פורד ממשיכה להרחיב את היצע "הטורפים" שלה ולאחר שהציגה אשתקד את דגם F-150 רפטור החדש ובחודש שעבר את הברונקו רפטור, היא מציגה כעת את האח הקטן למשפחה הזו, פורד ריינג'ר רפטור החדש שבניגוד לשני אחיו הגדולים מיועד לשיווק באופן סדיר גם באירופה. הריינג' רפטור מבוסס כמובן על הריינג'ר החדש שהוצג בנובמבר אשתקד.
כמו כל שאר דגמי הרפטור על פיתוח הדגם הייתה אחראית חטיבת הביצועים של פורד (Ford Performance) שדאגה לבצע בדגם שלל שינויים ושדרוגים בכדי להפוך אותו לחיית שטח חזקה ומהירה. את הדור היוצא של הריינג'ר רפטור שרת מנוע אחד בלבד, 2.0 ליטר טווין-טורבו דיזל בהספק של 210 כ"ס, והמנוע הזה ימשיך להיות זמין גם בדור החדש במספר מצומצם של שווקים. הריינג'ר רפטור החדש מכניס למשווה מנוע 3.0 ליטר V6 טווין-טורבו EcoBoost חדש המשדרג משמעותית את חטיבת הכוח של הדגם.
מנוע ה-V6 החדש מייצר הספק מרבי של 392 כ"ס ומומנט מרבי של 59.4 קג"מ והוא משודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה כסטנדרט. בשוק האירופי לעומת זאת, בשל תקנות הזיהום, הרוכשים יקבלו את הדגם עם הספק צנוע יותר משמעותית, רק 284 כ"ס ו-50 קג"מ.
לפני שהכוח עבור למערכת ההנעה הכפולה הוא עובר דרך תיבת העברה נשלטת אלקטרונית (הילוך כוח) ולרשות הנהג עומדים נעילת דיפרנציאל אלקטרונית קדמית או אחורית וכן אפשרות לניתוק הגלגלים הקדמיים לקבלת הנעה אחורית בלבד. לצד בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה מבין 7 מצבים שונים, לנהג אפשרות בחירה של 4 כיוונים שונים לסאונד של מערכת הפליטה, החל משקט עבור התנעת הבוקר ונסיעה בשכונה ועד למצב Baja רועש במיוחד אותו פורד מתארת כדומה לצנרת ישרה עם זרימה חופשית ולכן פורד מייעדת את המצב הזה לשטח בלבד. כיאה לרכב שטח, פורד התקינה בדגם 4 טבעות גרירה מלפנים ומאחור ומיגון גחון מקיף עם לוחות פלדה להגנה על הרדיאטור, מנוע, דיפרנציאלים, תיבת ההילוכים ועוד.
בתחום המתלים המהנדסים של פורד התקינו זרועות מתלה משופרות וחזקות יותר מאלומיניום קל משקל, התקינו בולמי FOX מדגם Live Valve החדש בקוטר 2.5 אינץ', שינו את גיאומטריית המתלים והגדילו את מהלך המתלים מלפנים ומאחור. בולמי ה- FOX שבדגם הם לא מוצר מדף אלא הותאמו במיוחד לדגם ע"י המהנדסים של פורד כולל תכנון מחדש של השסתומים בבולם וכמובן שגם התאמת הקפיצים לבולמים. הריינג'ר רפטור נשען על חישוקי "17 הנועלים צמיגי כביש שטח BF Goodrich KO2 בקוטר של "32.
העיצוב החיצוני זכה להשראה רבה מה- F-150 רפטור ובתא הנוסעים נפגוש אווירה ספורטיבית המתקבלת באמצעות הדגשה בצבע כתוס ותפירה בצבע זהה לגלגל ההגה ולמושבים הספורט בריפוד עור משולב באלקנטרה. בנוסף נמצא אבזור עשיר כולל לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל "12.4 ומולטימדיה "12.1 אנכית ומתקדמת.