בשנת 2025 ב.מ.וו תחל לעבור לפלטפורמת NEUE KLASSE, פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית עבורה החברה מפתחת גם את הדור השישי של מערכת ההנעה החשמלית שלה eDrive, כולל מנועים חשמליים חדשים וכן סוללות חדשות אותן החברה חושפת כעת לראשונה.
עד עתה, ב.מ.וו, כמו מרבית יצרני הרכב, עשתה שימוש בתאים בצורת פאוץ' או פריזמה, אך בדור הבא של הרכבים החשמליים של החברה היא תעבור לעשות שימוש בסוללות צילינדר, בדיוק כמו טסלה שעד היום עושה שימוש בסוללות מסוג זה שכן עלות הייצור שלהן זולה משמעותית.
לפי ב.מ.וו, סוללות הצילינדר החדשות שלה (ליתיום-יון) בעלות צפיפות אנרגטית גדולה יותר ב-20% לעומת התאים הנוכחיים של החברה, מאפשרות את קיצור זמן הטעינה ב-30% והגדלת טווח הנסיעה ב-30%. לצד כל זה, ב.מ.וו מדווחת כי הייצור של הסוללות החדשות בעל פליטת CO2 נמוכה יותר ב-60% ועלות הייצור של הסוללה נמוכה יותר בכ-50%. בזכות זה, ב.מ.וו צופה כי הדגמים החשמליים שלה על בסיס פלטפורמת NEUE KLASSE יהיו בעלות דומה או זהה לזו של הרכבים שלה עם מנועי בעירה פנימית. חלק מהפחתת עלויות הייצור והזיהום יעשה באמצעות שימוש בחומרי יסוד ממוחזרים לייצור הסוללות.
סוללות הצילינדר של ב.מ.וו הן בקוטר של 46 מ"מ ואם המספר הזה נשמע לכם מוכר, זו בדיוק המידה של סוללות 4680 החדשות של טסלה, שבשלב זה החברה עדיין מתקשה להביא לייצור המוני. בניגוד לסוללות של טסלה במידת גובה אחת (80 מ"מ) ב.מ.וו תייצר את הסוללות שלה בשתי מידות גובה שונות בכדי להתאים את אריזת הסוללה לרכבים בגודל שונה. הסוללות עדיין עושות שימוש בקובלט, ניקל וסיליקון עבור הקטבים של הסוללה (וגם ליתיום כמובן) אך בהרכב שונה, פחות קובלט נדיר ויקר בקתודה ויותר סיליקון זול באנודה. יחד עם טכנולוגיית ייצור שונה כל זה אפשר לחברה לשפר את הצפיפות האנרגטית הנפחית ב-20%, כלומר הסוללות תופסות פחות נפח על קיבולת אנרגטית זהה.
הסוללות יותקנו במארז בצורת CTP, כלומר בחיבור ישיר למארז הסוללות ללא שימוש במודל המכיל מספר סוללות כמגשר ביניים, דבר התורם לצפיפות אנרגטית גבוהה יותר. הדילוג על המודל הוא דבר שכל תעשיית הרכב החשמלי עוברת אליו, סוללות הבלייד של BYD היא דוגמה אחת לכך.
פלטפורמת NEUE KLASSE תתמוך בפעולה במתח של 800V, לא רק עבור הטעינה אלא גם עבור נהיגה. בכל הקשור לטעינה, שימוש בטכנולוגיית 800V יאפשר להטעין את הרכב בזרם גבוה מאוד של עד 500 אמפר דבר המאפשר קיצור זמן הטעינה מ-10ל-80 אחוז בכ-30%. אם ניקח לדוגמה את דגם ב.מ.וו iX xDrive 50 החשמלי המצויד בסוללה בקיבולת של 111.5kWh, את דגם זה ניתן להטעין מ-10 עד 80 אחוז בזמן של 35 דקות, אז בדור הבא זמן הטעינה יעמוד על כ-25 דקות.
את הסוללות החדשות ב.מ.וו תייצר בשישה מפעלים חדשים אותם היא מקימה בימים אלו בסין, אירופה ובארה"ב, לפי ב.מ.וו קיבלות הייצור השנתית שלה בשנת 2025 תעמוד על כ-20GWh.
לצד הסוללות החדשות, ב.מ.וו עובדת על פיתוח טכנולוגיות נוספות, כך לדוגמה את סוללות הצילינדר שלה יהיה ניתן לייצר גם בהרכב כימי שונה כמו LFP - LiFePo4 שהפך לפופולרי בשנים האחרונות. סוללות LFP נחשבות לבטוחות במיוחד אך הן עדיין בעלות צפיפות אנרגטית נמוכה יותר מסוללות ליתיום-יון מסוג NMC בהן ב.מ.וו עושה ותעשה שימוש בדגמים החשמליים שלה. בנוסף, ב.מ.וו ממשיכה לפתח סוללות מצב מוצק והיא מאמינה שאלו ייכנסו לשימוש לקראת סוף העשור הנוכחי.