בחודש נובמבר האחרון ב.מ.וו חשפה את הקרוסאובר החשמלי ב.מ.וו iX בגרסת טרום ייצור, כעת החברה חושפת את גרסת הייצור הסופית של הדגם שישווק בשלב הראשון בשני דגמים, xDrive50 כגרסה הבכירה של הדגם ו-xDrive40 כגרסת הבסיס הנחשפת כעת לראשונה. את שני הדגמים ב.מ.וו תחל לשווק באירופה לקראת סוף שנת 2021 כאשר מחירי דגם iX xDrive40 בשוק הבית הגרמני יחלו מ- 77,300 אירו ומחירי דגם iX xDrive50 יחלו מ-98,000 אירו, אלו מחירים תחרותיים לדגמים כגון טסלה מודל X או אודי e-tron. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ב.מ.וו iX ישווק בישראל בתחילת 2022.
ב.מ.וו iX xDrive40 מצויד כמו הדגם הבכיר בשני מנועים חשמליים המאפשרים הנעה כפולה, אך בהספק כולל מופחת של כ-300 כ"ס. לפי ב.מ.וו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של כ-6 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. לדגם iX xDrive50 הספק כולל של 500 כ"ס, נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-5 שניות ומהירות מרבית זהה של 200 קמ"ש. בשלב זה ב.מ.וו עדיין לא מספקת את הנתונים הסופיים.
ב.מ.וו גם לא חושפת עדיין את נתוני הקיבולת הסופיים של הסוללות שהותקנו בדגמים, אך היא כן מציינת כי לדגם iX xDrive40 סוללה בקיבולת של מעל ל- 80kWh שתאפשר לדגם להשיג טווח נסיעה של מעל ל-400 ק"מ ואילו לדגם iX xDrive50 הבכיר סוללה בקיבולת של מעל ל- 100kWh שתאפשר לדגם להשיג טווח נסיעה מרשים של מעל ל-600 ק"מ, מה שבשלב זה הופך את הדגם לקרוסאובר החשמלי עם הטווח הארוך ביותר, קצת מעל ה-580 ק"מ של טסלה מודל X LR.
ב.מ.וו אמנם לא מייצרת את התאים המרכיבים את הסוללה של הדגמים, אך היא אחראית על אספקת חומרי היסוד העיקריים, ליתיום וקובלט, והיא גם זו שמפתחת את טכנולוגית התאים המרכיבים את הסוללה. לפי ב.מ.וו טכנולוגיית תאי הליתיום-יון שלה אפשרו לה להשיג על משקל זהה של סוללות קיבולת גדולה יותר ב-20% לעומת הדור הקודם של התאים. ב.מ.וו היא גם זו שמפתחת בעצמה את כל מערכת ההנעה החשמלית (eDrive) שכעת נמצאת בדור החמישי שלה.
לשני הדגמים יכולת טעינה מהירה, לדגם xDrive50 יכולת טעינה מהירה DC בהספק של עד 200kW מה שמאפשר בזמן של 10 דקות להוסיף 120 ק"מ לטווח הנסיעה. לדגם xDrive40 יכולת טעינה מהירה בהספק של עד 150kW וכאן טעינה של 10 דקות תוסיף 90 ק"מ לטווח הנסיעה. בשני הדגמים טעינה של הסוללה מ-10 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה דורשת המתנה של קצת פחות מ- 40 דקות. לסוללה מערכת בקרת טמפרטורה, קירור או חימום, בכדי לאפשר לתאים לפעול בטמפרטורה אידיאלית.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית של הדגם עושה שימוש במידע ממערכת הניווט בכדי להתאים את עוצמת הבלימה, חזקה בירידות או לפני עצירה בצומת, חלשה או משוחררת לחלוטין בעזיבת דוושת התאוצה בשיוט בכביש המהיר. לרשות הנהג אפשרות שליטה ידנית על המערכת באמצעות בחירה באחת מתוך שלוש דרגות בלימה שונות. העברת הבורר למצב B תאפשר נהיגה באמצעות דוושה אחת.
ב.מ.וו iX, ביחס עם ב.מ.וו i4 החשמלית שתחשף בקרוב, יהיה הדגם הראשון של החברה לקבל את מערכת iDrive8 אותה הציגה לאחרונה החברה. המערכת החדשה כוללת ממשק מסכים בגדלים של "14.1 כמסך המרכזי ו-"12.3 כלוח המחוונים. ממשק השליטה על מערכת iDrive8 שומר על הגלגלת הרב תפקודית אך כל הכפתורים הפיזיים מסביב לגלגלת הפכו למשטחי מגע בטכנולוגיה שאפשרה ל-ב.מ.וו לשלב אותם גם בחומרים טבעיים כמו עץ וקריסטל בגרסאות הבכירות יותר. המערכת החדשה כוללת תקושת 5G להעברת נתונים מהירה, מעבד גרפי המהיר יותר פי 20 מזה של דור 7, תפעול קולי מתקדמת יותר עם זיהוי הקשרים מורחב, תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה וכמובן שימוש נרחב בטכנולוגיית AI בכדי שהמערכת תתאים את עצמה עם הזמן להעדפות האישיות של הנהג ולדפוסי השימוש שלו.