על 32.6 קג"מ לעומת 29.6 קג"מ בדגם היוצא. הכוח אל הגלגלים הקדמיים עובר דרך תיבת 6 הילוכים ידנית ולרוכשי הדגם אפשרות לשדרג לדיפרנציאל Quaife מוגבל החלקה מכני. התוצאה על הכביש היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.5 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש, נתון זהה לזה של הדגם היוצא. בחירה במצב מסלול בבורר מצבי הנהיגה מבטל לחלוטין את בקרת המשיכה ומערכת בקרת היציבות תאפשר יותר תנועה על ציר הסבסוב, אך עדיין תמנע קטסטרופה.
בתא הנוסעים של הפיאסטה ST נמצא גלגל הגה ספורטיבי, מושבי ספורט אוחזים בריפוד עור משולב באלקנטרה עם תפירה בולטות בצבע אדם וכן גימור קרבון.