כחצי שנה לאחר שהשיקה בסין את מכונית הסאלון החשמלית SU7, שיאומי משיקה במכירה מוקדמת בסין את גרסת הביצועים המרשימה של הדגם, SU7 אולטרה, עם שלושה מנועים חשמליים בהספק משולב של 1,548 כ"ס ובמחיר מקביל למחירה של המודל S Plaid בשוק הסיני - 425,000 שקל.
לפני הכל חשוב להזכיר מספר דברים, בחודש יולי האחרון שיאומי הציגה אב טיפוס ל-SU7 אולטרה עם אותה מערכת הנעה חשמלית של גרסת הייצור אך שונה מהותית כמעט בכל תחום אחר, במיוחד בכל הקשור לעזרים אווירודינמיים ולצמיגים, לכן גם זמן ההקפה של מסלול הנורבורינג רינג אותו קבע דגם האב טיפוס לאחרונה, שיא הקפה לרכב 4 דלתות, חסר משמעות שכן לא מדובר בדגם סדרתי.
למרות שלא מדובר במכונת מסלול קיצונית כמו אב הטיפוס לדגם, שיאומי SU7 אולטרה היא עדיין מכונית ביצועים מרשימה ואין ספק שהיא תעשה לא מעט צרות לטסלה מודל S פלייד שלמעט ביצועים בקו ישר, בתכלס אין לה הרבה מה למכור. מערכת ההנעה החשמלית של שיאומי SU7 אולטרה משלבת שתי יחידות הנעה מסוג HyperEngine V8s בהספק מרבי של 578 כ"ס, מומנט מרבי של 64.7 קג"מ ומהירות זוויתית מרבית של 27,200 סל"ד המאפשרת לדגם להשיג מהירות מרבית של 350 קמ"ש. על הציר הקדמי הותקנה יחידת הנעה מסוג HyperEngine V6s שנלקחה מדגם SU7 הרגיל בהספק מרבי של 392 כ"ס, מומנט מרבי של 51 קג"מ ומהירות זוויתית של עד 21,000 סל"ד.
למערכת הזו הספק מרבי משולב של 1,548 כ"ס ומומנט מרבי של 180.1 קג"מ, נתונים המאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 1.98 שניות, נתון 0-200 קמ"ש של 5.86 שניות ונתון ¼ מייל של 9.23 שניות, כך שמדובר במכונית מהירה יותר מטסלה מודל S פלייד.
לצד יחידת ההנעה החזקה שיאומי SU7 אולטרה זכתה למגוון עזרים אוירודינאמיים לטובת הגדלת כוח ההצמדה במהירויות גבוהות, 285 ק"ג (נתון צנוע יחסית למכוניות סופר-קאר), וגם לטובת הגדלת זרימת האוויר למערכת הקירור של הסוללה, אלמנט משמעותית ברכב ביצועים.
אם כבר הזכרנו את הסוללה, גרסת הייצור של הדגם עושה שימוש בסוללת Kirin החדשה של CATL בקיבולת של 93.7kWh ולפי שיאומי, גם כאשר מצב הטעינה של הסוללה הוא רק ב-20% הסוללה עדיין תוכל לספק כ-70% מההספק המרבי, כלומר מעל ל-1000 כ"ס. לפי שיאומי, מערכת הקירור של הסוללה תאפשר לדגם לבצע שתי הקפות מלאות של מסלול הנורבורגרינג ברצף (41.6 ק"מ) מבלי שהסוללה תתחמם יתר על המידה ותגביל את הביצועים. מדוע רק שני סיבובים מלאים ולא יותר? פשוט מהסיבה שלאחר 2 סיבובים מלאים בקצב מלא לא תישאר לכם מספיק סוללה לסיבוב שלישי.
דרך המסך המרכזי, הנהג יכול לשלוט על מגוון מאפיינים כגון משקל ההגה, קשיחות הבולמים האדפטיביים, חלוקת הכוח ועוד, בזמן נהיגת מסלול הדגם יספק לנהג מידע על כוחות תאוצה, טמפרטורת המנועים, הצמיגים, מערכת הבלימה ועוד ולאחר סיום הנהג המערכת תציג לנהג ניתוח ביצועים שיאפשר לו ללמוד היכן טעה והיכן יכול היה לסחוט עוד קצת מהרכב וכך לשפר את זמני ההקפה.
בניגוד לאב הטיפוס שצויד בצמיגי סליקס טהורים, שיאומי SU7 אולטרה מצוידת בצמיגי פירלי PZ5 החדשים בתכנון ייעודי לדגם ובמידות של 265/30R21 מלפנים ו-305/30R21 מאחור. מאחורי החישוקים הגלים נמצא מערכת בלימה קרמית עם קליפר ענק מלפנים מבית Akebono היפנית עם 6 בוכנות. הדגם נשען כסטנדרט על מתלי אוויר עם סולמים אדפטיביים ולקוחות שבאמת ירצו לקחת את הרכב למסלול באופן קבוע יותר יוכלו להחליף את הסט הזה בסט קוילאוברים EVO T1 של בילשטיין.
חלל תא הנוסעים של שיאומי SU7 אולטרה זהה למוכר לנו מהגרסה הרגילה של הדגם, אך לטובת האווירה הספורטיבית יותר נוספו גימורי קרבון, מושבי ספורט אוחזים בריפוד עור משולב באלקנטרה והתוקן גלגל הגה ייחודי לדגם עם כפתורי קיצור לבורר מצבי הנהיגה ובקרת האחיזה. מדיות הדגם השתנו במעט בשל התוספות האוירודינמיות כך שלדגם אורך של 5,115 מ"מ, רוחב של 1,970 מ"מ, גובה של 1,465 מ"מ ובסיס גלגלים שנותר ללא שינוי על 3,000 מ"מ.