שוק הרכב הישראלי ממשיך להתאושש ואם את ינואר 2024 פתחנו עם ירידה של 21%, את חודש אוגוסט 2024 אנחנו מסיימים עם ירידה שנתית של 8.7% בלבד, כך לפי נתונים של איגוד יבואני הרכב הישראלי המתפרסמים היום (ב'). בחודש אוגוסט 2024 נמסרו בישראל 22813 רכבים חדשים, ירידה קלה של 7.7% לעומת חודש אוגוסט אשתקד, ומתחילת השנה נמסרו בישראל 203,022 רכבים חדשים זאת לעומת 222,487 רכבים בתקופה המקבילה אשתקד.
טויוטה ממשיכה להוביל חודש שני ברציפות את טבלת המסירות זאת למרות העדר של רבת המכר של המותג, טויוטה קורולה, בשל החרם הטורקי. עם מסירות של 24,533 רכבים חדשים טויוטה רושם גידול של 4.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יונדאי בשנה מאתגרת עבור המותג (בעיקר עניין של החלפת דגמים וחרם טורקי) מסרה רק 21651 ועבור המותג מדובר בירידה חדה מאוד של 40.6%. מה חסר ליונדאי? בעיקר קרוסאובר חשמלי במחיר נגיש, כדוגמת קיה EV3 אותו נפגוש בקרוב בישראל שכן הקונה החשמלי פשוט רכב יקר מדי.
מסירות רכב חשמלי בישראל 2024 |
||
יצרן | מסירות 1-8.2024 | |
---|---|---|
1 | BYD | 12,890 |
2 | MG | 5,784 |
3 | טסלה | 4,549 |
4 | ג'ילי | 3,292 |
5 | צ'רי | 3,202 |
6 | קיה | 2,527 |
7 | זיקר | 1,880 |
8 | אקספנג | 1,752 |
9 | יונדאי | 1,682 |
10 | סרס | 1,401 |
11 | טויוטה | 1,265 |
12 | אורה | 1,216 |
13 | מרצדס | 924 |
14 | סמארט | 843 |
15 | סקודה | 719 |
16 | פולקסווגן | 662 |
17 | סקייוול | 547 |
18 | אודי | 524 |
19 | וולוו | 498 |
20 | ג'נסיס | 397 |
21 | ב.מ.וו | 381 |
22 | פורטינג | 377 |
23 | EVeasy | 375 |
24 | סיטרואן | 224 |
25 | ווייה | 223 |
26 | פולסטאר | 200 |
27 | מקסוס | 189 |
28 | ליפמוטור | 184 |
29 | JAC | 138 |
30 | פיאט | 127 |
31 | לקסוס | 116 |
32 | אופל | 110 |
33 | ג'יפ | 58 |
34 | Weltmeister | 48 |
35 | הונגצ'י | 38 |
36 | מיני | 21 |
37 | פורשה | 19 |
38 | פיג'ו | 11 |
39 | אבארט | 7 |
40 | איווייז | 7 |
41 | DS | 5 |
42 | NETA | 5 |
43 | יגואר | 2 |
44 | רנו | 1 |
45 | סובארו | 1 |
סה"כ | 49,421 | |
נתח שוק | 24.3% |
במקום השלישי אנחנו פוגשים את קיה עם מסירות של 20184 וכמו האחרות לקבוצת יונדאי גם קיה רושמת ירידה חדה של 26%. בקרוב מאוד תשווק בישראל הפיקנטו 2024 החדש הצפויה לסייע למותג במכירות למרות תג מחיר של מעל ל-100 אלף שקל למכונית מיני עירונית. סקודה בשנה מוצלחת רושמת מסירות של 14208 רכבים חדשים מתחילת השנה, גידול של 21.1%, וכל זה לפני שהחלו להיספר המסירות של האוקטביה 2024 החדשה שזכתה לתמחור תחרותי במיוחד, תמחור שנועד לדחוף אלפי רכבים לשוק הליסינג, לצד השוק הפרטי.
את החמישייה הראשונה סוגרת BYD עם מסירות של 12890 יחידות, גידול צנועה יחסית של 5.9%. כדי לשפר את התוצאה הזו ישווק בקרוב בישראל BYD סיל U שייכנס לסגמנט התחרותי ביותר בשוק וכמו במקרה של האטו 3 לדגם יש את כל הכלים הנכונים להצלחה: מחיר תחרותי, מרווח מצוין לנוסעים ומטען ורשימת אבזור עשירה מאוד. כמה תחרותי? נגלה בקרוב אבל יש למה להמתין.
BYD גם מובילה את שוק הרכב החשמלי בישראל ובפער משמעותי מכל המתחרות בזכות מסירות של 12890 רכבים חשמליים, יותר מכפול ממספר המסירות של MG האוחזת במקום השני (5784) או טסלה שבמקום השלישי (4549). עבור טסלה, חודש אוגוסט היה חודש מצוין עם מסירות של 1338 רכבים והפעם בעיקר מדגם המודל 3, חלק מכך תודות למחירון החדש והאגרסיבי שטסלה השיקה בתחילת חודש יולי האחרון. נתח השוק של רכבים חשמליים בישראל עומד עתה על 24.3%, ירידה קלה מהחודש הקודם.
