2024 שיאומי SU7
שיאומי SU7 - מופע מרשים של טכנולוגיה ומחיר תחרותי.
2024 שיאומי SU7
שיאומי SU7 - מופע מרשים של טכנולוגיה ומחיר תחרותי.

שיאומי (Xiaomi) השיקה בסוף השבוע האחרון בשוק הבית הסיני את המכונית החשמלית הראשונה שלה, Xiaomi SU7, וכחצי שעה בלבד לאחר פתיחת פנקס ההזמנות נרשמו 50,000 הזמנות לדגם ובסיום היום הראשון המספר הזה כבר עמד על 88,898 יחידות. שיאומי SU7 משווקת בסין בשלושה דגמים ובמחירים של 110,000 עד 153,000 שקל ואם אתם מנסים לחשוב על מחירי הדגם בישראל, פשוט תכפילו את המחיר. 

 

בשוק הסיני רואים בשיאומי SU7 כמתחרה העיקרית לטסלה מודל 3 ועם תג מחיר זול יותר בכ-15,000 שקל ההתנפלות הזו לא אמורה להפתיע אותנו. לצד זה צריך לזכור שב- שיאומי כבר הודו שעקרונית הם מפסידים על כל מכירה של הדגם, כך זה שאתה שחקן חדש שרוצה לחדור לשוק תחרותי שכזה כמו השוק הסיני בו מתרחשת בשנה האחרונה תחרות מחירים חסרת רסן על כיסו של הלקוח. 

 

שיאומי SU7
שיאומי SU7.

למעט הסוללות שמשרתות את הדגם, מתוצרת CATL ו-BYD, שיאומי SU7 היא מכונית מפיתוח עצמי מלא, הפלטפורמה נשטלת התוכנה, יחידות ההנעה החשמליות, הטכנולוגיה האוטונומית ועוד, כולם מפיתוח עצמי מלא של שיאומי, דבר המעיד על הכוונות הרציניות של שיאומי בתחום הרכב החשמלי. 

 

שיאומי SU7 מתחרה מבחינת מחיר מול טסלה מודל 3 אך מדובר במכונית סדאן גדולה ומרווחת יותר משמעותית, בסדר הגודל של מכונית סאלון. לדגם אורך של 4,997 מ"מ, רוחב של 1,963 מ"מ, גובה של 1,455 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,000 מ"מ, זאת לעומת המודל 3 לה אורך של 4,720 מ"מ, רוחב של 1,848 מ"מ, גובה של 1,442 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,875 מ"מ. לשיאומי SU7 תא מטען אחורי בנפח מספק של כ-517 ליטר ועוד תא מטען קדמי בנפח של 105 ליטר. 

 

שיאומי SU7 תא הנוסעים
שיאומי SU7.

שיאומי SU7 זמינה כאמור בשלושה דגמים עיקריים:

 

שיאומי SU7 Standard

  • 700 ק"מ טווח
  • סוללת LFP 73.6kWh תוצרת BYD
  • הנעה אחורית 295 כ"ס ו-40.8 קג"מ
  • 0-100 קמ"ש ב-5.3 שניות, 210 קמ"ש
  • טעינה מהירה 10%-80% בזמן של 25 דקות

 

שיאומי SU7 Pro

  • 830 ק"מ טווח 
  • סוללת LFP 94.3kWh תוצרת CATL
  • הנעה אחורית 295 כ"ס ו-40.8 קג"מ
  • 0-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, 210 קמ"ש
  • טעינה מהירה 10%-80% בזמן של 30 דקות

 

שיאומי SU7 Max

  • 800 ק"מ טווח
  • סוללת NMC 101kWh 800V תוצרת CATL
  • הנעה כפולה 663 כ"ס ו-85.4 קג"מ
  • 0-100 קמ"ש ב-2.8 שניות, 265 קמ"ש
  • טעינה מהירה 10%-80% בזמן של 19 דקות

 

כל הדגמים מצוידים בטכנולוגיית V2L בהספק של עד 3.5kW וכמובן שיש לציין כי טווח הנסיעה המוצג הוא בתקן CLTC הסיני האופטימי להחריד, לשם ההשוואה לטסלה מודל 3 הבסיסית טווח של 606 ק"מ בתקן CLTC וטווח של 513 ק"מ בתקן WLTP המקובל במחוזותינו. אם נבצע המרה גסה לתקן WLTP מדובר בטווח נסיעה של 570 ק"מ עד 680 ק"מ ואלו עדיין נתונים מרשימים למדי. 

 

שיאומי SU7
טווח נסיעה של עד 830 קילומטר בתקן CLTC.

כמו מרבית החשמליות סדאן מסין גם לשיאומי SU7 עיצוב על הצד הספורטיבי/דינאמי יותר. חלל תא הנוסעים מציג עיצוב מינימליסטי מוקפד ועשיר וכיאה לאחד מיצרני הסלולר הגדולים בעולם שגם מחזיק חטיבת גאדג'טים ואלקטרוניקה שלמה, הדגם עומס בטכנולוגיה מתקדמת ופטנטים שימושיים. הרשימה כוללת, לדוגמה, מולטימדיה עם מסך "16.1 ענק ברזולוציית 3K, משטח טעינה מהירה 50W, תפעול קולי, הרחבה לאפל קארפליי, מסכי "11 או "12.4 לנוסעים מאחור, קישוריות 5G, אפליקציה לשליטה מרחוק, חנות אפליקציות, התממשקות מלאה עם מכשירי הטלפון של שיאומי (גם לטאבלטים של אפל), אפשרות לשיתוף התוכן עם עד 5 מכשירים שונים בחלל תא הנוסעים, תצוגה עילית ועוד ועוד. בתחום הקישוריות למכשיר הסלולרי, שיאומי לוקחת את הנושא לרמה חדשה לחלוטין שללא ספק תעשה צרות לא רק לשאר יצרני הרכב אלא גם לחברות כמו גוגל (אנדרואיד אוטו) ואפל (קארפליי).

 

שיאומי SU7 תא הנוסעים
שיאומי SU7.

בצד הגאדג'טים, ניתן לדוגמה לחבר תוספות מגנטיות לכל הצדדים של המסך המרכזי כך שניתן להוסיף שורת כפתורים פיזיים לתחתית המסך למי שמעדיף לתפעל כך את עוצמת השמע, המיזוג ועוד, ניתן לחבר למסך מעמד ייעודי למכשיר הסלולרי ואת זה ניתן ניתן לעשות גם בשתי נקודות ייעודיות בצידי הדשבורד. ניתן להוסיף גם מתקן ייעודי לטעינה של סוללה של קורקינט חשמלי, מקרר קטן לנוסעים מאחור, מעמד ייעודי לטאבלט עם טעינה, נקודת חיבור ייעודית למצלמה במראה המרכזית ועוד ועוד. 

 

שיאומי SU7
שיאומי SU7.

מערכות הבטיחות המתקדמות שבדגם הן גם מפיתוח עצמי של שיאומי, בשלב זה החברה משווקת את המערכת שלה בשתי תצורות: Xiaomi Pilot Pro המתבססת על ראייה בלבד כמו בטסלה או מערכת Xiaomi Pilot Max המוסיפה חיישן LiDar ומקבילה, עקרונית, למערכת FSD של טסלה. מערכת זו תזכה בעתיד הקרוב ליכולת נהיגה אוטונומית בעיר, כנראה מבוסס מפות שכן המערכת תפעל רק במספר מצומצם של ערים. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 46

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.