ריבית גבוהה? מלחמה? כל זה לא הפריע לשוק הרכב הישראלי לסגור את שנת 2024 כאילו כל זה לא היה ועם מסירות של 18,087 רכבים חדשים בחודש נובמבר האחרון, לעומת 12,902 בנובמבר אשתקד, שוק הרכב הישראלי רושם מסירות של 258,959 רכבים חדשים, ירידה קלה של 2% בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
טויוטה ממשיכה להוביל את טבלת המסירות עם 31,719 רכבים חדשים, יונדאי עם 28,111 מסירות רושמת השנה ירידה חדה של 32% וכך גם קיה שבמקום השלישי, 25,224 מסירות, שרושמת ירידה של 22%. סקודה נהנית ממחיר תחרותי לאוקטביה ומהעבודה שהקורולה נעלמה מהשוק בשל החרם הטורקי ורושמת 19,139 מסירות וגידול של 33% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. BYD סוגרת את החמישייה המובילה עם מסירות של 16,449 רכבים חשמליים וגידול נאה של 10%.
מסירות רכב חשמלי 2024 |
|
יצרן | מסירות 1-11.2024 |
---|---|
BYD | 15778 |
MG | 6057 |
טסלה | 5898 |
צ'רי | 4037 |
ג'ילי | 3933 |
אקספנג | 3021 |
קיה | 2551 |
זיקר | 2284 |
יונדאי | 1930 |
סרס | 1578 |
אורה | 1545 |
טויוטה | 1265 |
מרצדס | 980 |
סמארט | 952 |
סקודה | 754 |
פולקסווגן | 707 |
אודי | 629 |
סקייוול | 611 |
וולוו | 597 |
ב.מ.וו | 435 |
EVeasy | 423 |
ג'נסיס | 399 |
Forthing | 391 |
וייה | 262 |
סיטרואן | 230 |
מקסוס | 218 |
פולסטאר | 200 |
ליפמוטור | 184 |
לקסוס | 150 |
JAC | 144 |
פיאט | 127 |
אופל | 119 |
ג'יפ | 62 |
Weltmeister | 48 |
פורשה | 41 |
הונגצ'י | 41 |
מיני | 35 |
סובארו | 24 |
פיג'ו | 13 |
NETA | 10 |
אבארט | 8 |
איווייז | 7 |
DS | 6 |
דונגפנג | 5 |
יגואר | 2 |
Arcfox | 2 |
רנו | 1 |
סה"כ | 58,694 |
הירידה החדה של צמד הקוריאניות מסמלת אולי יותר מכל את המהפך שעובר על שוק הרכב הישראלי בשלוש השנים האחרונות כאשר סין הפכה השנה למדינת המקור העיקרית לרכבים חדשים בישראל במקום דרום קוריאה, הפוך בדיוק למידת התמיכה של מדינות אלו בישראל בתקופת המלחמה. 59,381 רכבים חדשים מסין עלו על כבישי ישראל לעומת 45,783 רכבים המיוצרים בדרום קוריאה, יפן שלישית עם 41,503 רכבים, צ'כיה רביעית עם 24,822 רכבים וספרד חמישית עם 16,553 רכבים.
58,694 רכבים חשמליים נמסרו בישראל מתחילת השנה, מתוכם BYD מסרה 15778 רכבים, MG מסרה 6057 רכבים, טסלה מסרה 5898 רכבים, צ'רי מסרה 4037 רכבים וג'ילי מסרה 3933. לא קשה להבחין כי הסינים שולטים ביד רמה בשוק הרכב החשמלי בישראל, שכיום מהווה כ-24.4% מסך כל שוק הרכב הישראל.
