את שנת 2024 התחלנו עם ירידה חדה של 21% במסירות רכב חדש, את השנה הלא פשוטה הזו אנחנו מסיימים בסוף עם עלייה קלה של 0.6% ובמספרים זה 271,735 רכבים חדשים בשנת 2024 לעומת 270,023 רכבים בשנת 2023. חודש דצמבר האחרון תרם 12,776 רכבים לרשימה, מדובר בנתון הנחשב לגבוה יחסית שרומז לנו שמישהו דאג להצטייד ברכבים לפני כל השינויים במיסוי.
למרות שהיא בלי הקורולה שלה (בשל החרם הטורקי), טויוטה מסיימת את שנת 2024 ראשונה בטבלה בזכות מסירות של 34,464 רכבים חדשים, גידול נאה של 8.2% לעומת שנת 2023. יונדאי וקיה אמנם עדיין בראשות הטבלה, במקום השני והשלישי בהתאמה, אך לצד הקוריאני שבעבר שלט בשוק הישראלי זו הייתה שנה רעה מאוד כאשר יונדאי רושמת ירידה של 31% וקיה רשמה ירידה של 21.7%. מעבר לבעיות בהיצע הדגמים (גם כאן בשל החרם הטורקי) הבעיה העיקרית של יונדאי וקיה זה העדר של דגמים מתחרים להיצע הסיני, עבור קיה לפחות זה ישתנה בקרוב עם השקת ה- EV3 שהוא בעל פוטנציאל מכירות גבוה בתנאי שהתמחור התחרותי של הדגם באירופה יישמר.
הדגמים הנמכרים ביותר בישראל - 2024 |
||
דגם | מסירות 2024 | |
---|---|---|
1 | BYD אטו 3 | 10607 |
2 | יונדאי אלנטרה | 8374 |
3 | סקודה אוקטביה | 7461 |
4 | טויוטה קורולה קרוס | 6653 |
5 | טויוטה ראב4 | 6634 |
6 | טויוטה יאריס קרוס | 6572 |
7 | צ'רי FX | 6489 |
8 | יונדאי קונה | 6377 |
9 | קיה נירו | 6286 |
10 | קיה פיקנטו | 5353 |
11 | מיצובישי אאוטלנדר | 4987 |
12 | קיה ספורטאז' | 4654 |
13 | BYD דולפין | 4584 |
14 | ג'ילי גיאומטרי C | 4446 |
15 | סוזוקי קרוסאובר | 4389 |
16 | מאזדה 2 | 4342 |
17 | סיאט ארונה | 4321 |
18 | טסלה מודל Y | 4227 |
19 | צ'רי טיגו 8 פרו | 4133 |
20 | טסלה מודל 3 | 3956 |
עם מסירות של 19,260 רכבים חדשים, סקודה מסכמת את שנת 2024 כשנה מוצלחת בה היא רשמה גידול של 32.4%. סקודה תשיק השנה את האלרוק, שהוא הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי של סקודה שייכנס למרכז הבמה של שוק זה. את החמישייה הראשונה סוגרת BYD עם מסירות של 16,698 רכבים חדשים וגידול של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. BYD לא מתכוונת לעצור ובשנת 2025 היא תשיק מספר דגמים חדשים, חשמליים או פלאג-אין, שייכנסו למרכז הזירה בשוק הרכב הישראלי.
לא תופתעו לגלות כי סין כבר מחזיקה ב-23% משוק הרכב החדש בישראל, לכן גם לא תופתעו לגלות כי BYD אטו 3 הוא שוב הרכב הנמכר ביותר בישראל, שנה שנייה ברציפות, כך שהוא כמובן מחזיק במקביל גם בתואר הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל. BYD אטו 3 עשה את זה בזכות מסירות של 10607 יחידות, האלנטרה של יונדאי מחזיקה במקום השני עם מסירות של 8374 יחידות, האוקטביה עם 7461 יחידות, הקורולה קרוס עם 6653 יחידות, הראב4 עם 6634 יחידות, היאריס קרוס עם 6572 יחידות, צ'רי FX עם 6489 יחידות והקונה של יונדאי עם 6377 מסירות.
