ב.מ.וו מסירת את הלוט מעל הקונספט XM, קונספט לקרוסאובר ביצועים היברידי עם 750 כ"ס שישווק במהלך שנת 2022 בגרסת ייצור כדגם ייחודי לחטיבת הביצועים M. מדובר לא רק בדגם הייחודי השני בלבד לחטיבת הביצועים של ב.מ.וו, לאחר ה- M1 שהוצגה בשנת 1978, אלא גם בדגם ההיברידי הראשון של חטיבת M אשר תחגוג בשנה הבאה את שנת היובל שלה.
מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הדגם מתבססת על מנוע ה-4.4 ליטר V8 טווין טורבו של החברה הנעזר במנוע חשמלי בכדי לייצר הספק כולל של 750 כ"ס ומומנט מרבי אדיר של 102 קג"מ, אלו נתונים ההופכים את הדגם לדגם החזק ביותר מבין היצע הדגמים של ב.מ.וו. לפי ב.מ.וו לדגם טווח נסיעה חשמלי משמעותי של 80 ק"מ.
כמו בחטיבת הביצועים של מרצדס AMG שהציגה לאחרונה את מערכת E Performance, כנראה שגם בחטיבת הביצועים של ב.מ.וו הבינו שלא יהיה ניתן לעמוד בתקנות הזיהום בדגמי ביצועים בלי לעשות שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין כך שדגם XM הוא אמנם דגם M הראשון עם מערכת הנעה מסוג זה אך לא האחרון כך שתצפו לפגוש את המערכת הזו, בהספקים שונים, גם בדור הבא של X5M או X6M, לדוגמה.
ב.מ.וו מציינת כי הדגם הוא שילוב לא שגרתי של ביצועים ויוקרה או כפי שמתאר את זה ראש מחלקת העיצוב של ב.מ.וו "הקונספט XM הוא הצהרה ראוותנית של חטיבת M ללב סגמנט היוקרה". חזית הדגם מציגה עיצוב מוחצן ומוגזם כמו בחלק מדגמי ב.מ.וו האחרונים אך החזית וחלקו האחורי של הדגם הם לא הבעיה כאן אלא עיצוב הפרופיל ובמיוחד אזור קורת C האחורית. בחברה מכנים את העיצוב הזה "עיצוב פרוגרסיבי למקסימום נוכחות", העיצוב אכן פרוגרסיבי אך התוצאה בהחלט מצריכה זמן לעיכול כמו שאר העיצוב האחרונים של המותג, ב.מ.וו iX החשמלי הוא דוגמה טובה לכך.
ב.מ.וו לא ממש נדיבה בפרטים טכניים על הקונספט אך אתם יכולים לצפות לדגם בסדר גודל של ב.מ.וו X7, עליו תתבסס גרסת הייצור של הדגם, כלומר לדגם ענק עם אורך של כ-5.15 מטר ורוחב של 1.99 מטר. במידה רבה, הקונספט XM הוא למעשה קדימון ל- ב.מ.וו X8 רק שלא יהיה דגם X8 רגיל אלא רק דגם ביצועים.