לאחר שהשיקה את גרסאות ההנעה האחורית של ב.מ.וו M3 סדאן ו- M4 קופה, ב.מ.וו משיקה כעת את גרסאות ההנעה הכפולה xDrive של הדגמים, הזמינה רק בדגמי קומפטישן הבכירים יותר. זו הפעם הראשונה שדגמי M3 או M4 משווקים עם מערכת הנעה כפולה, גרסאות אלו מאפשרות ל-ב.מ.וו להתחרות ישירות בדגמים כגון אודי RS4 או C63 AMG 4MATIC.
מערכת ההנעה הכפולה של הדגמים היא אותה מערכת הנעה שהוצגה לראשונה עם דגם M5 xDrive, זו מערכת הנעה שפותחה ע"י חטיבת M של ב.מ.וו במיוחד עבור דגמי הביצועים שלה והיא מצוידת כסטנדט גם בדיפרנציאל מוגבל ההחלקה האקטיבי האחורי של ב.מ.וו (נשלט אלקטרונית), המשנה כל הזמן את המומנט העובר לכל אחד מהגלגלים האחוריים - עד 100% לאחד הגלגלים. מערכת ההנעה הכפולה זכתה גם לכיול שונה ומותאם של מערכת בקרת היציבות ESC שכמו בכל דגמי ב.מ.וו, ניתנת לניתוק מלא.
לרשות הנהג בורר מצבי הנעה המאפשר בחירה מבין מספר פעולות שונות של המערכת. למערכת תעדוף ברור לציר האחורי במצב הרגיל, תעדוף מוגבל לציר האחורי במצב ספורט ועם ניתוק בקרת היציבות לנהג אפשרות בחירה מבין הנעה כפולה בשני מצבים או ניתוק מלא של הציר הקדמי. מערכת ההנעה הכפולה מוסיפה כ-50 ק"מ למשקל הדגם לעומת דגמי ההנעה האחורית.
כאמור, דגמי ההנעה הכפולה משווקים בגרסאות הקומפטישן הבכירות בלבד כך שבחזית נמצא את מנוע ה-3.0 ליטר שישה צילינדרים טווין טורבו S58 המייצר הספק מרבי של 510 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ, המתקבל בין 2750 – 5500 סל"ד. המנוע משודך כסטנדרט לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולפי ב.מ.וו, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות (3.9 ש' בדגמי הנעה אחורית) ומהירות מרבית מוגבל אלקטרונית של 250 קמ"ש או 290 קמ"ש עם חבילת הנהג. כפי שאנחנו מכירים את ב.מ.וו, הנתונים האלו שמרניים יותר מהנתונים המתקבלים בתנאי אמת כך שאפשר לצפות לנתון תאוצה שקרוב יותר ל-3.2 שניות.
היצע דגמי M3/M4 יורחב עוד יותר בהמשך השנה עם השקת M4 קבריולט ובתחילת השנה הבאה נפגוש לראשונה גם M3 סטיישן כמתחרה ישירה עוד יותר לאודי RS4 אוונט.