מסירות רכב חדש בישראל - ינואר-אוגוסט 2024 |
||||
יצרן | מסירות 1-8.2024 | מסירות 1-8.2023 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | טויוטה | 24533 | 23483 | 4.5% |
2 | יונדאי | 21651 | 36459 | 40.6%- |
3 | קיה | 6 | 27399 | 26.3%- |
4 | סקודה | 14208 | 11731 | 21.1% |
5 | BYD | 12890 | 12169 | 5.9% |
6 | מאזה | 11247 | 12158 | 7.5%- |
7 | צ'רי | 8664 | 9820 | 11.8%- |
8 | מיצובישי | 8468 | 8475 | 0.1%- |
9 | סיאט | 6986 | 4722 | 47.9% |
10 | סוזוקי | 6419 | 7040 | 8.8%- |
11 | MG | 5953 | 3826 | 55.6% |
12 | טסלה | 4549 | 4948 | 8.1%- |
13 | סיטרואן | 4355 | 5790 | 24.8%- |
14 | רנו | 3861 | 3923 | 1.6%- |
15 | פולקסווגן | 3537 | 3221 | 9.8% |
16 | ג'ילי | 3292 | 5581 | 41.0%- |
17 | פיג'ו | 3109 | 6065 | 48.7%- |
18 | סובארו | 3063 | 3778 | 18.9%- |
19 | מרצדס | 3023 | 3681 | 17.9%- |
20 | שברולט | 2758 | 2766 | 0.3%- |
21 | ניאן | 2725 | 2249 | 21.2% |
22 | ב.מ.וו | 1934 | 2041 | 5.2%- |
23 | אודי | 1893 | 2582 | 26.7%- |
24 | זיקר | 1880 | 0 | |
25 | אקספנג | 1752 | 0 | |
26 | לקסוס | 1690 | 1273 | 32.8% |
27 | פורד | 1552 | 1114 | 39.3% |
28 | סרס | 1401 | 629 | 122.7% |
29 | וולוו | 1291 | 1429 | 9.7%- |
30 | קופרה | 1278 | 1584 | 19.3%- |
31 | אופל | 1237 | 1886 | 34.4%- |
32 | אורה | 1216 | 710 | 71.3% |
33 | איסוזו | 1186 | 862 | 37.6% |
34 | דאצ'יה | 1152 | 1121 | 2.8% |
35 | סמארט | 843 | 0 | |
36 | ג'יפ | 658 | 937 | 29.8%- |
37 | פיאט | 626 | 626 | 0.0% |
38 | ג'נסיס | 610 | 711 | 14.2%- |
39 | סקייוול | 547 | 540 | 1.3% |
40 | WEY | 454 | 337 | 34.7% |
41 | פורטינג | 377 | 8 | |
42 | EVeasy | 375 | 179 | 109.5% |
43 | לינק אנד קו | 315 | 335 | 6.0%- |
44 | לנד רובר | 309 | 399 | 22.6%- |
45 | מיני | 282 | 221 | 27.6% |
46 | KGM | 258 | 0 | |
47 | הונדה | 225 | 504 | 55.4%- |
48 | ווייה | 223 | 118 | 89.0% |
49 | גא'קו | 210 | 0 | |
50 | פולסטר | 200 | 193 | 3.6% |
51 | סאנגיונג | 189 | 269 | 29.7%- |
52 | מקסוס | 189 | 228 | 17.1%- |
53 | ליפמוטור | 184 | 408 | 54.9%- |
54 | אלפא רומיאו | 166 | 266 | 37.6%- |
55 | אינפיניטי | 152 | 112 | 35.7% |
56 | JAC | 138 | 140 | 1.4%- |
57 | פורשה | 118 | 217 | 45.6%- |
58 | DS | 103 | 96 | 7.3% |
59 | קאדילק | 84 | 482 | 82.6%- |
60 | Weltmeister | 48 | 4 | |
61 | אבארט | 47 | 68 | 30.9%- |
62 | הונגצ'י | 38 | 80 | 52.5%- |
63 | מזראטי | 33 | 41 | 19.5%- |
64 | GMC | 20 | 0 | |
65 | MAN | 19 | 2 | 850.0% |
66 | יגואר | 11 | 19 | 42.1%- |
67 | אלפין | 7 | 2 | 250.0% |
68 | איווייז | 7 | 369 | 98.1%- |
69 | בנטלי | 6 | 15 | 60.0%- |
70 | פרארי | 6 | 19 | 68.4%- |
71 | NETA | 5 | 0 | |
72 | אסטון מרטין | 3 | 5 | 40.0%- |
73 | LEVC | 0 | 22 | 100.0%- |
סה"כ | 203022 | 222,487 | 8.7%- |