פורד פוקס החדשה לשנת 2014 נחשפת רשמית עם עיצוב חדש, תא נוסעים משודרג ומאובזר יותר ועם מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש בהספקים של 150-180 כ"ס.
לפני מספר ימים נחשפנו אל תמונות ראשונות של פורד פוקוס 2014 החדשה והיום (ב') פורד חושפת רשמית את הפוקוס החדשה לאחר מתיחת פנים מקיפה למדי לדגם. פורד תציג את הפוקוס 2014 החדשה/מחודשת בתערוכת ז'נבה בתחילת החודש הבא. כתערוכה אירופאית, פורד תציג את הפוקוס החדשה רק בתצורת האצ'בק ו-סטיישן, את גרסת הסדאן החדשה פורד תציג רק בתערוכת ניו יורק בחודש אפריל הקרוב.
מתיחת הפנים לפוקוס 2014 החדשה/מחודשת כוללת בעיקרה עדכון לעיצוב החיצוני, שדרוג תא הנוסעים בתחומי הנדסת האנוש, הגימור והאבזור יחד עם שיפור המרווח לנהג, תוספת של אבזור בטיחות ונוחות וכן שני מנועים חדשים: 1.5 ליטר טורבו (אקובוסט) בהספקים של 150-180 כ"ס ומנוע דיזל חדש, 1.5 ליטר TDCi בהספקים של 95-120 כ"ס.
עיצוב: כפי שנוכחנו לראות לפני מספר ימים, הפוקוס 2014 החדשה מיישרת קו עם שפת העיצוב העדכנית של פורד וזוכה בחזית חדשה עם הגריל הטרפזי בסגנון אסטון מרטין, פנסים ראשיים שעוצבו מחדש וכוללים תאורת LED ליום. מאחור, פורד עדכנה את עיצוב הפנסים ודלת תא המטען, יחד עם שינוי קל לפגוש האחורי. חישוקים קלים בעיצוב חדש משלימים את העדכון החיצוני לדגם.
תא הנוסעים: בתא הנוסעים, שעיצובו לא השתנה מהותית, פורד טיפלה בדרוש תיקון: שיפור המרווח לנהג והנדסת אנוש ידידותית יותר למשתמש. לטובת המרווח לנהג, פורד עיצבה מחדש את הקונסולה המרכזית וכעת היא צרה יותר בחלקה התחתון תודות להזזתו לאחור של בלם היד כך שהקונסולה המרכזית לא תפריע לברך ימין של הנהג. בתחום הנדסת האנוש והפרקטיקה, פורד התקינה מערך שליטה חדש עבור מערכת בקרת האקלים והוסיפה תא אחסון קטן בקונסולה המרכזית עבור טלפונים סלולריים, דבר שבהחלט חסר בדגם היוצא. גלגל ההגה שהיה עמוס בכפתורים, הוחלף בגלגל הגה חדש הכולל מערך חדש של כפתורי שליטה. מחזיקי כוסות חדשים יאפשרו התאמה לגדלים שונים של כוסות. גימור משודרג משלים את העדכון הוויזואלי בתא הנוסעים.
הפוקוס החדשה היא הדגם הראשון של פורד באירופה להציע את מערכת SYNC 2. המערכת החדשה כוללת מסך מגע "8 ותפעול קולי משודרג למערכת השמע, בקרת האקלים והטלפון הסלולרי. גם מערכת זו שודרגה לטובת תפעול קל ופשוט יותר.
בטיחות: פורד שדרגה את מערכת החנייה האוטו' של הפוקוס, כך שבנוסף לחניה במקביל היא מאפשרת חניה בניצב למדרכה – לראשונה בפורד. גם מערכת הבלימה האוטו' - Active City Stop – שודרגה ופועלת במהירויות של עד 50 קמ"ש לעומת 30 קמ"ש בלבד בדגם היוצא. במהירויות גבוהות יותר, המערכת תרתיעה על סכנת התנגשות ותפעיל את הבלמים במידת הצורך. פורד שדרגה את מערכת בקרת השיוט האדפטיבית – מערכת השומרת אוטו' על מרחק מינימלי מהרכב שלפנים – כך שגם כאשר המערכת לא אקטיבית, היא מסוגלת להתריע לנהג על אי שמירת מרחק (שנקבע מראש) מהרכב שלפנים.
פורד הוסיפה לפוקוס 2014 את המפתח החכם MyKey (שהוצע לראשונה בפיאסטה), מפתח המאפשר להורים לילדים להגביל את מהירות הרכב, את עוצמת השמע המרבית או לבטל לחלוטין את השמע אם הנהג או אחד מהנוסעים לא חגורים בחגורת בטיחות. בנוסף, המפתח מונע מהנהג לבטל עזרי בטיחות חשובים כגון מערכת בקרת היציבות או מערכת הבלימה האוטו'. בדגמים המצוידים בתאורת בי-קסנון, נוספה מערכת תאורה אדפטיבית.
מתחת לפח, פורד שיפרה את בידוד הרעשים בדגם, חיזקה את השלדה בחלקה הקדמי, שינתה את זוויות המתלים יחד עם כיול מחדש להיגוי ושדרגה את מערכת בקרת היציבות. כל זאת, בכדי שהפוקוס תמשיך להציע את אותה התנהגות כביש טובה והנהג יהנה מתחושה מוגברת של החיבור לכביש ולרכב.
פוקוס 2014 – מנועים:
פורד תציע את הפוקוס 2014 החדשה עם שישה מנועים: שלושה מנועי בנזין בנפחים של 1.0 ליטר עד 1.6 ליטר ובהספקים של 85 כ”ס עד 180 כ”ס, ושלושה מנועי טורבו דיזל בנפחים של 1.5 ליטר עד 2.0 ליטר בוהספקים של 95 כ"ס עד 150 כ"ס.
כאמור, שני מנועים הם חדשים עבור הדגם: מנוע 1.5 ליטר אקובוסט שהוצג לראשונה במונדיאו החדשה ויוצע בפוקוס בשני הספקים של 150 כ"ס או 180 כ"ס ועם מומנט מרבי של 24.5 קג"מ בין 1,600-5,000 סל"ד. מנוע זה מחליף את מנוע ה-1.6 ליטר אקובוסט 180 כ"ס של הדגם הנוכחי. מנוע חדש נוסף שרלוונטי יותר לאירופה, הוא מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל TDCi שיוצע בשני הספקים של 95 כ"ס או 120 כ"ס.
רלוונטי יותר לשוק המקומי שלנו, בשנת 2015 היצע המנועים המקומי צפוי לגדול כאשר פורד תשדך תיבת הילוכים אוטו' למנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו 125 כ"ס ולמנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש. עד אז, הפוקוס תמשיך להיות מוצעת בישראל עם מנוע ה-1.6 ליטר 125 כ"ס המוכר.