מסירות רכב חדש בישראל - ינואר - דצמבר 2024 |
||||
יצרן | מסירות 2024 | מסירות 2023 | שינוי ב-% | |
---|---|---|---|---|
1 | טויוטה | 34,464 | 31,865 | 8.2% |
2 | יונדאי | 28,381 | 41,790 | -32.1% |
3 | קיה | 25,727 | 32,873 | -21.7% |
4 | סקודה | 19,260 | 14,543 | 32.4% |
5 | BYD | 16,698 | 15,145 | 10.3% |
6 | מאזדה | 13,716 | 13,780 | -0.5% |
7 | צ'רי | 12,945 | 11,162 | 16.0% |
8 | מיצובישי | 10,572 | 10,299 | 2.7% |
9 | סוזוקי | 9,256 | 8,851 | 4.6% |
10 | סיאט | 8,729 | 5,647 | 54.6% |
11 | טסלה | 8,202 | 6,767 | 21.2% |
12 | MG | 6,631 | 5,421 | 22.3% |
13 | סיטרואן | 5,143 | 6,609 | -22.2% |
14 | פולקסווגן | 4,919 | 4,248 | 15.8% |
15 | אקספנג | 4,869 | 23 | |
16 | ג'ילי | 4,446 | 7,129 | -37.6% |
17 | סובארו | 4,412 | 4,482 | -1.6% |
18 | רנו | 4,174 | 4,581 | -8.9% |
19 | ניסאן | 3,833 | 2,711 | 41.4% |
20 | פיג'ו | 3,735 | 6,844 | -45.4% |
21 | שברולט | 3,578 | 3,203 | 11.7% |
22 | מרצדס | 3,346 | 4,014 | -16.6% |
23 | זיקר | 2,632 | 3 | 87633.3% |
24 | ב.מ.וו | 2,432 | 2,241 | 8.5% |
25 | אודי | 2,425 | 2,903 | -16.5% |
26 | לקסוס | 2,420 | 1,636 | 47.9% |
27 | וולוו | 1,770 | 1,679 | 5.4% |
28 | סרס | 1,729 | 867 | 99.4% |
29 | פורד | 1,724 | 1,304 | 32.2% |
30 | דאצ'יה | 1,667 | 1,492 | 11.7% |
31 | אורה | 1,611 | 932 | 72.9% |
32 | אופל | 1,498 | 2,218 | -32.5% |
33 | איסוזו | 1,465 | 1,266 | 15.7% |
34 | קופרה | 1,380 | 1,787 | -22.8% |
35 | ג'אקו | 1,358 | 0 | |
36 | סמארט | 1,083 | 13 | 8230.8% |
37 | ג'יפ | 955 | 1,135 | -15.9% |
38 | פיאט | 761 | 794 | -4.2% |
39 | KGM | 731 | 0 | |
40 | סקייוול | 680 | 618 | 10.0% |
41 | ג'נסיס | 666 | 819 | -18.7% |
42 | EVeasy | 593 | 408 | 45.3% |
43 | WEY | 577 | 422 | 36.7% |
44 | לינק אנד קו | 456 | 404 | 12.9% |
45 | לנד רובר | 433 | 479 | -9.6% |
46 | הונדה | 406 | 582 | -30.2% |
47 | פורת'ינג | 397 | 9 | 4311.1% |
48 | מיני | 355 | 267 | 33.0% |
49 | ווייה | 278 | 142 | 95.8% |
50 | מקסוס | 254 | 275 | -7.6% |
51 | ליפמוטור | 203 | 459 | -55.8% |
52 | פולסטאר | 200 | 251 | -20.3% |
53 | סאנגיונג | 189 | 432 | -56.3% |
54 | פורשה | 179 | 245 | -26.9% |
55 | אלפא רומיאו | 177 | 337 | -47.5% |
56 | JAC | 174 | 170 | 2.4% |
57 | אינפיניטי | 152 | 117 | 29.9% |
58 | DS | 136 | 111 | 22.5% |
59 | קאדילק | 95 | 535 | -82.2% |
60 | NETA | 86 | 0 | |
61 | אבארט | 69 | 79 | -12.7% |
62 | Weltmeister | 48 | 5 | 860.0% |
63 | הונגצ'י | 44 | 84 | -47.6% |
64 | מזראטי | 34 | 54 | -37.0% |
65 | Foton | 24 | 0 | |
66 | SWM | 24 | 0 | |
67 | דיפאל | 20 | 0 | |
68 | GMC | 20 | 0 | |
69 | דונגפנג | 19 | 0 | |
70 | MAN | 19 | 2 | 850.0% |
71 | יגואר | 12 | 24 | -50.0% |
72 | פרארי | 7 | 20 | -65.0% |
73 | איווייז | 7 | 369 | -98.1% |
74 | בנטלי | 7 | 18 | -61.1% |
75 | אלפין | 7 | 2 | 250.0% |
76 | ReHigh | 6 | 0 | |
77 | אסטון מרטין | 3 | 5 | -40.0% |
78 | Arcfox | 2 | 0 | |
79 | LEVC | 0 | 22 | -100.0% |
סה"כ | 271,735 | 270,023 | 0.6% |