כרגע אמנם מדובר רק בקונספט אך אין ספק כי זו עוד הצהרת כוונות מצידה של פולקסווגן להיכנס לתחום הביצועים, בדיוק כפי שהצהירה לאחרונה כי היא תמשיך להציג דגמי GTI גם בעידן החשמלי.
פולקסווגן ציידה את הקונספט ID.X פרפורמנס, המבוסס על פולקסווגן ID7, במערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 558 כ"ס וסוללה התומכת בזרם גבוהה מתמשך כדי להבטיח ביצועים גבוהים הזמינים לזמן ממושך. הסוללה שבדגם תומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 200kW.
רכב ביצועים בלי חומרה תומכת זה הרכב שיהיה אולי מהיר בקו ישר אך לא יותר מכך, לכן פולקסווגן התקינה בדגם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, בולמים וקפיצים קשיחים קשיחים במיוחד שאפשרו את הנמכת המרכב ב-60 מ"מ לעומת ה-ID7 הרגילה. בנוסף לכך מהנדסי פולקסווגן הקטינו את זווית כינוס הגלגלים (Toe-in) כדי ליצור רכב השמח יותר לפנות בכל פקודת היגוי.
הדגם נשען על חישוקי "20 קלים בצבע נחושת הנועלים צמיגי מישלין קאפ 2R מכווני נהיגת מסלול ברוחב של 265 מ"מ ומאחוריהם נמצא מערכת בלימה משודרגת.
לצד זה פולקסווגן העניקה לדגם הקונספט מראה של רכב מסלול, עם כנף אחורית גדולה, דיפיוזר אחורי ענק, חצאיות צד בולטות, פגוש קדמי נמוך עם מפצלי זרימה ועוד. בתא הנוסעים נמצא שימוש נרחב בעור ואלקנטרה, מושבי באקט אוחזים והדגשה באדום.