רנו מאשרת כי היא לא מתכננת להציג דור חדש לזואי, הסופרמיני החשמלית של החברה המשווקת משנת 2012. כך לפחות אישר לאחרונה סמנכ"ל התפעול של רנו. צריך להודות שזה לא מהלך מפתיע שכן רנו מתכננת להשיק עד לשנת 2015 שני דגמים שיתפסו אתה מקומה של הזואי, רנו R5 שהיא סופרמיני רוטרו חשמלית לרנו 5 וכן את רנו R4 שהוא קרוסאובר עירוני חשמלי וגם כאן מדובר בדגם רטרו, לרנו 4 במקרה זה.
רנו זואי הוצגה כאמור בשנת 2012 והיא הייתה המכונית החשמלית הייעודית הראשונה באירופה במחיר נגיש, מכונית שהיא לא איזה צעצוע עירוני חשמלי או איזה שיקוץ מוזר אלא סופרמיני של ממש המספקת איכות נסיעה לה אפשר לצפות מרכב מהסגמנט בו היא מתחרה.
הזואי הייתה המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בצרפת בין השנים 2012 עד 2020 עם מעל ל-100,000 יחידות מהדגם שנמכרו בשוק הבית הזה, כל זה נכון עד להגעתה של טסלה מודל 3 לאירופה שגנבה את ההצגה. בין השנים 2015-2016 הזואי אף הייתה המכונית החשמלית הנמכרת ביותר באירופה, לא שהיו לה באותה תקופה יותר מדי מתחרות. עד היום רנו מכרה מהזואי מעל ל-300,000 יחידות.
כאשר הזואי הושקה לראשונה היא שווקה עם סוללה קטנה בקיבולת של 22kWh ומנוע חשמלי בהספק של 92 כ"ס, לדגם זה היה טווח נסיעה ראלי של לא יותר מ-160 ק"מ (240 ק"מ בתקן NEDC המיושן). החל משנת 2016 רנו שדרגה משמעותית את הדגם עם תוספת של סוללת 41kWh אשר הגדילה את טווח הנסיעה לכ-300 ק"מ בתקן WLTP. בשנת 2019 רנו העניקה לזואי מתיחת פנים מקיפה, כולל התקנה של מערכת הנעה חדשה עם סוללה בקיבולת של 52kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-390 ק"מ ומנוע חשמלי חזק יותר בהספק של 135 כ"ס.
רנו זואי שווקה החל משנת 2017 גם כאן בישראל, בתחילה בדגם הבסיס 22kWh, אך עם טווח נסיעה ראלי של 160 ק"מ ומחיר של 132 אלף שקל, הדגם לא זכה להצלחה. רק בהמשך, באמצע שנת 2018, כאשר הזואי הגיע לכאן בקרת Z.E40 עם סוללה גדולה יותר בקיבולת של 41kWh וטווח נסיעה של כ-300 ק"מ הדגם נמכר במספרים גדולים יותר אך גם כאן היה מדובר על רכב יקר במחיר של החל מ-144 אלף שקל בעידן בו היה עוד ניתן לרכוש קליאו במחיר של פחות מ-100,000 שקל.