מסירות רכב חדש בישראל 2024 |
||||
יצרן | מסירות 1-11.2024 | מסירות 1-11.2023 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | טויוטה | 31,719 | 30,558 | 4% |
2 | יונדאי | 28,111 | 41,617 | -32% |
3 | קיה | 25,224 | 32,523 | -22% |
4 | סקודה | 19,139 | 14,421 | 33% |
5 | BYD | 16,449 | 14,948 | 10% |
6 | מאזדה | 13,559 | 13,600 | -0% |
7 | צ'רי | 12,214 | 11,003 | 11% |
8 | מיצובישי | 10,399 | 10,236 | 2% |
9 | סיאט | 8,721 | 5,638 | 55% |
10 | סוזוקי | 8,387 | 8,644 | -3% |
11 | MG | 6,508 | 5,201 | 25% |
12 | טסלה | 6,261 | 6,334 | -1% |
13 | סיטרואן | 4,974 | 6,525 | -24% |
14 | פולקסווגן | 4,770 | 4,127 | 16% |
15 | ג'ילי | 4,193 | 6,884 | -39% |
16 | סובארו | 4,147 | 4,394 | -6% |
17 | רנו | 4,026 | 4,514 | -11% |
18 | פיג'ו | 3,665 | 6,777 | -46% |
19 | אקספנג | 3,624 | 23 | 15657% |
20 | ניסאן | 3,569 | 2,645 | 35% |
21 | מרצדס | 3,293 | 4,005 | -18% |
22 | שברולט | 2,979 | 3,173 | -6% |
23 | זיקר | 2,472 | 0 | |
24 | אודי | 2,378 | 2,898 | -18% |
25 | ב.מ.וו | 2,347 | 2,237 | 5% |
26 | לקסוס | 2,280 | 1,532 | 49% |
27 | פורד | 1,713 | 1,291 | 33% |
28 | סרס | 1,665 | 840 | 98% |
29 | וולוו | 1,617 | 1,642 | -2% |
30 | דאצ'יה | 1,566 | 1,438 | 9% |
31 | אורה | 1,563 | 927 | 69% |
32 | אופל | 1,460 | 2,166 | -33% |
33 | איסוזו | 1,409 | 1,216 | 16% |
34 | קופרה | 1,378 | 1,784 | -23% |
35 | ג'אקו | 1,296 | 0 | |
36 | סמארט | 1,029 | 5 | 20480% |
37 | ג'יפ | 930 | 1,126 | -17% |
38 | פיאט | 742 | 786 | -6% |
39 | KGM | 687 | 0 | |
40 | ג'נסיס | 663 | 816 | -19% |
41 | סקייוול | 635 | 602 | 5% |
42 | WEY | 568 | 414 | 37% |
43 | EVeasy | 444 | 387 | 15% |
44 | לינק אנד קו | 434 | 395 | 10% |
45 | לנד רובר | 424 | 474 | -11% |
46 | Forthing | 392 | 8 | 4800% |
47 | הונדה | 384 | 572 | -33% |
48 | מיני | 350 | 266 | 32% |
49 | ווייה | 274 | 140 | 96% |
50 | מקסוס | 223 | 263 | -15% |
51 | פולסטאר | 200 | 236 | -15% |
52 | סאנגיונג | 189 | 402 | -53% |
53 | ליפמוטור | 184 | 449 | -59% |
54 | אלפא רומיאו | 175 | 337 | -48% |
55 | פורשה | 162 | 245 | -34% |
56 | אינפיניטי | 152 | 117 | 30% |
57 | JAC | 151 | 160 | -6% |
58 | DS | 110 | 111 | -1% |
59 | קאדילק | 91 | 531 | -83% |
60 | אבארט | 66 | 79 | -16% |
61 | Weltmeister | 48 | 4 | 1100% |
62 | הונגצ'י | 42 | 84 | -50% |
63 | מזראטי | 34 | 54 | -37% |
64 | GMC | 20 | 0 | |
65 | MAN | 19 | 2 | 850% |
66 | יגואר | 12 | 23 | -48% |
67 | NETA | 10 | 0 | |
68 | איווייז | 7 | 369 | -98% |
69 | דונגפנג | 7 | 0 | |
70 | בנטלי | 7 | 18 | -61% |
71 | פרארי | 7 | 20 | -65% |
72 | אלפין | 7 | 2 | 250% |
73 | אסטון מרטין | 3 | 5 | -40% |
74 | Arcfox | 2 | 0 | |
75 | LEVC | 0 | 22 | -100% |
סה"כ | 258,959 | 265,285 | -2% |