לפני כשבועיים קיה חשפה את הקרוסאובר המשפחתי החשמלי הייעודי החדש שלה, קיה EV3, אותו נפגוש בישראל לקראת סוף השנה ולפי כל הנתונים, זה כנראה הדגם שיציב מול האטו 3 של BYD את התחרות החזקה ביותר עם סיכוי טוב להדיח את האטו 3 מראשות טבלת המכירות כך שיש למה לחכות.
אנחנו כמובן עדיין לא יודעים מה יהיה המחיר של קיה EV3 בישראל וזה כמובן מה שיקבע את גורלו של הדגם, אבל אם בטלקאר, יבואנית קיה בישראל, ישמרו על התמחור התחרותי של הדגם כפי שהוא התפרסם היום (ג') בשוק הבית הקוריאני, אז אתם יכולים לצפות למחיר התחלתי בגזרת ה-170 אלף שקל - בשוק הקוריאני קיה EV3 זול יותר בכ-14% מקיה נירו EV וזה מה שמציב אותנו על המחיר הזה שהוא בדיוק מול האטו 3.
קיה EV3 מבוסס כמו שאר הדגמים החשמליים הייעודיים של קיה על פלטפורמת E-GMP המצוינת אך כדי להוזיל עלויות ולשמור על מחיר תחרותי, קיה משתמשת עבור ה- EV3 בארכיטקטורת 400V, כמו מרבית החשמליות כיום, ולא 800V כמו במקרה של קיה EV6 או קיה EV9. יש לכך מספר משמעויות, אחת מהן היא טעינה מהירה בהספק נמוך יותר או ליתר דיוק רגיל שכן עם נתון של 30 דקות לטעינה מהירה של 10-80% מדובר בנתון שהוא לא שונה מכל חשמלית ממוצעת אחרת בשוק - בדיוק כמו האטו 3.
צעד נוסף שנעשה כדי לשמור על מחיר תחרותי זו התקנה של מנוע חשמלי קדמי במקום אחורי, מנוע בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 28.8 קג"מ. קיה לא מציינת את נתוני הביצועים אך אתם יכולים לצפות לנתון תאוצה בגזרת ה-7.5 שניות. רוכשי קיה EV3 יכולים לבחור בסוללה בקיבולת של 58.3kWh המאפשרת לדגם טווח של 350 ק"מ או בסוללה בקיבולת של 81.4kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 501 ק"מ. נתוני הטווח הם בתקן הקוריאני כך שזה הטווח לו אתם יכולים לצפות בתנאי אמת שכן מדובר בתקן מחמיר יותר מהתקן האירופי ולשם התזכורת, בתקן WLTP האירופי לדגם 81.4kWh טווח נסיעה של כ-600 ק"מ.
לקיה EV3 מידות חיצוניות של קרוסאובר משפחתי ממוצע, אורך של 4.3 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.56 מטר, בסיס גלגלגים של 2.68 מטר, נפח תא מטען אחורי של 460 ליטר וקדמי של 25 ליטר. BYD אטו 3 הוא אמנם רכב גדול יותר (4.45 מטר אורך ו-2.72 בסיס גלגלים) אך קיה EV3 מפצה על כך עם עיצוב זקוף שמנצל במקסימום את מידותיו של הדגם.
העיצוב החיצוני הזקוף בשילוב עם עיצוב תא נוסעים בסגנון אופן-ספייס הוא מה שמאפשר לקיה להעניק ל- EV3 חלל אוורירי ומואר לצד מרווח מספק לנוסעים ומטען ושלל חללי אחסון שימושיים. תחום בו קיה לא חסכה הוא התחום האבזור והטכנולוגי כך שבין היתר נמצא צמד מסכי "12.3 עבור המולטימדיה ולוח מחוונים וביניהם עוד מסך "5.5 לשליטה על בקרת האקלים, תצוגת שטח מת בלוח המחוונים, תצוגה עילית, תאורת אווירה עשירה, משטח טעינה אלחוטי, שקעי טייפ C לכל המושבים, חימום לכל המושבים (למעט מושב מרכזי אחורי), אוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מושבים קדמיים חשמליים עם מצב נוחות בזמן המתנה לטעינה, מערכת שמע מבית Harman Kardon, מפתח דיגיטלי עם נעילה בעת התרחקות מהרכב, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע - מספיק לעמוד עם המפתח בכיס למשך מספר שניות, שירותי הזרמת מדיה, שקע 220V לנוסעים מאחור, שולחן נשלף מהמשענת המרכזית, תמיכה ב- V2L, אפליקציה לשליטה מרחוק, הסעת הרכב לפנים/אחור באמצעות השלט ועוד.
כל זה לצד מגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת מערכת ניווט, בלימה אוטונומית, מערכת יציאה בטוחה, ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, אור גבוה אוטומטי, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ועוד.