לחברת ב.מ.וו יחסים ארוכים של מעל לעשור עם חברת מובילאיי (Mobileye) ועד עתה היחסים האלו היו מוצלחים למדי שכן לדגמי ב.מ.וו יש כיום את מערך מערכות הבטיחות המלוטש ביותר. סדרה 7 החדשה שתוצג בחודש הבא תעשה שימוש בדור הבא של מערכת ADAS של מובילאיי הכוללת חיישן LiDAR (של חברת Innoviz) שתאפשר לדגם להציג יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3, רמה המאפשרת נהיגה ללא צורך באחיזה בגלגל ההגה במגוון רחב של תרחישים.
הרומן הארוך הזה בין ב.מ.וו למובילאיי יסתיים בשנת 2025 כאשר ב.מ.וו תעבור לעשות שימוש בפלטפורמת Snapdragon Ride של קוואלקום כבסיס לדור הבא של מערכת הנהיגה האוטונומית של החברה, אותה היא מפתחת ביחד עם חברת Arriver. המעבר הזה יתבצע כחלק מהמעבר לפלטפורמת הדור הבא של ב.מ.וו (NEUE KLASSE) שתהיה פלטפורמה נשלטת תוכנה שתעשה שימוש גם בסוללות מצב מוצק ובדור הבא (דור 6) של מערכת ההנעה החשמלית של ב.מ.וו.
בשלב זה החברות מדווחות עם פיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות ברמה 2 פלוס או 3 ולכן נשאלת השאלה מדוע ב.מ.וו נוטשת את מובילאיי שכבר יודעת לספק לה את היכולות האלו? הסיבה היא כללית ולא חוסר שביעות רצון מהמערכת של מובלאיי שכן ב.מ.וו, יחד עם השותפים החדשים שלה, מתכננת לא רק לעשות שימוש במערכת עבור דגמי החברה אלא גם למכור לחברות אחרות את מערכת הנהיגה האוטונומית שלה. השותפות הזו, שהיא למעשה מיזם משותף לפיתוח וייצור של מערכות ADAS, תתחרה מול מובילאיי עצמה ומול חברות אחרות כמובן.
פיתוח מערכות נהיגה אוטונומית הוא דבר מורכב הדורש משאבים רבים וכל חברה רצינית העוסקת בתחום יודעת כי בכדי להצליח בתחום הזה נדרש לאסוף כמה שיותר מידע בזמן אמת על התגובה של המערכות בתרחישים שונים. ב.מ.וו עושה את זה עם מובלאיי מאז שנת 2018 (שגם מפיקה מפות REM מהמידע הזה) ולמעשה היא כיום החברה עם צי הרכבים הגדול ביותר שאוסף את המידע הזה - אף יותר מטסלה. הבעיה של ב.מ.וו היא שהתוצר המתקבל מכל המידע הזה שייך למובלאיי ולא לה. ב.מ.וו אמנם מחזיקה בכל הנתונים, אך הנתונים האלו לא שווים דבר ללא ניתוח ועיבוד שלהם. כעת, באמצעות המיזם המשותף, ב.מ.וו תוכל לעשות שימוש במידע הזה לפיתוח ושיפור מערכות ADAS שלה.
המרוץ אחר פיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות הוא לא רק בכדי לייצר רכבים וכלי תחבורה בטוחים יותר, זה למעשה כבר החלק הפחות חשוב כיום, המרוץ הוא להשגת היכולת להפעיל צי רכבים אוטונומיים, בין אם פרטי או ציבורי, וכך להפוך לספק גלובלי של שירותי תחבורה. החברה הראשונה שתשיג את היעד הזה יכולה להפוך לכוח דומיננטי בתחום התחבורה לפי דרישה אך יש לציין כי כאן כבר נכנסים נושאים מורכבים מאוד של רגולציה, סייבר, ביטחון לאומי ועוד שכן השאיפה היא, לדוגמה, שכל התחבורה האישית האוטונומית תנוהל דרך מרכז אחד שיאפשר ניהול אופטימלי של כל התחבורה, אחרת אין בכלל טעם בנהיגה אוטונומית מעבר לנוחות האישית שבדבר, ולהעניק לחברה אחת שליטה על כל התחבורה במדינה זה לא משהו שאפשר לעשות בקלות דעת. במובן מסוים, זה מה שלמעשה ווייז עושה כיום, מציעה מתי כדאי לצאת ומכוונת תנועה לפי עומסים, אך לה כמובן אין כל שליטה על הרכב ועל ההחלטה הסופית של הנהג.