2024 קיה EV3 החשמלי
קיה EV3 החשמלי.
2024 קיה EV3 החשמלי
קיה EV3 החשמלי.

 קיה מסירה את הלוט מעל הקרוסאובר החשמלי EV3, דגם רביעי למשפחת הדגמים החשמליים הייעודיים של קיה המצטרף אל הדגמים EV6, EV9 ו- EV5, שאמנם מיועד לסין אך יגיע בהמשך גם לשוק הגלובלי. קיה EV3 הוא קרוסאובר משפחתי חשמלי הצפוי להחליף בקיה את הסול והוא יתחרה בישראל מול דגמים כגון BYD אטו 3, ג'ילי גיאומטרי C ועוד. את קיה EV3 אנחנו צפויים לפגוש בישראל לקראת סוף השנה. 

 

קיה EV3 הוצג כקונספט רק לפני כחצי שנה וכצפוי, גרסת הייצור של הדגם שומרת באדיקות על העיצוב החביב של הדגם שממשיך את קו העיצוב העדכני של הדגמים החשמליים של קיה (Opposites United) אותו פגשנו לראשונה ב-EV9. כמו שאר הדגמים החשמליים הייעודיים של קיה, גם ה- EV3 מבוסס על פלטפורמת E-GMP המצוינת של קבוצת יונדאי ועם אורך של 4.3 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.56 מטר, בסיס גלגלגים של 2.68 מטר, נפח תא מטען אחורי של 460 ליטר וקדמי של 25 ליטר, מדובר בקרוסאובר משפחתי קלאסי שהוא קצת קטן יותר מהנירו, על הנייר לפחות, ומסדר הגודל של רכבים כגון סקודה קאמיק, קיה סלטוס ועוד. 

 

2024 קיה EV3
קיה EV3.

קיה EV3 - סוללה, טווח ומנועים:

קיה EV3 ישווק עם מבחר של שתי סוללות, גרסת טווח סטנדרטי עם סוללת 58.3kWh וגרסת טווח ארוך המצוידת בסוללה בקיבולת של 81.4kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-600 ק"מ בתקן WLTP, טווח יוצא דופן ולא רק לסגמנט בו הדגם יתחרה. זה המקום לציין כי בתקן הקוריאני, שהוא מחמיר ומציאותי הרבה יותר מתקן WLTP האירופי, לדגם טווח נסיעה של 501 ק"מ. בשלב זה קיה לא מציינת את נתוני הטווח של הדגם הסטנדרטי. טעינה מהירה של 10-80% בדגם הטווח הארוך אורכת כ- 31 דקות, בשל שימוש בארכיטקטורת 400V במקום 800V, וכמו שאר דגמי E-GMP גם כאן נמצא טכנולוגיית V2L המאפשרת לחבר מתאם לשקע הטעינה לטובת הפעלה של מכשירי חשמל חיצוניים. 

 

בשני הדגמים נמצא מנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 28.8 ק"ג ולפי קיה זה מספיק עבור נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.5 שניות ולמהירות מרבית של 170 קמ"ש. בשלב מאוחר יותר, קיה מבטיחה לשווק את ה- EV3 גם בגרסת ביצועים GT חזקה. 

 

2024 קיה EV3 תא הנוסעים
קיה EV3.

תא הנוסעים ממשיך את הקו של שאר הדגמים החשמליים של קיה, תכנון בסגנון מיניוואן היוצר תא נוסעים אוורירי ושימושי מויוחד לצד שימוש בחומרים (ממוחזרים ברובם) במקרמים וצבעים היוצרים אווירה מודרנית ונעימה לעין. מול הנהג נמצא את המסך הפנורמי העדכני של קיה, אותו פגשנו לאחרונה גם ב-EV6 המחודש, שילוב של צמד מסכי "12.3 ועוד מסך "5 במרכז לשליטה מהירה על בקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים - את זה ניתן לעשות גם באמצעות כפתורים על הדלתות. בהתאם לעידן הנוכחי, אי אפשר בלי טכנולוגיית AI וקיה EV3 זכה לכזו כהרחבה לתפעול הקולי. 

 

קיה EV3 2024
קיה EV3.

למרות שמדובר בדגם קומפקטי, קיה EV3 זכה למגוון עשיר של טכנולוגיה ומערכות בטיחות מתקדמות בדיוק כמו הדגמים הגדולים והיקרים יותר של קיה וזה כולל, לדוגמה, מפתח דיגיטלי, נהיגה בדוושה אחת (i-Pedal 3.0), אוורור וחימום למושבים הקדמיים, חימום למושבים מאחור, מערכת שמע מבית Harman Kardon, שירותי הזרמת מדיה שונים כולל קונסולת משחקים, אפליקציה לשליטה מרחוק, תצוגה עילית "12, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור שטח מת אקטיבי ותנועה חוצה מאחור ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 32

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.