אל פולקסווגן ID2 החשמלית אותה פולקסווגן תשיק השנה כסופרמיני במחיר המקביל לזה של הפולו, פולקסווגן תצרף בשנה הבאה את פולקסווגן ID1 העירונית, גם היא תחת הכותרת של חשמלית לכל כאשר יעד המחיר של פולקסווגן הוא מכונית חשמלית עירונית במחיר של כ-20,000 אירו, מחיר שיהיה מקביל לזה של מכוניות עירוניות בנזין כגון קיה פיקנטו, אמנם לא בגרסאות הבסיס אך בהחלט בגרסאות הביניים.
קדימון לאותה ID1 פולקסווגן חושפת כעת באמצעות הקונספט הקרוב לייצור ID EVERY1 שכמו פולקסווגן ID2 (ודגמים מקבילים מבית סקודה וקופרה) תתבסס על פלטפורמת ההנעה הקדמית MEB Entry שתשמש את כל הדגמים הקטנים יותר בקבוצת פולקסווגן. למרות שזו פלטפורמה של דגמי בסיס זו עדיין פלטפורמה נשלטת תוכנה כך שדגמים אלו יזכו לעדכונים ושיפורים לכל אורך חיי הדגם.

עם אורך של 3.88 מטר, פולקסווגן ID1 ארוכה יותר ממכונית עירונית ממוצעת, לפיקנטו לדוגמה אורך של 3.59 מטר, ובזכות הפלטפורמה החשמלית לדגם תא מטען גדול יחסית לסגמנט בנפח של 305 ליטר.
בתחום ההנעה, פולקסווגן מציינת כי הדגם מצויד במנוע חשמלי קדמי בהספק של 95 כ"ס, המהירות המרבית מוגבלת ל-130 קמ"ש ובתחתית המרכב מותקנת סוללה שתאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-250 ק"מ. לצרכי ניוד עירוניים לא צריך יותר מזה אבל בשוק הישראלי בו רכב עירוני כמו הפיקנטו הוא רכב לכל שימוש וטווח, זה טווח די מגביל.

בניגוד לשאר דגמי ID של פולקסווגן, עבור ה- ID1 פולקסווגן בחרה בשפת עיצוב שונה בהשראת העיצוב של פולקסווגן UP, המכונית העירונית של פולקסווגן ששווקה בין השנים 2011-2023. לעומת אותה UP, פולקסווגן ID1 ארוכה יותר משמעותית עם תוספת של כ-33 ס"מ לאורך.
חלל תא הנוסעים חביב למראה ומציג במידה רבה את מה שנפגוש בדגמים החשמליים העתידיים של פולקסווגן וזה כולל מולטימדיה מרכזית גדולה במיוחד אך עדיין עם שליטה באמצעות כפתורים פיזיים על הפעולות השכיחות כמו השליטה הבסיסית על בקרת האקלים, עוצמת השמע וחזרה לשימוש בכפתורים פיזיים על גלגל ההגה.

פולקסווגן מתכננת להשיק עד לשנת 2027 תשעה דגמים חדשים, כאשר ההיצע יכלול לפחות שלושה דגמים חשמליים קטנים וזולים יחסית כאשר אל ID1 ו- ID2 יצטרף גם קרוסאובר עירוני, כנראה ID2x.