הפורטופינו היא דגם הכניסה החדש למותג, עם מנוע 3.8 טווין טורבו בהספק של 600 כ"ס וגג נפתח קשיח.
פרארי מסירה את הלוט מעל הפורטופינו החדשה, הדגם החדש אשר יחליף בקרוב את הקליפורניה T כדגם הכניסה למותג. מאוטו איטליה, יבואנית פרארי בישראל, נמסר כי הפרארי פורטופינו צפויה להגיע לישראל בתחילת 2018 ובחרה מצפים כי כמות המכירות של הפורטופינו תעלה על מכירות קליפורניה וקליפרוניה T מהן נמכרו כ-15 יחידות ב-3 השנים האחרונות.
בחזיתה של הפורטופינו פרארי התקינה גרסה משופרת של מנוע ה-3.8 ליטר V8 טווין-טורבו אשר שרת את הקליפורניה T. למנוע המשופר, שלטענת פראריבעל אפס השהיית גדישה, הספק מרבי של 600 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט מרבי של 77.4 קג"מ בין 3,000-5,200 סל"ד זאת לעומת 560 כ”ס במנוע היוצא, מספיק לפי פרארי לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות – שיפור של 0.1 שניות לעומת הקליפורניה T. המהירות המרבית של הדגם עומדת על 320 קמ"ש.
בפרארי מציינים כי הדגם מבוסס על פלטפורמה חדשה, קשיחה וקלה יותר מזו של הדגם היוצא. כמו בדגם היוצא, גם הפורטופינו מצוידת בגג נפתח קשיח ובחברה מציינים כי תא המטען גדול יותר כעת ושני הדרגשים מאחור יאפשרו להוסיף שני נוסעים לנסיעות קצרות. לדגם אורך של 4,586 מ"מ, רוחב של 1,938 מ"מ, גובה של 1,318 מ"מ וחלוקת משקל של 46/54 לטובת הציר האחורי.
הדגם מצויד בדיפרנציאל E-Diff3 אחורי המחלק את הכוח בין הגלגלים ולראשונה, הדגם מצויד בתגבור היגוי חשמלי מלא. בנוסף, פרארי עדכנה את מערכת הבולמים האדפטיבית (SCM-E) עם קפיצים כפולים המאפשרים לפי החברה להקטין את זוויות הגלגול וספיגה משופרת של מהמורות.
העיצוב שפרארי העניקה לפורטופינו אגרסיבי וספורטיבי יותר מזה של הקליפורניה T ותא הנוסעים של הדגם עוצב בהשראת תא הנוסעים של ה-GTC4 לוסו אשר החליפה את הפרארי FF. תא הנוסעים כולל מסך מגע מרכזי "10.3 עם תצוגה ייעודית לנוסע, גלגל הגה חדש, מושבים חשמליים עם 18 כיוונים ועוד. פרארי התקינה מסיט רוח חדש אשר לטענת החברה מפחית את זרימת ורעשי הרוח החודרים לתא הנוסעים בכ-30%.