פורד קוגה 2013 החדש, מוצג בגרסתו האירופאית בתערוכת ז'נבה עם שינוי קל מהאסקייפ האמריקאי ועם תוספת של מנועי דיזל.
פורד קוגה החדש, נחשף בנובמבר האחרון בתערוכת לוס אנג'לס כפורד אסקייפ 2013 ואתמול (ג') הוא נחשף בתערוכת ז'נבה בגרסתו האירופאית השונה רק במעט בהתאם למדיניות הדגמים הגלובליים של פורד.
הדגם האירופאי, שונה רק במעט מזה האמריקאי וההבדל ביניהם מסתכם בחזית שונה במקצת עם פנסים ראשיים בתקינה אירופאית וכן ברשימת מנועים שונה וברמת אבזור שונה.
פורד קוגה החדש, יתחרה ברכבים כגון קיה ספורטאז', יונדאי ix35 ובמאזדה CX-5 ששיווקו בישראל יחל בקרוב. פורד קוגה מבוסס על הפלטפורמה של הפוקוס החדשה ומציע מידות דומות למתחרים שלו עם אורך של 4.52 מטר אורך, 1.84 מטר רוחב, 1.68 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.69 מטר, ארוך רק ב-9 מ"מ מהדגם המוחלף כאשר שאר המידות זהות.
למרות המידות הדומות, פורד מציינת שהדגם החדש מרווח מהדגם המוחלף וכן נפח תא המטען גדל ב-85 ליטר ועומד בדגם החדש על 445 ליטר ועד ל-1440 ליטר עם קיפול המושבים היוצרים תא מטען שטוח לחלוטין. את דלת תא המטען ניתן לפתוח בהסטת הרגל מתחת לפגוש באמצעות חיישנים, בהתאם לרמת הגימור.
היצע המנועים האירופאי, יתבסס על מנוע טורבו דיזל 2.0TDCi המוכר בשני הספקים של 140 כ"ס ו-163 כ”ס ומנוע בנזין 1.6 ליטר EcoBoost בהספק של 180 כ”ס. המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטו' PowerShift. כל המנועים יוצעו בגרסאות עם הנעה קדמית או כפולה AWD..
בתחום האבזור ובהתאם לרמת הגימור, הקוגה החדש יוצע עם מערכת חניה אוטו' (במקביל בלבד), מערכת התראה על נקודות מתות, מערכת פורד SYNC הכוללת קישורית BT והפעלה קולית שבדגם החדש, כוללת גם מערכת המתקשרת למספר חירום מוגדר מראש כולל שליחת קואורדינטות GPS במקרה וכריות האוויר הופעלו.
כרגיל אצל פורד בשנים האחרונות, היא מציגה דגם חדש הרבה לפני תחילת שיווקו כמו במקרה הפוקוס החדשה או המונדיאו החדשה שאפילו לא הוצגה בתערוכת ז'נבה, אך הוצגה כבר בתערוכת לוס אנג'לס בגרסתה האמריקאית (פיוז'ן) בנובמבר האחרון. כך יוצא שהקוגה החדש ישווק באירופה רק לקראת סוף 2012 ולישראל צפוי הדגם להגיע רק ב-2013.זו גם הסיבה שפורד לא חושפת את כל הנתונים הטכניים.