מחר (28.09) חטיבת הביצועים M של ב.מ.וו תחשוף את הדגם העצמאי השני שלה אי פעם, קרוסאובר הביצועים ההיברידי ב.מ.וו XM. עד לאירוע הרשמי, מספר תמונות של הדגם הספיקו לדלוף לרשת ולחשוף את הקרוסאובר המהווה למעשה שלב ביניים קצר עד שגם חטיבת M של ב.מ.וו תחל להציג רכבים חשמליים.
העיצוב נותר נאמן באופן הדוק למה שפגשנו רק לפני כשנה בקונספט לדגם, אתם יכולים להתעלם מהצבע המוזהב לגריל, לחישוקים ולמסגרת החלונות, זו רק אופציה. כמובן שיש מספר הבדלים מתבקשים בין גרסת הייצור לדגם הקונספט, כמו תוספת של ידיות לדלתות, עיצוב שונה לפגוש הקדמי כי צריך להתקין חיישנים עבור מערכות הבטיחות, להזרים המון אוויר למנוע ה-V8 של הדגם וצריך גם תעלות קירור למערכת הבלימה, הפנסים מאחור שונים מהותית מאלו שהוצגו עם הקונספט כי במציאות צריך גם תאורת רוורס ואיתות ולא רק תאורת בלימה, נוסף אור בלם שלישי, מגב לחלון האחורי ועוד.
מעבר לעבודה כי מדובר בדגם ייחודי לחטיבת M, ב.מ.וו XM הוא הרכב ההיברידי (פלאג-אין) הראשון אי פעם של ב.מ.וו, מהלך דומה עשתה לאחרונה גם חטיבת AMG של מרצדס שהחלה לצייד את דגמי הביצועים שלה במערכת הנעה היברידית פלאג-אין E-PERFORMANCE וגם במקרה של מרצדס מדובר בשלב ביניים על להצגת דגמי ביצועים חשמליים מלאים.
ב.מ.וו צפויה לשווק את דגם XM עם שתי יחידות הנעה, שתיהן על בסיס מנעו 4.4 ליטר V8 טווין-טורבו. אם מה ש-ב.מ.וו הציגה בעבר הוא מה שיהיה, אז תצפו ליחידת הנעה בסיסית בהספק מרבי של 650 כ"ס ומומנט מרבי של 86.7 קג"מ ויחידת הנעה בכירה בהספק של 750 כ"ס ומומנט מרבי של 102 קג"מ. בשני הדגמים נוכל למצוא סוללה אשר תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-80 ק"מ.
כל דגמי ב.מ.וו XM ישענו על מתלי אוויר M-PERFORMANCE, מוטות מייצבים נשלטים אלקטרונית מערכת הנעה כפולה M xDrive המאפשרת בחירה מבין מספר מצבי חלוקת כח בין הצירים, דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית מאחור ועוד.
זו הפעם הראשונה בה אנחנו נחשפים לתא הנוסעים של ב.מ.וו XM, הוא אמנם שונה מאוד ממה שהוצג עם הקונספט אך מרשים לא פחות ועשיר מאוד בחומרים איכותיים העוטפים את תא הנוסעים, בסגנון המוכר לנו מדגם iX החשמלי. זו גם הפעם הראשונה בה המסך הפנורמי הקמור של ב.מ.וו, שילוב של מסך "12.3 ללוח המחוונים ו-"14.9 למערכת המולטימדיה, מותקן בתוך סוג של מסגרת ולא "צף" לו על הדשבורד.