פורד מסירה את הלוט מעל האקספלורר EV, הקרוסאובר החשמלי החדש של פורד המיועד בעיקר עבור השוק האירופי ומצטרף אל המוסטנג מאך E בהיצע הדגמים החשמליים של פורד באירופה. למרות השימוש בשם אקספלורר, לא מדובר כלל בגרסה חשמלית לאקספלורר המוכר אלא בקרוסאובר המבוסס על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן.
הבסיס הוא אמנם פלטפורמת MEB והסוללות יגיעו מפולקסווגן, אך אם היינו צריכים לנחש לא היינו יכולים לדעת כי הבסיס לאקספלורר EV הוא של פולקסווגן שכן מכל זווית שלא תסתכלו על הדגם, לאקספלורר EV עיצוב, טכנולוגיה ועוד ייחודיים לו. דרך אגב, אם האקספלורר EV ישווק בישראל, זה יקרה רק במהלך שנת 2024 כך שמוקדם מידי לעשות תכנוני רכישה.
עיצוב תא הנוסעים של האקספלורר EV ממשיך במידה מסוימת את הקווים הישרים של העיצוב החיצוני. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי צנוע בגודלו, גלגל הגה מגושם עם משטחי מגע ואת מרכז הדשבורד תוספת מערכת מולטימדיה גדולה עם מסך "15 אנכי שבחלקו התחתון תצוגה קבועה עבור השליטה על בקרת האקלים והמושבים.
המערכת, מהדור האחרון של פורד, כוללת את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני, כולל אפליקציות אינטגרליות כגון ניווט וספוטיפיי, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד. המסך יושב על מתקן המאפשר להזיז את המסך כלפי מעלה ובמצבו העליון מתגלה תחתיו תא אחסון נסתר. פס התאורה האופקי מול הנהג הוא למעשה מקום בו פורד התקינה רמקול מרכזי ופס הלד הזה יכול להשתנות בהתאם לקצב המוסיקה.
מי שקצת מכיר את פולקסווגן ID4, יזהה מיד שגם כאן נמצא בצד הנהג רק שני כפתורים לשליטה על החלונות כך שבכדי לשלוט על החלונות מאחור על הנהג ללחוץ על כפתור מעבר אחור/לפנים, משטחי המגע על גלגל ההגה הם גם תוצאה של השימוש בפלטפורמת MEB וכך גם מערך המגע לשליטה על התאורה לצד ההגה. גם פס המגע בתחתית המסך עליו מחליקים את האצבע בכדי לשלוט בעצמת השמע הוא תוצאה של שימוש בפלטפורמת MEB. בין המושבים נומצא חללי אחסון שימושיים, כולל אחד גדול בנפח של 15 ליטר בו יש מקום למחשב נייד בגודל "15, וכן שני משטחי טעינה אלחוטיים.
פורד אקספלורר EV הוא קרוסאובר קומפקטי בגודלו עם אורך של קצת "פחות מ- 4.5 מטר" ועם נפח תא מטען של 450 ליטר. הדגם נשען על חישוקי גלגלים בגדלים של "19 עד "21 ועם מרווח גחון סביר של 18 ס"מ הוא בהחלט מתאים גם לנהיגת שבילים קלה פה ושם. עדכון: לפורד אקספלורר החשמלי אורך של 4,460 מ"מף רוחב של 1,870 מ"מ, גובה של 1,600 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,767 מ"מ.
פורד לא מספקת לנו מידע מלא על יחידות ההנעה של הדגם, הסוללות יגיעו מפולקסווגן ID4 ולפי פורד טעינה מהירה של 10-80 אחוז אורכת 25 דקות בלבד. בתחום ההנעה, פורד משדרגת את המוכר לנו מדגמי ID של פולקסווגן, דגם הבסיס מצויד במנוע אחורי 170 כ"ס, מעליו נמצא דגם הנעה אחורית עם 285 כ"ס ובפסגת ההיצע נמצא דגם ביצועים עם הנעה כפולה והספק כולל 340 כ"ס.
עדכון: פורד אקספלורר EV ישווק כאמור עם שתי יחידות הנעה המוכרות לנו מה- ID4 של פולקסווגן: דגם הנעה אחורית עם 285 כ"ס ומומנט מרבי של 55.5 קג"מ וסוללה בקיבלות נטו של 77kWh, לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 6.4 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של 602 ק"מ (455 ק"מ בכביש המהיר). דגם הנעה כפולה מצוידת בסוללה בקיבולת נטו של 79kWh ובמערכת הנעה חשמלית בהספק משולב של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 69.2 קג"מ, לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 5.3 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וטווח נסיעה של 532 ק"מ (412 ק"מ בכביש המהיר). לקראת סוף 2024 תשווק גרסת הבסיס הזולה עם מנוע אחורי 170 כ"ס וסוללת 52kWh.
אבזור הבסיס בדגם יכלול מושבים מחוממים עם עיסוי לנהג, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, חיישני חניה היקפיים, מצלמת 360 מעלות ועוד, לצד מגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות כולל מערכת יציאה בטוחה ומערכת סיוע למעבר נתיב אוטונומי בעת לחיצה על מוט האיתות.
בשורה התחתונה, הבסיס אולי פולקסווגן ID4, אך מדובר בדגם שונה לחלוטין בדיוק כפי שסקודה אניאק מבוסס על אותם מכלולים של ה- ID4 אך שונה ממנו.