מרצדס מסירה את הלוט מעל דגם הביצועים C63 S 4MATIC החדש וכמובטח, הדגם עושה שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין E-Performance חזקה במיוחד המחליפה את מנוע ה- V8 של הדגם היוצא. המספרים מרשימים מאוד עם הספק כולל של 680 כ"ס ומומנט מרבי אדיר של 104 קג"מ, כל זה מתורגם על הכביש לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש או 280 קמ"ש עם חבילת הנהג של AMG. כל מה שתקראו בהמשך זמין גם בגרסת הסטיישן של הדגם - C63 S אסטייט - וכן, הפעם אין גרסת C63 רגילה אלא רק דגם S בכיר.
לפני התוכן, נזכיר לכם כי לפני כשנה וחצי חטיבת הביצועים AMG של מרצדס הציגה את מערכת E-Performance, מערכת הנעה היברידית פלאג-אין המיועדת עבור דגמי הביצועים העתידיים של החברה כשלב ביניים עד למעבר המלא של דגמי הביצועים להנעה חשמלית. בדגמים הבכירים/גדולים יותר המערכת מבוססת על מנוע V8, דוגמה לכך פגשנו לפני כשנה בדגם AMG GT 63 S E-Performance, ובדגמים הקטנים יותר, כמו בדגם C63 S החדש המוצג כעת, המערכת מבוססת על מנוע 2.0 ליטר טורבו.
כאמור, מערכת E-Performance שבדגם C63 S AMG החדש מבוססת על מנוע 2.0 ליטר טורבו וכאן הוא מייצר הספק מרבי מרשים של 476 כ"ס ב-6750 סל"ד ומומנט מרבי של 55.5 קג"מ, המתקבל בין 5250-5500 סל"ד - נתונים ההופכים את מנוע השנה למנוע ה-2.0 ליטר הסדרתי החזק ביותר בעולם כיום. למנוע הבנזין מסייע מנוע חשמלי בהספק קבוע של 95 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, במצב בוסט כמו ביציאה מהמקום המנוע החשמלי מייצר הספק מרבי של 204 כ"ס למשך של 10 שניות. המנוע החשמלי מותקן על הציר האחורי, צמודה אליו תיבה עם שני יחסי העברה והוא מחובר למערכת ההנעה הכפולה כך שגם בזמן נהיגה חשמלית מלאה הוא יוכל לספק גם הנעה כפולה. מנוע הבנזין משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית AMG SPEEDSHIFT MCT 9G עם סט מצמדים במקום ממיר מומנט.
מנוע ה-2.0 ליטר שבדגם הוא מנוע M139L שהוצג בדגמים SL45 רודסטר ובדגם C43 AMG החדש, זה מנוע העושה שימוש במגדש טורבו היברידי המשלב מגדש מכני המונע באמצעות גזי הפליטה יחד עם מנוע חשמלי קטן האחראי על הנעת המגדש בסל"ד נמוך. כבר פגשנו בעבר מנועי טורבו המשלבים מגדש טורבו מכני ומגדש טורבו חשמלי, הייחוד כאן הוא שלא מדובר בשני מגדשים נפרדים אלא ביחידה אחת. בדגם C63 S החדש, היחידה החשמלית במגדש הטורבו לא עושה שימוש במצבר נפרד, כמו בדגם SL45 רודסטר, אלא פועלת במתח של 400V המגיע ישירות מהסוללה הראשית של המערכת ההיברידית. בדגם C63 S למנוע M139L יחס דחיסה נמוך יותר של 9:1 לעומת 10:1 בכדי לאפשר למנוע לקבל לחץ גדישה גדול יותר.
