פורד קוגה החדש יוצע עם מנוע בנזין 1.6 אקובוסט עם 150-180 כ"ס או מנוע דיזל עם 140 או 160 כ"ס. בישראל בעוד כחצי שנה.
בחודש נובמבר האחרון, פורד הכניסה את הקוגה החדש אל פס הייצור במפעלי פורד בוולנסיה ובימים אלו, היא פותחת את פנקס ההזמנות לדגם במספר מדינות באירופה (גרמנה ובריטניה), כאשר השיווק בפועל יחל רק במרץ 2013, מספר חודשים מאוחר מהמתוכנן. לישראל הדגם צפוי להגיע במחצית הראשונה של 2013.
פורד קוגה החדש (דור שני לדגם), כמו כל דגמי פורד החדשים ובהתאם למדיניות הדגם האחיד, הוא דגם גלובלי ובעל אח תאום אמריקאי בשם אסקייפ שהוצג עוד בנובמבר 2011 בתערוכת לוס אנג'לס ומשווק מזה כחצי שנה בשוק האמריקאי. הדור הראשון של הקוגה שלא היה משותף בין השווקים, היה דגם מוצלח אך יקר במיוחד וזו הסיבה שהוא לא שווק כאן בישראל.
פורד קוגה החדש, המבוסס על הפלטפורמה של הפוקוס, מציע מידות דומות לדגם היוצא עם אורך של 4524 מ"מ, גובה של 1,702 מ"מ, רוחב של 1,838 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,689 מ"מ.למרות המידות הדומות, הדגם החדש מרווח יותר ומציע נפח הטענה של 456 ליטר (1,653 ליטר עם קיפול המושבים). בהתאם לרמת הגימור, דלת תא המטען חשמלית ובעלת חיישן בתחתית הפגוש המאפשר את פתיחת הדלת ללא מגע או לחיצה על כפתור.
פורד קוגה 2013 – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
פורד תשווק את הקוגה החדש עם מנוע 1.6 ליטר EcoBoost בשני הספקים של 150 כ"ס ו-180 כ"ס ומנוע דיזל 2.0CDTi בשני הספקים של הספקים של 140 כ"ס ו-163 כ"ס. כל המנועים משודכים למערכת עצור/סע. נכון לעכשיו, דגמי הבנזין מוצעים עם תיבת הילוכים ידנית בלבד לדגם 150 כ"ס ותיבת 6 הילוכים אוטו' והנעה כפולה בלבד בדגם 180 כ"ס. האסקייפ האמריקאי מוצע עם שלושה מנועים: 2.5 ליטר 168 כ"ס, 1.6 טורבו 180 כ"ס ו-2.0 טורבו 240 כ"ס.
מנועי הבנזין:
פורד קוגה 1.6 אקובוסט 150: מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק של 150 כ"ס ב-5,700 סל"ד ומונט מרבי של 24.5 קג"מ המתקבל בין 1,600-4,000 סל"ד. מנוע זה מוצע עם הנעה קדמית תיבה ידנית בלבד (6 הילוכים) ומספק ביצועים של 9.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 195 קמ"ש. צריכת דלק:15.1 ק"מ לליטר.
פורד קוגה 1.6 אקובוסט 180: מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק של 180 כ"ס ב-5,700 סל"ד ומונט מרבי של 24.5 קג"מ המתקבל בין 1,600-5,000 סל"ד. מנוע זה מוצע עם הנעה כפולה ותיבת 6 הילוכים אוטו' בלבד (SelectShift כמו בפורד אדג') ומספק ביצועים של 9.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. צריכת דלק: 13 ק"מ לליטר.
מנועי הדיזל:
פורד קוגה 2.0CDTi 140: מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק של 140 כ"ס ב-3,750 סל"ד ומונט מרבי של 32.62 קג"מ המתקבל בין 1,750-2,750 סל"ד. מנוע זה מוצע עם הנעה קדמית או כפולה ועם תיבת הילוכים ידנית או 6 הילוכים כפולת מצמדים (PowerShift) בדגמי 4X4. ביצועים: 10.6 שניות ו-190 קמ"ש בדגם ידני הנעה קדמית; 11.2 שניות ו-187 קמ"ש בדגם אוטו' עם הנעה כפולה.צריכת דלק (בהתאמה): 18.9 ק"מ לליטר, 16.1 ק"מ לליטר.
פורד קוגה 2.0CDTi 163: מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק של 163 כ"ס ב-3,750 סל"ד ומונט מרבי של 34.62 קג"מ המתקבל בין 2,000-3,250 סל"ד. מנוע זה מוצע עם הנעה כפולה בלבד ועם תיבת הילוכים ידנית או 6 הילוכים כפולת מצמדים (PowerShift). ביצועים (בהתאמה): 9.9 שניות ו-198 קמ"ש בדגם ידני; 10.4 שניות ו-196 קמ"ש בדגם אוטו'. צריכת דלק (בהתאמה): 16.95 ק"מ לליטר ו-16.1 ק"מ לליטר.
הערות: סביר להניח שעבור מדינות נוספות באירופה (מעבר לגרמניה ובריטניה), פורד תציע בהמשך את דגם הבנזין החלש גם עם תיבה אוטו' ואת דגם הבנזין החזק גם עם הנעה קדמית. אלו לפחות התנאים בהם דלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, תוכל לשווק את הדגם עם תג מחיר תחרותי למאזדה CX-5 ולמיצובישי אאוטלנדר החדש שזה עתה הושק בישראל.
פורד קוגה החדש - בטיחות:
פורד קוגה החדש מוצע כסטנדרט עם 7 כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), מערכת בקרת יציבות ESP, מגביל מהירות (ובקרת שיוט), מערכת סיוע בזינוק בעליה ועוד. מערוכת בטיחות נוספות המוצעות כאופציה כוללות מערכת בלימה אוטו' (עד 30 קמ"ש), מערכת התרעה על עצמים בנקודות מתות (כולל תנועה חוצה מאחור), מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה (כולל תיקון היגוי), מערכת זיהוי עייפות הנהג ומערכת זיהוי תמרורים.
פורד קוגה זכה בציון של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ארגון NCAP האירופאי עם ציונים של 94% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגיל ו-100% במערכות עזר בטיחותיות. הדגם יוצע עם חישוקי "17 או "18 קלים ורמת האבזור צפויה להיות זהה לזו שתמצאו בפורד פוקוס.