לוטוס הבריטית חושפת את הקרוסאובר אלטרה (Eletre) שהוא לא רק הקרוסאובר הראשון אי פעם של המותג אלא גם הרכב החשמלי הראשון בייצור המוני של החברה הבריטית המיוחדת הזו, שכיום נמצאת בבעלות ג'ילי הסינית. הקרוסאובר אלטרה הוא הרבה יותר מדגם חדש למותג שכן בכוונתה של ג'ילי להפוך את לוטוס למתחרה ישירה לפורשה, בין היתר, והוא רק אחד מתוך 4 רכבים חשמליים שלוטוס תחשוף עד שנת 2025, כולל דגם ספורט אחד שמפותח במשותף עם אלפין של רנו.
לוטוס אלטרה הוא קרוסאובר חשמלי גדול ממדים עם אורך של 5.10 מטר, בסיס גלגלים של 3.02 מטר אך כמו מרבית הרכבים החשמליים הוא לא גבוה במיוחד עם מידת גובה של 1.63 מטר. אלו מידות דומות למדי למידותיו של הקרוסאובר למברוגיני אורוס, לדוגמה, רק שזה האחרון לא חשמלי כמובן. וכן, זה הרכב הגדול ביותר אי פעם של לוטוס וענק ביחס לכל הדגמים שהחברה אי פעם הציגה.
האלטרה מבוסס על פלטפורמה ייעודית שפותחה ע"י לוטוס עצמה כך שלא מדובר בפלטפורמה שנלקחה מחברת האם ג'ילי או מאחת חברות הבת כמו וולוו. הפלטפורמה הזו עושה שימוש נרחב באלומיניום וסיבי פחמן בכדי להפחית משקל ולהשיג קשיחות גבוהה לפיתול והיא מאפשרת בנוסף טעינה במתח של 800V ובהספק של עד 350kW כך שבזמן של 20 דקות טעינה ניתן להוסיף כ-400 ק"מ לטווח. הדגם נשען כסטנדרט על קפיצי אוויר אליהם הרוכשים יוכלו להוסיף בולמים אדפטיביים, מערכת היגוי אחורית וסוג של דיפרנציאל מוגבל החלקה.
לוטוס עדיין לא חושפת את כל הפרטים על מערכת ההנעה החשמלית של הדגם אך היא כן מציינת שהדגם מצויד בסוללה בקיבלות של מעל ל-100kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-600 ק"מ. בנוסף, לוטוס מציינת כי דגם הבסיס ישווק עם מערכת הנעה בהספק כולל של מעל ל- 600 כ"ס המאפשרת להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-3.0 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ"ש.
אחד היתרונות שלוטוס מיוצרת כיום תחת המטרייה של ג'ילי זו הזמינות לטכנולוגיה מתקדמת, תחום בו לוטוס תמיד הייתה מאחור. זה כולל לדוגמה הטמעה של חומרה שתאפשר לדגם יכולת אוטונומית ברמה 4 המושגת גם באמצעות שימוש במספר חיישני LiDAR שחלקם נשלפים מתוך גוף הרכב ברגע שהנהג מתקרב לרכב - כמו אלו מעל הגלגלים והראשי מעל השמשה הקדמית. כמובן שגם נמצא מערך מצלמות במראות הצד, בקורות B המרכזיות ועוד.
תא הנוסעים המרשים למראה מייצר תחושה של משהו קונספטואלי אך מה שאתם רואים זה הדבר האמיתי. אמנם מדובר בדגם טרום ייצור כך שחלק ממה שאתם רואים לא יגיע לפס הייצור אך בגדול מה שאתם רואים זה מה שתקבלו, אם אי פעם המותג הזה ישווק בישראל באופן סדיר. מרבית החומרים העוטפים את תא הנוסעים הם חומרים ממוחזרים או ידידותיים לסביבה, כולל שימוש בגימור קרבון ממוחזר.
אם אתם לא מכירים את לוטוס, אז בקצרה נספר כי מדובר בחברה בריטית שהוקמה בשנות ה-50 של המאה שעברה ע"י האיש והאגדה קולין צ'פמן. לחברה היסטוריה מרשימה בתחום הספורט המוטורי, כולל קבוצת פורמולה 1 מפוארת, וכן אין ספור ניסיונות לייצר רכבי ספורט יוקרתיים שרובם כשלו ולכן החברה מוכרת בעיקר בזכות שתי מכוניות ספורט טהורות וזולות יחסית, לוטוס 7 המוכרת כיום כקייטרהאם 7 לאחר שזו רכשה את זוכיות הייצור מלוטוס, וכן הלוטוס אליס, שהיא גם הבסיס לדור הראשון של טסלה רודסטר.כן, גם הלוטוס אספרי מוכרת וזכורה מאוד כניסיון של לוטוס לחזור ולהתחרות בפרארי ולמבורגיני, אך היא זכורה בעיקר בשל הסרטים בהם הופיע כמו סרטי ג'יימס בונד ובעיקר בשל סצנת הפתיחה בסרט "אישה יפה". אשתקד, לוטוס הציגה את האימירה שהיא המתחרה של לוטוס לפורשה קאיימן וגם המכונית האחרונה של לוטוס עם מנוע בעירה פנימית.