פורשה קבעה אתמול שיא הקפה חדש של מסלול הנורבורגרינג (20.832 ק"מ) לרכב חשמלי בייצור סדרתי, הטייקן טורבו S של פורשה הקיפה את המסלול הזה בזמן של של 7:33 דקות ובכך פורשה עקפה את טסלה מודל S פלייד שקבעה אשתקד שיא הקפה של 7:35 דקות. להזכירכם, לפורשה טייקן טורבו S הספק מרבי קבוע של 625 כ"ס והספק מרבי זמני של 761 כ"ס רק בעת שימוש במערכת בקרת יציאה מהמקום, זאת לעומת מעל ל-1000 כ"ס במקרה של המודל S פלייד.
את השיא הזה קבע נהג הניסוי הוותיק של פורשה, לארס קרן, והוא עשה זאת כאשר על הטייקן טורבו S מותקן קיט שיפורים ייועדי שפורשה תחל בקרוב להציע ללקוחות הדגם.
קיט השיפורים כולל חישוקי "21 בעיצוב Spyder-RS וצמיגים פירלי Corsa Zero P שהם צמיגי כביש לכל דבר ועניין אך אשר זכו להתאמה מיוחדת לדגם עם תרכובת גומי מעולם המרוצים/מסלול. אלמנט נוסף בקיט השיפורים הוא עדכון תוכנה לבקרת השלדה 4D Porsche הפועלת בשילוב עם הצמיגים הספורטיביים. המערכת מנתחת ומסנכרנת בין כל מערכות השלדה של ה-Taycan בזמן אמת. "בעבר, רק מכוניות סופר-ספורטיביות אמיתיות הגיעו לזמן של 33:7 ",אומר קרן. "עם קיט השיפורים החדש, יכולתי ללחוץ עליה יותר והמכונית הייתה יותר מדויקת ויותר זריזה."
את קיט השיפורים ניתן להזמין מותקן ישירות מהמפעל בדגמי 2023 של פורשה טייקן טורבו S, בשלב זה רק עבור השוק הגרמני, אך ניתן לרכוש את הקיט גם בנפרד (€13,377) ולהתקין אותו באחד המוסכים של חברת פורשה. מי שרוצה לשמור על הצמיגים המיוחדים יכול להחליף אותם בצמיגי הכביש הרגילים של הדגם, הדבר לא דורש לעדכן את התוכנה מחדש.