דלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של דגמי 2021 המחודשים של פורד טרנזיט בישראל, דגמים אלו זכו למתיחת פנים מקיפה הכוללת עיצוב מעודכן, מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל חדש, תוספת חשובה של מערכות בטיחות מתקדמות ועוד.
החידושים העיקריים בטרנזיט 2021 החדש:
- מערך בטיחות אקטיבי מקיף בכל הגרסאות הכולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, זיהוי שטחים מתים, התרעת סטייה מהנתיב הכולל סיוע בהחזרה בעת הצורך ועוד.
- לראשונה: גרסת 5 טון אוטומטית בעלת יכולת נשיאה של 2,385 קילו וחלל העמסה שמאפשר סידור של עד חמישה משטחי מטען.
- מנוע טורבו-דיזל חדש TDCi 2L בעל הספק מרבי של 170 כ"ס ומומנט של 41.3 קג"מ.
- תיבת 10 הילוכים אוטומטית המספקת שילוב אידיאלי בין ביצועים לצריכת דלק.
- שתי דלתות צד משני צידי הרכב כסטנדרט להעמסה קלה ונוחה יותר.
- מגוון תצורות לפי הצרכים: בסיס גלגלים בינוני או ארוך, תקרה גבוהה או גבוהה מאוד.
- מערכת מולטימדיה החדשנית של פורד, SYNC, עם ממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto , וחווית נסיעה של רכב פרטי.
- מצלמה אחורית וחיישני חניה היקפיים כסטנדרט בכל הגרסאות.
העיצוב החיצוני של הטרנזיט 2021 עודכן אך זה לא באמת מה שמעניין ברכב מסחרי, מה שיותר מעניין הוא מנוע ה-2.0 ליטר TDCi החדש שבדגם שישווק בישראל בשתי גרסאות, 130 כ"ס או 170 כ"ס, ולראשונה, משודך בחלק מהדגמים לתיבת 10 הילוכים אוטו' המציעה שיפור בתחום הביצועים וצריכת הדלק.
היצע גרסאות הטרנזיט מתחיל בתצורת הנוסעים KOMBI עם בסיס גלגלים ארוך של 375 ס"מ (350L) ויחידת הנעה המכוונת לחיסכון מרבי בדלק. למנוע ה-TDCi 2L של ה-KOMBI הספק של 130 כ"ס ומומנט של 39.2 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים והנעה קדמית. רכב זה מגיע בגרסה של 3.5 טון בקטגורית M1 המשמשת בעיקר את שוק הנכים ושוק מוניות השרות.
הגרסאות האחרות הן בתצורת ואן ארוך סגור (355L) וכאן מנוע ה-2.0 ליטר מייצר הספק מרבי של 170 כ"ס ומומנט מרבי של 41.3 קג"מ (בעבר, 130 כ"ס). בכל גרסאות אלו ההנעה אחורית והכוח אל הגלגלים עובר דרך תיבת 10 הילוכים אוטו'. מי שמעדיף תיבת הילוכים ידנית יכול לבחור בגרסת ה- וואן באורך בינוני (355M) המצוידת באותו מנוע עם הנעה אחורית בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית.
פורד טרנזיט החדש משווק בשני בסיסי גלגלים: בינוני (בדגמי 330M) באורך של 330 ס"מ, וארוך (בדגמי 355L ו500EL) באורך של 375 ס"מ. האורך הכללי משתנה בהתאמה מ-553 ס"מ בטרנזיט הבינונית ועד 670 ס"מ בטרנזיט 5.0 טון הארוך לו כושר העמסה גבוה של 2,385 ק"ג. רוכשי הוואן הסגור יכולים לבחור בין דגם בגובה בינוני עם גובה פנימי של 178.6 ס"מ או תקרה גבוהה בגובה פנימי של 202.5 ס"מ המאפשרת עמידה זקופה בתוך חלל הרכב גם אם יש לכם נהג גבוה במיוחד - סטנדרט בדגם 5.0 טון.
לכל גרסאות הטרנזיט החדשה יש שתי דלתות הזזה צידיות ברוחב 130 ס"מ וגובה של 160 ס"מ, ממדים שמאפשרים העמסה של משטח אירופאי סטנדרטי (100X120 ס"מ). כל גרסאות המטען גם מגיעות עם צמד דלתות אחוריות בחלוקה של 50-50, שנפתחות בזווית של 180 מעלות - עד 270 מעלות בטרנזיט 5.0 טון 500EL.
רכב מסחרי מודרני צריך לא רק ארגז שימושי וכושר העמסה גבוה, הוא צריך לספק גם איכות חיים גבוה לנהג הצפוי לבלות שעות רבות על הכביש וזה מה שפורד עשתה עם מתיחת הפנים לדגם. זה מתחיל כמובן עם כיוון מלא לגלגל ההגה ומושב נהג מפנק עם שפע של אפשרויות כיוון, תמיכה מתכוונת לגב התחתון ומשענת יד וממשיך לשפע של עזרים כגון מולטימדיה "8 מתקדמת עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, דיבורית BT, מצלמת רוורס מקורית, שפע של תאי אחסון שימושיים, מראות צד גדולות עם כיוון חשמלי וקיפול חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד.
לצד זה נמצא מפרט בטיחות מלא שישמור על החיים של הנהג, סטנדרט בכל הדגמים, הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת בצידי הרכב, ניטור תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי, מערכת למניעת התהפכות ועוד. הטרנזיט החדש זכת בציון "זהב", במבחני הריסוק של ארגון EURO NCAP, מדובר בציון הגבוה ביותר מבין כל הנבדקות בקטגוריית המסחריות הגדולות. 2021 פורד טרנזיט - מפרט טכני מלא להורדה.
2021 פורד טרנזיט מחירון (לא כולל מע"מ ואגרת רישוי) | |||
גרסה | תיבת הילוכים | גג | מחיר |
---|---|---|---|
Kombi 350L | אוטו' 6 | רגיל | 249,000 ₪ |
Van 355M | ידנית 6 | רגיל | 238,000 ₪ |
Van 355L | אוטו' 10 | רגיל | 259,000 ₪ |
Van 355L | אוטו' 10 | גבוה | 264,000 ₪ |
Van 500EL | אוטו' 10 | גבוה | 245,000 ₪ |