חודש אפריל אשתקד היה חודש בו נמסרו רק 2,562 רכבים חדשים, באפריל 2021 כבר נמסרו כמעט פי 10 יותר רכבים וליתר דיוק, 24,832 רכבים חדשים המביאים את מספר המסירות בסיום השליש הראשון של השנה לנתון של 125,279 רכבים, גידול משמעותי של 48% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
יונדאי ממשיכה להוביל בבטחה את טבלת המסירות ועם נתון של 19,716 מסירות מתחילת השנה היא רושמת גידול של 48.6%, יונדאי היא גם זו שמסרה את מספר הרכבים הגדול ביותר בחודש האחרון, 3,910 רכבים. כמובן שצריך לציין שבחברה בקושי התחילו את מסירות הטוסון החדש ללקוחות כך שבחודש הבא תצפו להמון מסירות של יונדאי. טויוטה ממשיכה לצמצם את הפער מיונדאי ועם מסירות של 16,545 רכבים חדשים היא רושמת גידול של 47.9%.
קיה אוחזת בבטחה במקום השלישי עם מסירות של 14,656 רכבים חדשים המהווים גידול של 36.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סקודה רביעית בזכות מסירות של 10,376 רכבים חדשים וכמו בחודש שעבר, מיצובישי סוגרת את החמישייה המובילה עם מסירות של 6,929 רכבים, קצת מעל מאזדה שבמקום השישי בזכות מסירות של 6,827 רכבים חדשים.
אם בחודש שעבר עוד ראינו מספר מותגי מפתח, כמו סוזווקי ופולקסווגן, שלא נהנו מפירות ההצלחה של שוק הרכב הישראלי, בחודש אפריל האחרון כבר מרבית המותגים רשמו מגמה חיובית למעט מספר מותגים זניחים. פורד מסרה מתחילת השנה רק 1052 רכבים חדשים אך עבור המותג מדובר בעלייה ענקית של 290%.
גם בשוק הפרימיום/יוקרה חוגגים השנה אודי מסרה 2,100 רכבים (עלייה של 44.5%) מרצדס מסרה 1,970 רכבים ועוד 273 מוניות (45.6%), ב.מ.וו מסרה 1,807 רכבים (128%), ג'יפ במפץ מרשים של הצלחה עם 1,171 מסירות (113%), וולוו עם 1,085 מסירות (52.6%) ולקסוס עם 850 מסירות (51.8%).
אי אפשר כיום שלא להזכיר את טסלה, אז אמנם פרקו לאחרונה ספינה מסין עם דגמי מודל 3 הבסיסיים, אך אלו יימסרו רק במהלך החודש הנוכחי כך שנתון המסירות של המותג נותר על 230 רכבים. בחודש הבא המספר הזה כבר יעבור את ה-1000 יחידות, מספר מרשים בהחלט.
מסירות רכב חדש בישראל: ינואר - אפריל 2021 |
|||||
---|---|---|---|---|---|
מקום | יצרן | 1-4.2021 | מוניות 2021 | 1-4.2020 | שינוי ב-% |
1 | יונדאי | 19716 | 13271 | 48.6% | |
2 | טויוטה | 16545 | 50 | 11187 | 47.9% |
3 | קיה | 14656 | 61 | 10739 | 36.5% |
4 | סקודה | 10376 | 558 | 7539 | 37.6% |
5 | מיצובישי | 6929 | 5780 | 19.9% | |
6 | מאזדה | 6827 | 4197 | 62.7% | |
7 | סיאט | 5732 | 4208 | 36.2% | |
8 | שברולט | 4596 | 3467 | 32.6% | |
9 | ניסאן | 4172 | 7 | 3241 | 28.7% |
10 | רנו | 3907 | 170 | 3022 | 29.3% |
11 | פיג'ו | 3726 | 1874 | 98.8% | |
12 | סוזוקי | 3618 | 3608 | 0.3% | |
13 | סיטרואן | 2889 | 186 | 2356 | 22.6% |
14 | סובארו | 2741 | 4 | 1477 | 85.6% |
15 | אאודי | 2100 | 1453 | 44.5% | |
16 | מרצדס | 1970 | 273 | 1353 | 45.6% |
17 | ב.מ.וו | 1807 | 793 | 127.9% | |
18 | פולקסווגן | 1540 | 11 | 1502 | 2.5% |
19 | ג'יפ | 1171 | 549 | 113.3% | |
20 | הונדה | 1169 | 1176 | -0.6% | |
21 | וולוו | 1085 | 711 | 52.6% | |
22 | פורד | 1052 | 8 | 270 | 289.6% |
23 | אם.ג'י | 1039 | 571 | 82.0% | |
24 | לקסוס | 850 | 560 | 51.8% | |
25 | אופל | 832 | 233 | 257.1% | |
26 | דאצ'יה | 830 | 8 | 725 | 14.5% |
27 | פיאט | 666 | 285 | 133.7% | |
28 | איסוזו | 508 | 576 | -11.8% | |
29 | קאדילאק | 366 | 130 | 181.5% | |
30 | לנד רובר | 323 | 207 | 56.0% | |
31 | אלפא רומיאו | 273 | 52 | 425.0% | |
32 | טסלה | 230 | 0 | ||
33 | מיני קופר | 222 | 145 | 53.1% | |
34 | קופרה | 214 | 0 | ||
35 | פורשה | 105 | 73 | 43.8% | |
36 | די אס | 84 | 51 | 64.7% | |
37 | ג'י.איי.סי | 80 | 22 | 263.6% | |
38 | סאנגיונג | 59 | 14 | 39 | 51.3% |
39 | ג'נסיס | 59 | 0 | ||
40 | אינפיניטי | 31 | 84 | -63.1% | |
41 | יגואר | 29 | 92 | -68.5% | |
42 | קרייזלר | 28 | 35 | -20.0% | |
43 | מזראטי | 28 | 12 | 133.3% | |
44 | איווייס | 20 | 0 | ||
45 | אבארט | 19 | 13 | 46.2% | |
46 | סייק | 16 | 32 | -50.0% | |
47 | די.אף.אס.קיי | 11 | 5 | 120.0% | |
48 | בנטלי | 9 | 10 | -10.0% | |
49 | פרארי | 9 | 2 | 350.0% | |
50 | סרס | 5 | 0 | ||
51 | ג'יי.איי.סי | 3 | 0 | ||
52 | איווקו | 2 | 1 | 100.0% | |
53 | אסטון מרטין | 2 | 1 | 100.0% | |
54 | ג'ילי | 1 | 0 | ||
55 | מאן | 2 | 1 | 100.0% | |
56 | סמארט | 0 | 0 | ||
סה"כ | 125279 | 1350 | 87730 | 42.8% |