אסטון מרטין ואנקוויש החדשה 2025
אסטון מרטין ואנקוויש החדשה.
אסטון מרטין ואנקוויש החדשה 2025
אסטון מרטין ואנקוויש החדשה.

 לאחר היעדרות של כשש שנים מהיצע הדגמים של החברה, אסטון מרטין חושפת את ה- ואנקוויש 2025 החדשה, דור שלישי למכונית שהיוותה את ספינת הדגל של אסטון מרטין שגם מחזירה לשימוש את מנוע ה-V12 שנעדר מהדגמים האחרונים של המותג - ואנטג' ו-DB12 העושים שימוש במנוע V8 של AMG. לשם התזכורת, ה- ואנקוויש היוצאת הוחלפה בשנת 2018 ע"י ה- DBS וכעת אסטון חוזרת למקורות ולשם ואנקוויש בדגם שמחליף את אותה DBS. 

 

בחזיתה של הואנקוויש החדשה נמצא מנוע V12 טווין-טורבו חדש בנפח של 5.2 ליטר שהוא שדרוג מקיף מאוד למנוע ששרת את ה- DBS היוצאת. בזכות מקצה השדרוגים המנוע הזה מייצר כעת הספק מרבי של 835 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 101.9 קג"מ המתקבל בטווח של 2,500 עד 5,000 סל"ד. 

 

אסטון מרטין ואנקוויש החדשה 2025
אסטון מרטין ואנקוויש החדשה.

המנוע הבריון הזה משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית ZF המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, על משקל עצמי של 1910 ק"מ זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות ולמהירות מרבית של 345 קמ"ש. 

 

אסטון מרטין ואנקוויש החדש מבוססת על אותה שלדת אלומיניום של ה- DB12, אך עם תוספת נכבדה של 80 מ"מ לבסיס הגלגלים (שנוספו בין קורת A לציר הקדמי) ומגוון חיזוקי שלדה, שחלקם נועדו גם לתמוך במנוע הענק והכבד. בשורה התחתונה אסטון מרטין מדווחת כי השלדה הזו קשיחה יותר ב-75% מזו של ספינת הדגל היוצאת של המותג - DBS 770 Ultimate. כמו שאר הדגמים העדכניים של החברה, לדגם מתלה קדמי תצרות עצמות עצה כפולות ומתלה רב חיבורי מאחור הנשענים על בולמים אדפטיביים. 

 

אסטון מרטין ואנקוויש החדשה 2025
אסטון מרטין ואנקוויש החדשה.

הגריל האייקוני של אסטון מרטין, בגודל XL, אמנם עדיין נמצא בחזית הדגם אך מעבר לכך אין ספק שהמעצבים של אסטון מרטין לקחו את הדגם שניי צעדים קדימה בכל הקשור למראה מודרני יותר על חשבון המראה הקלאסי שאפיין את דגמי החברה בעשורים האחרונים.  אם העיצוב החיצוני המודרני אולי יעורר קצת מחלקת בקרב מעריצי המותג, החלפת הטכנולוגיה המיושנת של החברה בחלל תא הנוסעים היא לא רק צעד מבורך אלא מתבקש במיוחד. המהלך הזה, מעבר מטכנולוגיית דור קודם של מרצדס לפיתוח עצמי, החל עם ה-DB12, המשיך לאחרונה אל ה- ואנטג' המחודשת וממשיך כעת אל ה- ואנקוויש החדשה. 

 

אסטון מרטין ואנקוויש החדשה 2025 תא הנוסעים
אסטון מרטין ואנקוויש החדשה.

אסטון מרטין ואנקוויש החדשה היא מכונית קופה גדולה למדי עם אורך של 4,890 מ"מ, רוחב של 2,044 מ"מ, גובה של 1,290 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,885 מ"מ. למרות המידות הגדולות נפח תא המטען צנום מאוד ועומד על 248 ליטר בלבד. מכונית גדולה צריכה מערכת בלימה הולמת וכזו אכן התוקנה בדגם - מערכת בלימה קרמית עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים וצלחות בלימה בקוטר 410 מ"מ, 4 בוכנות ו-360 מ"מ מאחור. 

 

מחברת מאוטו ארט, יבואנית אסטון מרטין בישראל, נמסר כי ה- ואנקוויש החדשה תהיה זמינה לצרכן הישראלי כאשר מחיר בסיס יעמוד על 3.5 מיליון ש"ח.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 19

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.