זה היה צריך להיות כך מהתחלה אך מוטב מאוחר מאף פעם, כשלוש שנים לאחר שקופרה החלה בשיווק של הבורן החשמלית, קופה מציגה כעת גרסת ביצועים לדגם - קופרה בורן VZ - הוט האצ' חשמלית של ממש.
המנוע החשמלי האחורי שהותקן בקופרה בורן VZ מייצר הספק מרבי של 325 כ"ס ומומנט מרבי של 55.6 קג"מ, זאת לעומת הבורן e-Boost לה הספק מרבי של 231 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ. כל זה התאפשר תודות ליחידת ההנעה האחורית החדשה של קבוצת פולקסווגן עבור פלטפורמת MEB. על הכביש זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.7 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 200 קמ"ש, שיפור של שנייה אחת לעומת הבורן e-Boost ותוספת של 40 קמ"ש למהירות המרבית.
לצד יחידת ההנעה החזקה יותר הדגם זכה לכיול התואם דגם ביצועים עם בולמים אדפטיביים (DCC) חדשים וקפיצים שונים בציר האחורי, כיול שונה למערכת ההיגוי הכולל חומרה ותכונה שונה, מוטות מייצבים מעודכנים, שיפור של מערכת הבלימה והגדלה של צלחות הבלימה מאחור.
קופרה בורן VZ תשווק כסטנדרט עם סוללה חדשה בקיבולת של 79kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של עד 570 ק"מ, מדובר בסוללה משופרת לעומת שאר דגמי הוברן עם תוספת של 2kWh לקיבולת. הטעינה זהה למוכר לנו עם מטען פנימי 11kW וטעינה מהירה בהספק של עד 170kW המאפשרת טעינה של 10% עד 80% בזמן של 30 דקות.
בצד הויזואלי לא תמצאו הבדלים משמעותיים למעט עיצוב ייחודי לחישוקי הגלגלים עם מבחר של שני חישוקים בקוטר של "20 ושני צבעים חיצוניים ייחודיים לדגם VZ בגוונים של ירוק ושחור. בתא הנוסעים נמצא כסטנדרט מושבי באקט CUP עם ריפוד ייחודי, מחומרים ממוחזרים, ועל גלגל ההגה הספורטיבי נמצא מנופים לשליטה על עוצמת הבלימה הרגנרטיבית - שלוש דרגות לבחירה.
בנוסף לכך נמצא את מערכת המולטימדיה העדכנית של קופרה עם מסך מגע "12.9 לעומת "12 בעבר, מערכת שמע פרימיום עם 10 רמקולים בפיתוח משותף עם Sennheiser, תאורת אווירה מתקדמת יותר המשמשת כעת גם את מערכות הבטיחות של הדגם ועוד.