שיאומי מצמידה למכונית הסאלון החשמלית הראשונה שלה, שיאומי SU7, את הסיומת אולטרה (Ultra) המוכרת לנו יותר מעולם המכשירים הסלולרים ממנו שיאומי מגיעה וכמו בעולם הזה, הסיומת אולטרה מוצמדת למכשיר הדגל וזה גם המקרה של שיאומי SU7 אולטרה המהווה את גרסת הקצה של שיאומי SU7.
בשלב זה שיאומי SU7 אולטרה היא רק אב טיפוס המשמש את שיאומי, בין היתר, להצגת יחידות ההנעה החשמלית החדשה שלה, HyperEngine V8, המאפשרת לדגם להשיג הספק משולב של 1548 כ"ס, נתון 0-100 קמ"ש של 1.97 שניות, 0-200 קמ"ש ב-5.96 שניות, נתון 0-300 קמ"ש של 15 שניות ומהירות מרבית של מעל ל- 350 קמ"ש. גרסת ייצור? בשלב זה שיאומי לא מספקת תשובה בנושא.
המטרה המוצהרת של שיאומי עם ה- SU7 אולטרה היא להפוך למכונית הסאלון החשמלית המהירה ביותר על מסלול הנורבורגרינג (20.83 ק"מ), או במילים אחורת להיות מהירה יותר מפורשה טייקן טורבו GT שקבעה השנה זמן הקפה של 7 דקות ו-7 שניות ובטח מהמודל S פלייד שנזקקה ל-7 דקות ו-30 שניות (עם חבילת המסלול). סביר להניח כי בשיאומי מכוונים גם לרימאק נבארה שהיא חזקה ומהירה הרבה יותר אך על המסלול צריך יותר מביצועים מהירים בקו ישר ולכן למרות שהנבארה חזקה יותר בכ-800 כ"ס מהטייקן טורבו GT של פורשה היא השיגה זמן הקפה מהיר יותר רק ב-2 שניות בלבד.
אחד הכלים להשגת המטרה הזו הוא כאמור יחידת ההנעה החשמלית HyperEngine V8s המייצרת הספק מרבי של 578 כ"ס, מומנט מרבי של 64.7 קג"מ ובעלת סל"ד מרבי מרשים של 27,200 שהוא זה המאפשר לדגם להשיג מהירות מרבית של מעל ל-350 קמ"ש. שיאומי SU7 מצוידת בשתי יחידות V8s מאחור ובעוד יחידת V6s בהספק של 392 כ"ס המוכרת לנו מדגמי ה- SU7 הרגילים.
זה רק החלק הקטן במקצה השדרוגים לו זכתה ה- SU7 אולטרה, הסוללה לדוגמה (CATL Kirin II) הוגדלה לקיבולת של 133kWh לעומת 101kWh בגרסה הבכירה של ה- SU7 הרגילה והותאמה לנהיגת מסלול, מערכת הבלימה הרגנרטיבית שודרגה להספק של 400kW כך שהיא מסוגלת לייצר תאוצה שלילית של 0.6g (כמו בטייקן), הותקנה מערכת בלימה משודרגת מבית AP Racing המעולים (בלימה מ-100 קמ"ש ב-25 מטר בלבד) וכל העיצוב החיצוני זכה לשלל שינויים, כולל התקנה של כנף אחורית גדולה, ושימוש נרחב בקרבון כדי להגדיל את כוח ההצמדה ל-2,145 ק"ג במהירות גבוהה, שזה יותר ממשקל הדגם שעומד על 1,900 ק"ג - 500 ק"ג פחות מהדגם הרגיל.