2021 פורד F-150 רפטור
פורד F-150 רפטור החדש.
2021 פורד F-150 רפטור
פורד F-150 רפטור החדש.

בתחילת השבוע הרכבים החשמליים של טסלה הושקו בישראל ואמש, פורד השיקה את הדור השלישי של הדגם שהוא ככל הנראה ההפך הגמור מכל מה שטסלה מייצגת. מדובר כמובן בפורד F-150 רפטור (Raptor) החדש, הטנדר המפלצתי של פורד שמספיק מבט חטוף אחד בכדי להבין שבהחלט מדובר בעוף דורס רכב כזה שחי על הקרקע.

 

בחזיתו של הרפטור החדש נמצא גרסה מעודכנת של מנוע ה-3.5 ליטר V6 טווין-טורבו של פורד, המייצר בדגם הספק מרבי של 450 כ"ס ב-5,850 סל"ד ומומנט מרבי של 70.5 קג"מ ב-3,000 סל"ד. 

 

2021 פורד F-150 רפטור החדש
מנוע V6 חזק ובהמשך מנוע V8 מפלצתי.

מדובר בהמון כוח ומומנט שיספקו כל אחד, אך חובבי הדגם המושבעים ממתינים לחזרתו של מנוע ה-V8 לדגם, שהיה בדור הראשון ונעלם בדור השני, זאת גם כי פורד צריכה לספק מענה לראם 1500 TRX שהוצג אשתקד ומצויד במנוע ה-6.2 ליטר V8 מגדש-על של הצ'אלנג'ר SRT המייצר הספק מרבי של 702 כ"ס ומומנט מרבי של 89.7 קג"מ. הדגם שיספק תשובה למפלצת של ראם הוא הרפטור R שיוצג בהמשך וצפוי להיות מצויד במנוע ה-V8 של השלבי GT500 עם הספק מרבי של כ-760 כ"ס.

 

פורד F-150 רפטור החדש
פורד F-150 רפטור החדש.

הכוח אל הגלגלים עובר דרך תיבת 10 הילוכים אוטו', מערכת הנעה כפולה המאפשרת הנעה אחורית בלבד או כפולה אוטומטית. יש גם תיבת הפחתה (הילוך כוח) נעילת דיפרנציאל אחורי ודיפרנציאל מוגבל החלקה קדמי מסוג טורסן. לרשות הנהג יש בורר מצבי נהיגה/שטח עם 4 מצבים לכביש ושלושה לשטח. למצבי נסיעת שטח קשים הדורשים שימוש תחוף בדוושת הבלם, פורד ציידה את הדגם במערכת (Trail 1-Pedal Drive) המאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת, לחיצה על דוושת הגז בכדי לנוע ועזיבה מפעילה אוטומטית את הבלמים. המערכת היא חלק ממערכת הזחילה של הדגם שהיא סוג של בקרת שיוט לשטח המיועדת למקטעים בהם צריך לשמור על גז קבוע ומהירות זחילה.

 

2021 פורד F-150 רפטור
שפע של אבזור.

מעבר לכוח המפלצתי עיקר המהות של הרפטור הוא היכולת להתעלל בו, לזנק לגובה ולנחות מבלי שהוא יתפרק. מלפנים ומאחור יש פגושים עמידים ממתכת, צמיגי ענק בקוטר של "35 או "37 המומלבשים על חישוקים בקוטר של "17, אלו האחרונים מאפשרים מרווח גחון גדול 33 ס"מ, יש לראשונה גם מתלה אחורי רב חיבורי, תצורה שממש לא אופיינית לטנדרים, עם קפיצי סליל במקום עלה, ובכל פינות הרכב נמצא בולמים אדפטיביים של פוקס בקוטר אדיר של "3.1 שיאפשרו לרכב לספוג נחיתה. מערכת הבקרה של המתלים דוגמת את הצורך בשינוי הקשיחות 500 פעמים בשנייה ומשנה את קשיחות הבולמים בהתאם, בכל פינה בנפרד. מהלך המתלים ארוך יותר ב-2.5 ס"מ בדור החדש - 35.5 ס"מ מלפנים ו-38 ס"מ מאחור. את כל זה מארחת שלדת סולם שזכתה למגוון חיזוקים בנקודות העיגון של המתלים לשלדה.

 

פורד F-150 רפטור החדש
מתלה רב חיבורי מאחור ומהלך מתלים משופר.

מעבר לכך הדגם מצויד בשפע של אבזור כולל לוח מחוונים דיגיטלי "12, מערכת מולטימדיה SYNC-4 מתקדמת עם מסך בגודל זהה, מערכת שמע מבית B&O עם 18 רמקולים, מושבי ספורט עם אפשרות לשדרוג למושבי באקט של Recaro, שימוש ברכב כגנרטור בהספק של עד 2kW, גלגל הגה עבה עם מנופי העברת הילוכים ומיליון כפתורים כמיטב המסורת של פורד, גימור קרבון, מצלמות המספקות תמונת 360 מעלות סביב הרכב, אפשרות לקיפול מוט ההילוכים בכדי לפתוח את המשענת המרכזית לכדי שולחן עבודה ועוד ועוד.

כמו בשאר דגמי F-150 גם כאן נמצא מגוון מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב ועוד.

 

תגיות: פורד
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.