כשלוש שנים לאחר שהציגה את הפורטופינו (Protofino) כמחליפת הקליפורניה T, פרארי מציגה את הפורטופינו M שהיא שדרוג/מתיחת פנים למכונית הזולה ביותר בהיצע הדגמים של פרארי. תוספת האות M לשם הדגם מגיעה מהמילה האיטלקית Modificata - שינוי. פרארי תחל בשיווק הפורטופינו M לקראת אמצע 2021.
מנוע ה-3.9 ליטר V8 טווין-טורבו של הדגם היוצא זכה לתוספת של מסנן חלקיקים למנועי בנזין בכדי שזה יעמוד בתקן אירו 6d ולתוספת קטנה להספק העומד כעת על 620 כ"ס במקום 600 כ"ס. התוספת הזו הושגה באמצעות גל זיזים (Camshaft) שונה והגדלת סל"ד המרבי של הטורבינה שבמגדש הטורבו ב-5,000 סל"ד באמצעות תוספת של חיישן מהירות.
שדרוג משמעותי יותר נמצא בתיבת ההילוכים של הדגם, פרארי החליפה את תיבת ה-7 הילוכים כפולת המצמדים של הדגם היוצא בתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים חדשה (מבית Magna) שהוצגה לפניכן בפרארי רומא. המנוע המעודכן עם התיבה החדשה מאפשרים לדגם לרשום שיפור קל בביצועים: נתון 0-100 קמ"ש של 3.45 שניות במקום 3.5 שניות ונתון 0-200 קמ"ש של 9.8 שניות לעומת 10.8 שניות בדגם היוצא. על גלגל ההגה המעודכן הנהג ימצא כעת בורר מצבי נהיגה (manettino) המאפשר בחירה מבין 5 מצבים לעומת 3 בלבד בדגם היוצא.
העיצוב החיצוני זכה למספר עדכונים קלים, כגון פגושים חדשים מלפנים ומאחור, דיפיוזר חדש ועוד, המעניקים לדגם מראה ספורטיבי ואגרסיבי יותר. בנוסף לכך נמצא תוספת של מערכות בטיחות מתקדמות חדשות, מולטימדיה "10.25 מעודכנת, אופציה למסך שליטה לנוסע, תוספת של אבזור נוחות כגון אוורור וחימום למושבים הקדמיים.
מערכות הבטיחות המתקדמות המוצעות בדגם כאופציה, כוללות בלימה אוטונומית בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים ועוד.