צ'מפיון מוטורס, יבואנית קופרה בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של קופרה טווסקאן, הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון של קופה ואפשר לומר שהוא גם הדגם העצמאי הראשון של המותג. התואר הזה אמנם שמור לפומנטור אך רק החל מהטווסקאן קופרה אימצה לעצמה שפת עיצוב חדשה ושונה לחלוטין מזו של סיאט כך שזה הדגם שלמעשה משלים את הפיכת קופרה למותג עצמאי לחלוטין. קופרה טוואסקן ישווק בישראל עם שתי יחידות הנעה חשמליות, אחורית או כפולה, בשלושה דגמים עם טווח של 516-569 ק"מ ובמחירים החל מ-242,900 שקל.
קופרה טווסקאן בקצרה:
- קרוסאובר קופה 5 מושבים חשמלי
- א/ר/ג: 4.64 מ'/1.86 מ'/1.60 מ'
- בסיס גלגלים: 2.77 מ'
- נפח תא מטען: 540 ליטר
- סוללה: NMC 77kWh
- הנעה אחורית: 285 כ"ס ו-55.5 קג"מ
- 0-100 קמ"ש: 6.8 שניות
- טווח נסיעה: 558-569 ק"מ
- הנעה כפולה: 340 כ"ס ו-55.5 קג"מ
- 0-100 קמ"ש: 5.5 שניות
- טווח נסיעה: 516 ק"מ
- מחיר: 242,900-289,900 שקל
קופרה טווסקאן היה הדגם הראשון בקופרה להציג את שפת העיצוב החדשה של קופרה, זו שפגשנו לאחרונה גם בלאון ובפורמנטור החדשים, אך לצד זה הוא גם הציג חלל תא נוסעים סופר מיוחד וייחודי. מצד אחד מינימליסטי בכל הקשור להעדר כפתורים פיזיים כמקובל ברכב חשמלי ומהצד השני ייחודי ולא משעמם כמו מרבית הרכבים החשמליים כיום שהופכים לדומים יותר ויותר האחד לשני. לצד העיצוב האמנותי נמצא תאורת אווירה עשירה, שגם היא ייחודית למראה, ושימוש נרחב באריגים מחומר ממוחזר המשדרגים ומעשירים גם הם את התחושה והמראה בחלל תא הנוסעים.
מול הנהג נמצא את גלגל ההגה החדש של קופרה עם כפתורי מגע ושני כפתורי קיצור גדולים להתנעה ושינוי מהיר של מצבי הנהיגה כאשר המנופים מאחורי ההגה יאפשרו שליטה על עוצמת מערכת הבלימה הרגנרטיבית. השליטה על ההילוכים מתבצעת באמצעות מוט מאחורי גלגל ההגה, שם גם נמצא לוח מחוונים דיגיטלי קטן המספק את המידע החיוני. במרכז הדשבורד ומופנה במעט כלפי הנהג נמצא את המולטימדיה החדשה של קופרה עם מסך "15 ענק המציע חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ובתחתיתו נמצא פס מגע מואר לשליטה על בקרת האקלים. העיצוב אמנם ייחודי מאוד אך בסופו של דבר חלק מהאבזור מגיע ממחסן החלפים של קבוצת פולקסווגן וכך כמו דגמי פולקסווגן ID הנהג יכול לשלוט רק על שני חלונות בכל פעם, לשליטה על החלונות האחוריים נדרשת לחיצה על כפתור נוסף.
קופרה טווסקאן ישווק כאמור עם שתי מערכות הנעה חשמליות, בכולן נמצא סוללה בקיבולת נטו של 77kWh (ברוטו: 82kWh). לדגם ההנעה האחורית מנוע בהספק של 285 כ"ס ומומנט מרבי של 55.5 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.8 שניות ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש. טווח הנסיעה בדגם זה עומד על 569 ק"מ ברמת הגימור הבסיסית ENDURANCE או 558 ק"מ ברמת הגימור IMMERSIVE.
לדגם ההנעה הכפולה, טווסקאן VZ, נוסף מנוע חשמלי קדמי בהספק של 134 כ"ס כך שההספק המרבי המשולב עומד על 340 כ"ס והמומנט המרבי על 55.5 קג"מ. לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 5.5 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וטווח נסיעה של 516 ק"מ. הסיבה העיקרית להפרשים בטווח הנסיעה היא השימוש בחישוקי גלגלים שונים, "19 בדגם הבסיס, "20 בדגם הביניים ו-"21 בדגם VZ.
לקופרה טווסקאן טעינה מהירה בהספק של עד 135kW כך שטעינה של 10-80% אורכת 28 דקות דקות וטעינה של כ-7 דקות תאפשר להוסיף כ-100 ק"מ לטווח הנסיעה. טעינה ביתית AC אפשרית עד להספק של 11 כך שטעינה מלאה אורכת כ-8 שעות.
רמת הגימור הבסיסית של הטווסקאן, ENDURANCE, כוללת, בין היתר: לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה "15, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, חישוקי "19, חימום הגה, תאורת אווירה, תאורת כניסה עם לוגו מואר, תאורת LED מלאה, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, מערכת חניה אוטומטית, ריפודי עור משולב בבד, ועוד. רמת הגימור IMMERSIVE מוסיפה לרשימה מערכת שמע מבית Sennheiser עם 11 רמקולים, מצלמת 360 מעלות, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות וחימום חישוקי "21. הטווסקאן VZ ישווק ברמת הגימור ADRENALINE המוסיפה לרשימה חישוקי "21, בולמים אדפטיביים, חלון גג פנורמי, פנסי מטריקס LED ותאורת אווירה עשירה יותר.
בתחום הבטיחות בכל רמות הגימור של הטווסקאן נמצא בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת יציאה בטוחה, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, 7 כריות אוויר ועוד. קופרה טווסקאן מפרט טכני מלא להורדה.
קופרה טווסקאן מחירון:
- קופרה טווסקאן 2X4 ENDURANCE - מחיר 242,900 ₪
- קופרה טווסקאן 2X4 IMMERSIVE - מחיר 257,900 ₪
- קופרה טווסקאן 4X4 VZ ADRENALINE - מחיר 289,900 ₪