נדמה כי העולם עצר מלאכת, אבל לא הכל נעצר לחלוטין, גם לא הגעתה של פורשה טייקן החשמלית לישראל שכן מספר יחידות ראשונות של הדגם נחתו השבוע בארץ וימסרו בקרוב לאחדים מעשרות הלקוחות שרשמו הזמנה לרכב הספורט 4 מושבים/4 דלתות החשמלי הראשון של פורשה.
בשלב זה נחתו בישראל שני הדגמים היותר יקרים וחזקים של הטייקן, טייקן טורבו עם 680 כ"ס המשווק במחיר של החל מ-1,299,000 שקל והטייקו טורבו S עם 761 כ"ס במחיר החל מ-1,599,000 שקל. אם אתם רוצים להצטרף לעשרות הלקוחות שכבר הזמינו את הדגם, נזכיר לכם כי מחיר הבסיס של הדגם בישראל עומד על 875,000 שקל.
תזכורת: פורשה טייקן (Taycan) הוא רכב קופה 4 מושבים חשמלי מלא שבשלב זה משווק בשתי גרסאות בכירות, טייקן טורבו וטייקן טורבו S. לדגם אין כמובן מגדש טורבו אך בפורשה בחרו לעשות שימוש במושגים המוכרים ללקוחות החברה מדגמי הבנזין כך שיוכלו להבדיל בקלות בין הדגמים.
פורשה טייקן טורבו מצויד בשני מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור, עם הספק מרבי של 625 כ"ס שעולה ל-680 כ"ס בעת האצה מלאה. בניגוד לטסלה, לא צריך לעשות שום דבר מיוחד, זה פשוט זמין כל עוד הסוללה מסוגלת לספק את זה וניתן לחזור על זה שוב ושוב בזכות מערכת קירור מתקדמת לסוללה. לדגם מומנט מרבי של 86.6 קג"מ וזה מספיק בכדי להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 3.2 שניות ועד למהירות מרבית של 260 קמ"ש - מוגבלת אלקטרונית.
לדגם הטורבו S הספק מרבי של 761 כ"ס ומומנט מרבי של 101 קג"מ, זה כבר מספיק לנתונים מרשימים מאוד של 0-100 קמ"ש בזמן של 2.8 שניות, 0-200 קמ"ש בזמן של 9.8 שניות ולמהירות מרבית זהה של 260 קמ"ש.
לשני הדגמים סוללות ליתיום-יון במתח של 800V לעומת 400V בשאר הרכבים החשמליים בעולם, בכדי לאפשר יכולת טעינה מהירה במיוחד. קיבולת הסוללה עומדת על 93.4kWh והיא מאפשרת טווח נסיעה של 450 ק"מ בדגם הטורבו ו-415 ק"מ בדגם הטורבו S. בישראל אין פריסה מספקת של עמדות טעינה DC מהירות, אבל רוכשי הדגם יוכלו בעתיד להטעין בהספק של עד 270kW המאפשר לבזמן של 22 דקות להטעין עד 80% מקיבולת הסוללה או בזמן של 36 דקות בטעינה בהספק של עד 150kW. עמדת טעינה ביתית בהספק של 9.6kW דורשת המתנה של 11 שעות.
הדגמים מצוידים בשלל מערכות דינאמיות המאפשרת להוריד ביעילות את הכוח אל הכביש בכל מצב והן מגיבות מהר יותר מכל מערכת מכנית או אלקטרו-מכנית שפורשה הציעה עד היום. לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה עם 4 מצבים לבחירה וכן אפשרות לניתוק מלא של מערכת בקרת היציבות. מערכת מתלי אוויר השומרת על נוחות גבוהה ביום יום, מאפשרת את הנמכת המרכב ב-22 מ"מ במהירויות גבוהות ואת הגבהת המרכב ב-20 מ"מ כאשר יש צורך לצאת מחניה במדרון או במעבר על פסי האטה זדוניים. מערכת בקרת שלדה תדאג להפחית למינימום את זוויות הגלגול.
תא הנוסעים מרשים וטכנולוגי ומתבסס בעיקר על מסכים ומשטחי מגע, אף כיאה לפורשה מה שתכלס חשוב לנהיגה נשלט ישירות מגלגל ההגה. לוח מחוונים דיגיטלי יפהפה בגודל "16.5 יספק לנהג את כל המידע שהוא צריך וגם לנוסע יש מסך משלו לשליטה על מערכת המולטימדיה.