הסוללה שמפעילה את המנוע החשמלי היא בקיבולת של 6.1kWh בלבד, היא מאפשרת טווח חשמלי זניח של 13 ק"מ והיא ניתנת לטעינה חיצונית AC בהספק של 3.7kW. התאים בסוללה מוקפים כל הזמן ומכל הצדדים בזרם של נוזל קירור מיוחד המאפשר פינוי חום אופטימלי מהסוללה. התכנון הזה, השמור על טמפרטורת תאים קבועה של 45 מעלות ללא קשר לעומס, מאפשר לקבל זרם פריקה גבוה מהסוללה, זרם טעינה גבוה המתקבל באמצעות מערכת הבלימה הרגנרטיבית ובעיקר, הוא מאפשר לקבל את מלוא הביצועים מהמערכת החשמלית גם בעומס גבוה ובזמן ממושך, כמו בנהיגת מסלול.
לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין 4 דרגות שונות למערכת הבלימה הרגנרטיבית, דרגה 0 בה הרגנרציה אפסית, דרגה 1 בה הבלימה דומה לזו של עזיבת דוושת התאוצה ברכב עם תיבה אוטומטית, דרגה 2 עם עצמה גבוהה יותר המאפשרת שימוש מופחת בדוושת הבלימה ודרגה 3 היא הגבוהה ביותר ומספקת עצמה מרבית כולל טעינה של הסוללה בהספק של 100kW ונהיגה בדוושה אחת. כאשר הנהג בוחר בתוכנית נהיגה RACE, המערכת תעבור אוטומטית למצב 1. לא מספיק? אז ישנה גם אפשרות בחירה מבין 4 דרגות התערבות שונות למערכת בקרת היציבות.
לצד בחירת אופי הפעולה של מערכת הבלימה הרגנרטיבית, לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין לא פחות מ-8 תוכניות נהיגה שונות באמצעות בורר AMG DYNAMIC SELECT. בין המצבים נמצא מצב נהיגה חשמלי מלא (עד 125 קמ"ש), מצב נוחות בו המנוע החשמלי מספק עד 25% מההספק המרבי שלו, מצב ספורט בו המנוע החשמלי מספק עד 65% מההספק המרבי או מצב ספורט + בו הספק המנוע החשמלי עומד על עד 80%. מתי תקבלו 100% מהמנוע החשמלי (204 כ"ס) רק במצב RACE ורק בלחיצה מלאה על דוושת התאוצה. הפעולה הזו דומה למה שאפשר למצוא במכוניות פורמולה 1, משם נלקחה הטכנולוגיה הזו, כאשר הסיוע החשמלי למעשה נשלט ע"י הנהג והוא עושה בו שימוש רק לצורך עקיפה מהירה או האצה חזקה לאחר יציאה מסיבוב איטי.
המערכת ההיברידית של C63 S 4MATIC החדשה אולי חזקה יותר מזו של הדגם היוצא (510 כ"ס) אבל אין ספק שהדגם איבד במקביל את חווית הסאונד הנפלא שמנוע ה-V8 של הדגם היוצא ידע לייצר. אז כן, יש הגברת סאונד דרך מערכת השמע אבל זה פשוט לא זה.
מרצדס C63 S 4MATIC E-Performance, מרצדס חייבת לעשות משהו עם שמות הדגמים שלה, מצוידת כסטנדרט בבולמים אדפטיביים, מערכת היגוי עם יחס היגוי משתנה ומערכת היגוי אחורית המאפשרת הטייה של הגלגלים האחוריים בזווית של עד 2.5 מעלות, נגד כיוון הגלגלים הקדמיים במהירויות של עד 100 קמ"ש ועם הכיוון במהירויות גבוהות יותר. יש בנוסף גם מערכת בלימה עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים וצלחות בלימה מיוחדות מפיתוח של חטיבת AMG, אותן ניתן לשדרג לצלחות בלימה קרמיות אולטרה יקרות אך עמידות יותר להתעללות ממושכת.
הנתונים מאוד מרשימים אך יש לציין שיש לזה מחיר גדול בכל הקשור למשקל שכן דגם C63 S AMG החדש רושם על המאזניים משקל של 2,111 ק"ג זאת לעומת 1,680 ק"ג בלבד בדגם שהיוצא. אז נכון שההספק המרבי גדל מ-510 כ"ס לעד 680 כ"ס אבל כל מי שחובב נהיגה של ממש תמיד יעדיף משקל נמוך גם אם הוא מגיע עם פחות סוסים.