פורד מציגה את דגמי 2023 החדשים של הטנדרים הכבדים שלה, פורד F250 ופורד F350. מדובר בדור חדש לדגמים המגיע כשנתיים לאחר שפורד הציגה לראשונה את האח הקל יותר, פורד F150 החדש. דגמי סופר דיוטי של פורד מוצגים אחד בלבד לאחר ששברולט חשפה את המתחרה שלה, סילברדו HD החדש.
אם נתחיל ממה שנמצא מתחת למכסה המנוע, אז לרוכשים ישנה אפשרות בחירה מבין שלושה מנועי V8, שני מנועי בנזין ודיזל אחד. מנוע הטורבו דיזל הוא מנוע בנפח של 6.7 ליטר המייצר בדגם הספק מרבי של 482 כ"ס ומומנט מרבי אדיר של 145 קג"מ, זאת לעומת 470 כ"ס ו-134.5 קג"מ במנוע ה-6.6 ליטר V8 טורבו דיזל של הסילברדו החדש.
רוכשים שירצו מנוע בנזין יוכלו לבחור במנוע 6.8 ליטר V8 החדש, אטמוספרי, המחליף את מנוע ה-6.2 ליטר של הדגם היוצא. בשלב זה פורד לא מציינת נתונים טכניים אך היא מציינת כי מדובר כמובן במנוע חזק יותר מהמנוע אותו הוא מחליף, כלומר מעל ל-390 כ"ס. מי שרוצה מנעו בנזין מוגזם באמת כמיטב המסורת האמריקאית יכול לבחור במנוע 7.2 ליטר V8, גם במקרה זה פורד עדיין לא חושפת את נתוני המנוע (משופר מהדגם היוצא) אך גם במקרה זה תצפו ליותר מה-436 כ"ס של הדגם היוצא.
לא משנה איזה מנוע תבחרו, כולם משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית שבמרבית גרסאות הדגם/רמות הגימור מעבירה את הכוח לכל הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה עם תיבת הפחתה. טנדרים מסוג זה נרכשים לא בשביל העמסת הארגז מאחור, לזה מספיק דגם F-150 הקל יותר, אלא בשביל יכולת הגרירה וכאן פורד מדווחת שלדגמים החדשים כושר גרירה והעמס גבוהים יותר מאלו ש הדגמים היוצאים, כלומר מעל ל-3.56 טון כושר העמסה, מעל ל-10.98 טון לנגרר עם מערכת בלימה עצמית ומעל ל-16.78 טון לנגרר המחובר להתקן גרירה מיוחד במרכז הארגז.
שדרוג משמעותי מאוד נמצא בתא הנוסעים, פחות תעשייתי וגס ויותר תחושה של רכב פרטי. זה כמובן לא מפתיע שכן את השינוי הזה כבר פגשנו בדגם F-150 החדש. מעבר לשדרוג הכולל לאווירה ואיכות החומרים נמצא גם שדרוג טכנולוגי מקיף עם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומולטימדיה עם מסכי מגע בגדלים "8 עד "12.3 המבוססת על מערכת SYNC-4 של פורד המציעה את כל מה שאפשר לצפות לו ממערכת מולטימדיה עדכנית, כולל תפעול קולי, קישוריות 5G, עדכוני OTA, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד.
לצד זה נמצא מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת, כיוון חשמלי למושבים, להגה, למראות הצד ולדוושות, מערך מצלמות היקפי - עד 28 מצלמות, מערכת Pro Trailer שהיא סוג של מערכת חנייה אוטומטית מתקדמת לנגרר, מערכת Pro Trailer Hitch Assist המסיעה את הרכב בדיוק לנקודת החיבור עם הנגרר, מושבי נוחות עם אפשרות להטייה מלאה של המשענת לאחור, מערכת שמע מבית B&O, שקעי 120V בתא הנוסעים ובארגז (מאפשר תפעול כלי עבודה בהספק של עד 2kW), תצוגה עילית ועוד ועוד. כמובן שלצד האבזור נמצא מגוון רחב של תאי אחסון ופטנטים שונים המסייעים להפוך את העבודה לנוחה ובעיקר יעילה יותר.
פורד ציידה את דגמי 2023 של הסופר דיוטי במערכת חשמל מתקדמת המאפשרת חיבור מהיר ופשוט יותר של מתקני הרמה כמו מנופים לעבודות בגובה נמוך, יחסית. לא רק זה, פורד מאפשרת ליצרני המתקנים ממשק ישיר לטכנולוגיית הענן של החברה כך לדוגמה ניתן ליצור ממשק שלם עבור הציוד במערכת המולטימדיה ולתפעל את הציוד דרך המסך המרכזי, כל זה כמובן עם אפשרות עדכון לאורך הזמן. המערכת מאפשר ממשק מלא עם הרכב וכך לדוגמה יצרן של מנוף יכול לתכנת כך שאם המנוף לא מצב מסוים לא ניתן לתפעל בטעות את תיבת ההילוכים של הרכב. מרשים!.
פורד מציעה לחברות הרוכשות מספר רב של יחידות מהדגם מערכת ניהול צי רכב מלאה (בתשלום כמובן) המספקת למנהלי הצי את כל הכלים לניהול צי רכב, כולל איתור הרכבים על מפה, דיווח על נהיגה פרועה של נהגים, מעקב אחר מצב התחזוקה של הרכב ועוד ועוד. המנויים למערכת זכאים לעשות שימוש בשירותי הדרך הניידים של פורד, חיבור לרשת מתקינים מקצועיים של ציוד ייעודי השומר באופן מלא על האחריות של הרכב ועוד.
על הנייר אלו אולי רק טנדרים, אך בפועל אלו הרכבים המהווים את עמוד השדרה של הכלכלה האמריקאית.