לוטוס עילית קונספט היא קופה 2+2 גדולה עם מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר היברידי מלקסוס והספק של עד 610 כ"ס.
האליטה, בתרגום ישיר, של לוטוס תוצג בתערוכת פריז הקרובה. הלוטוס עילית היא קופה גדולה בתצורת 2+2 עם מנוע קדמי והנעה אחורית שתעשה שימוש בהנעה היברידית. השם עילית לא נבחר סתם כך, העילית הייתה מכונית הספורט סאלון קופה (במראה סטיישן), הראשונה של לוטוס עם 4 מושבים מלאים. היא הייתה בעלת מנוע קדמי והנעה אחורית והייתה לרכב הגדול ביותר אי פעם שלוטוס ייצרה. שני דגמים יוצרו מהעילית, טייפ 75 ו- טייפ 84 והיא יוצרה בין השנים 1974-1985). ללוטוס עילית הייתה גם גרסת קופה 2+2 שנקראה אקלט (Eclat ).
הלוטוס עילית תשתמש בהנעה היברידית הנטענת ע"י מערכת KERS, בדומה לרכבי פורמולה 1. לוטוס שעושה שימוש במנועי טויוטה, משתמשת הפעם במנוע מוגדש 5.0 ליטר V8 המשרת את הלקסוס LS600h (או מהלקסוס IS-F). המנוע ישודך לשני מנועים חשמליים ותיבת הילוכים פלנטרית שמקורה בלקסוס. המערכת ההיברידית תפיק שני הספקים המתקבלים ב-8000 סל”ד.540 כ"ס בגרסה הרגילה ו- 610 כ"ס בגרסת ה-R.
המידות לא טיפוסיות ללוטוס עם אורך כולל של 4.6 מטר, רוחבה 1.9 מטר וגובהה 1.32 מטר, עם משקל של 1680 ק"ג. הלוטוס עלית טייפ 75 שקלה רק 987 ק"ג. העילית תציע ביצועים "נקיים" של 3.5 שניות לדגם ה-R ו-3.7 שניות לדגם הרגיל בהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 316 קמ"ש, כל זאת תוך פליטת 215 גרם/ ק"מ של CO2, מרשים ביותר לעומת המתחרות הישירות ולנוכח הביצועים.
המתחרה לפרארי, פורשה ואסטון מרטין, הלוטוס עילית, צפויה לצאת לשוק לקראת תחילת 2014. החשיפה הרשמית כמובן בתערוכת פריז 2010 (2-17 באוקטובר)