2016 פורשה 718 בוקסטר החדשה
פורשה 718 בוקסטר החדשה - מעבר למנועי ארבעה צילינדרים טורבו

כחודשיים לאחר שהודיע על האיחוד בין הדגמים בוקסטר וקאיימן תחת הקידומת 718, פורשה חושפת כעת ולראשונה את ה-718 בוקסטר החדשה לשנת 2016. לא מדובר במכונית חדשה לחלוטין אלא במתיחת פנים מקיפה מאוד שגולת הכותרת בה, כמו שאר דגמי פורשה החדשים, הוא המעבר למנועי טורבו – ארבעה צילינדרים – במקום מנועי שישה צילינדרים אטמוספריים.

פורשה 718 בוקסטר הבסיסית מציבה בחלקה המרכזי-אחורי מנוע 2.0 ליטר טורבו ארבעה צילינדרים בהספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ, המתקבל בטווח של 1,950 ל-4,500 סל"ד. מדובר בתוספת של 35 כ"ס ו-10.2 קג"מ לעומת מנוע ה-2.7 ליטר האטמוספרי ששרת בדגם היוצא. עם תיבת PDK כפולת מצמדים וחבילת ספורט כרונו האופציונלית, זה מספיק ל-718 בוקסטר להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש, שיפור של 0.8 שניות לעומת הדגם היוצא, ולרשום מהירות מרבית של 275 קמ"ש.

 

דגם ה-718 בוקסטר S, מצויד במנוע ארבעה צילינדרים טורבו בנפח 2.5 ליטר המייצר הספק מרבי של 350 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ בטווח של 1,900 ל-4,500 סל"ד. מדובר בתוספת של 35 כ"ס ו-6.1 קג"מ לעומת מנוע ה-3.4 ליטר שישה צילינדרים האטמוספרי של הדגם היוצא. דגם ה-S רושם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.2 שניות (שיפור של 0.6 שניות) ומהירות מרבית של 285 קמ"ש. לפי פורשה, המנועים החדשים לא רק מספקים ביצועים טובים באופן משמעותי, הם גם חסכוניים יותר בכ-13% בצריכת הדלק.

בפורשה מציינים שהמתלים בדגם תוכננו מחדש בכדי להתאימם למנועים החדשים וכן הותקנה מערכת תגבור אלקטרו-מכנית חדשה, מהירה ומדויקת יותר ב-10%. כאופציה ניתן להוסיף את מערכת הבולמים האדפטיביים PASM הכוללת הנמכת מרכב של 10 מ"מ.

 

העיצוב המעודכן של הדגם אמנם מציג מוצר עדכני ומודרני יותר למראה, אך לא בטוח שזה טוב יותר מהמראה הקלאסי יותר של הדגם היוצא. בתא הנוסעים נמצא גלגל הגה חדש עם כפתור בורר מצבי נהיגה, לוח מחוונים מעודכן, מערכת מולטימדיה מהדור החדש של פורשה וכן שדרוג הגימור בתא הנוסעים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.