המראה מוכר וכך גם השם, אך דגמי 2024 המחודשים של פורשה טייקן הם לא עוד מתיחת פנים רגילה אלא שדרוג מקיף במיוחד בכל תחום משמעותי לעומת הדגם היוצא. מקצה השדרוגים לו זכו דגמי 2024 החדשים של הטייקן כוללים שדרוגי שלדה, טעינה מהירה יותר, מנועים חזקים יותר, טווח ארוך יותר ועוד והם כוללים את כל גרסאות הדגם - טייקן סדאן, טייקן ספורט טוריסמו (האצ'בק) וטייקן קרוס טוריסמו המוגבהת. את הטייקן 2024 החדשה נפגוש בישראל לקראת סוף הרבעון השני של השנה ומחיר הבסיס לדגם יעמוד על החל מ-835,000 שקל.
בתחום ההנעה, כל דגמי 2024 של הטייקן זכו למנועים חשמליים חדשים, חזקים וקלים יותר כאשר המנוע האחורי מייצר כעת עד 109 כ"ס יותר בכל גרסאות הדגם. הדגמים המצוידים בחבילת ספורט כרנו זכו לכפתור Boost על גלגל ההגה המאפשר תוספת הספק של עד 95 כ"ס, בהתאם לדגם, למשך של עד 10 שניות - בעבר הבוסט היה זמין רק בהתאם למצב הנהיגה.
הגרסה הבכירה של הטייקן, הטורבו S, זכתה לתוספת הספק משמעותית של 190 כ"ס (בשילוב עם בוסט) לכדי הספק כולל של 952 כ"ס כך שבשימוש בבקרת יציאה מהמקום לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.4 שניות, שיפור של 0.4 שניות לעומת הדגם היוצא. הטייקן הבסיסי זכה לתוספת מרבית של 80 כ"ס המאפשרת לדגם לקצר את נתון התאוצה ל-4.8 שניות, שיפור של 0.6 שניות לעומת הדגם היוצא. בשלב זה פורשה עדיין לא חושפת את המפרט הטכני המלא של כל גרסאות ההנעה של הדגם.
יחידת ההנעה החשמלית החדשה לא מסתכמת רק במנועים חדשים אלא גם בשלל שדרוגים לשיפור הנצילות וכן בתאים חדשים לסוללה עם צפיפות אנרגטית גבוהה יותר שאפשר להגדיל את קיבולת הסוללה (Battery Plus) עד ל-105kWh, זאת לעומת קיבולת של 93kWh בדגם היוצא.
התוצאה היא שיפור של עד 175 ק"מ לטווח הנסיעה כך שהטייקן הבסיסית עם סוללת Battery Plus מציגה כעת טווח נסיעה משולב של עד 678 ק"מ ולטייקן טורבו S טווח מרבי של עד 630 ק"מ - טווח הנסיעה הקצר ביותר נמצא בדגם טייקן קרוס טוריסמו טורבו S עם טווח נסיעה משולב מרבי של 596 ק"מ. אותם שיפורים אפשרו במקביל לשדרג גם את ביצועי הטעינה עם הספק טעינה מרבי של עד 320kW לעומת 270kW בדגם היוצא. לפי פורשה, הדגם מסוגל כעת להטעין בהספק של מעל ל-300kW למשך של כחמש דקות, גם בטמפרטורות קרות במיוחד.
מה זה אומר בפועל? אם בדגם היוצא טעינה מהירה של 10-80 אחוז דרשה המתנה של 37 דקות, בדגם החדש תאלצו להמתין רק 18 דקות, זה נתון מרשים מאוד לרכב עם סוללה בקיבולת גדולה של מעל ל-100kWh. היכולות האלו אפשרו לפורשה לשדרג גם את מערכת הבלימה הרגנרטיבית המסוגלת לפעול כעת בהספק של עד 400kW לעומת 290kW בדגם היוצא, זה אומר עוצמת בלימה גבוהה יותר, שימוש מופחת במערכת הבלימה המכאנית גם בנהיגה נמרצת וכמובן שגם ניצול גבוה יותר של אנרגיית הבלימה לטעינת הסוללה.
כל דגמי הטייקן המחודשים מצוידים מעתה כסטנדרט במתלי אוויר אדפטיביים (בעבר תוספת בעלות של 24,500 ₪), את זה ניתן לשדרג בדגמי AWD עם מערכת בקרת המתלים החדשה של פורשה, Active Ride, שלפי החברה מאפשרת מנעד רחב במיוחד בין היכולת של הנהג לבחור בנוחות גבוהה ובלחיצת כפתור לעבור למצב קשיח ודינאמי במיוחד. המערכת הזו, בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, מאפשרת שמירה על מרכב מאוזן גם תחת בלימה חזקה ואיזון של כוחות הפועלים על הנוסעים בציר הגלגול והעלרוד.
לצד כל שדרוגים אלו פורשה מדווחת על שדרוג מקיף לרשימת האבזור הבסיסי בדגם וכיאה לכל מתיחת פנים מובן שנמצא גם עדכון לעיצוב החיצוני הכולל פנסי חזית HD matrix חדשים, עיצוב חדש לפגוש הקדמי, עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים ועוד. בחלל תא הנוסעים נפגוש תצוגה מעודכנת בשלושת המסכים על הדשבורד, כל הדגמים מגיעים כעת עם בורר מצבי נהיגה על גלגל ההגה ועוד.