לאחר כל הטיזרים לדגם, פולקסווגן חושפת היום (ב') את ספינת הדגל החשמלית שלה, פולקסווגן ID7 המציעה טווח נסיעה חשמלי מרשים של 700 ק"מ בתקן WLTP, יותר מכל המתחרות הישירות שלה כגון טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 ועוד. פולקסווגן ID7 תהיה זמינה לרכישה על כבישי אירופה החל מסתיו 2023 ובישראל החל משנת 2024.
פולקסווגן ID7 היא המכונית הבכירה והגדולה ביותר המבוססת על פלטפורמת MEB הייעודית להנעה חשמלית של קבוצת פולקסווגן. היא גם המכונית הראשונה בקבוצת פולקסווגן לעשות שימוש ביחידת ההנעה החשמלית החדשה של החברה (APP550) המייצרת הספק מרבי של 286 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ, זאת לעומת 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ של היחידה הקודמת בשאר דגמי ID החשמליים.
לצד השיפור המשמעותי בנתוני ההספק, יחידת ההנעה הזו מציעה גם נצילות גבוהה יותר והיא חלק בלתי נפרד מהיכולת של ה- ID7 להציע טווח נסיעה מרשים של כ-700 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית הבכירה ID 7 Pro S של הדגם. מה שעוד מסייע לדגם להשיג את טווח הנסיעה הזה זה מקדם הגרר הנמוך העומד על 0.23, כמו בטסלה מודל 3, המושג באמצעות העיצוב האווירודינמי דמוי הקופה של הדגם.
בשלב זה פולקסווגן מציגה שתי גרסאות הנעה אחורית בלבד: דגם ID 7 Pro S המצויד בסוללה חדשה בקיבולת ברוטו של 91kWh (נטו 86kWh) והיא זו שמאפשרת לדגם טווח של 700 ק"מ לצד טעינה מהירה בהספק של 200kW. מתחת לדגם זה נמצא את דגם ID 7 Pro המצויד בסוללה המוכרת משאר דגמי ID הבכירים בקיבולת ברוטו של 82kWh (נטו: 77kWh) והיא מאפשרת לדגם טווח נסיעה מרשים לא פחות של 615 ק"מ וטעינה מהירה בהספק של 170kW. בשני המקרים מדובר בשדרוג משמעותי לעומת כל שאר דגמי ID של פולקסווגן (או שאר הדגמים החשמליים של קבוצת פולקסווגן על בסיס פלטפורמת MEB). בשלב מאוחר יותר פולקסווגן תציג גם גרסאות הנעה כפולה לדגם וכן גרסת GTX ספורטיבית.
פולקסווגן ID7 מציגה עיצוב אלגנטי ונעים לעין אך גם לא ספורטיבי או מסעיר כמו חלק מהמתחרות הישירות שלה, מצד שני כך בדיוק פולקסווגן מגדירה את הדגם - לימוזינה לנסיעות ארוכות בנוחות מרבית. פולקסווגן ID7 גדולה יותר משמעותית מהמתחרות שלה שכן עם אורך של 4,961 מ"מ, רוחב של 1,862 מ"מ, גובה של 1,538 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,966 מ"מ מדובר בדגם שהוא ארוך יותר ב-100 מ"מ מהאיוניק 6 ובלא פחות מ-267 מ"מ מטסלה מודל 3, כך שמדובר למעשה בדגם מסגמנט אחד גבוה יותר. אין ספק שבתחום הזה פולקסווגן חשבה על השוק הסיני, שבאופן עקרוני מעדיף מכוניות סדאן גדולות.
תא הנוסעים של פולקסווגן ID 7 עטוף בחומרים איכותיים ועשירים שרובם ממוחזרים והוא מציג עיצוב מינימליסטי למדי נטול ממשקי כפתורים. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגטלי קטן המציג רק את המידע החיוני וכסטנדרט הדגם מצויד גם בתצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה. במרכז הדשבורד נמצא מסך מגע ענק בגודל "15 דרכו, או באמצעות פוקדה קולית, הנהג שולט על כל מערכות הרכב, כולל מערכת בקרת האקלים (3 אזורים). בדגם אין כיוון מכני לפתחי המיזוג והשליטה על כיוון האוויר דיגיטלית לחלוטין - כמו בטסלה. את כיוון האוויר ניתן לשנות באמצעות מגע במסך או באמצעות מספר קיצורים או פקודה קולית כמו "קר לי ברגליים". בתחתית המסך נמצא פסי מגע מוארים המאפשרים באמצעות החלקת האצבע שליטה על הטמפרטורה ועוצמת השמע.
מערכת המולטימדיה עצמה חדשה ועם ממשק גרפי חדש שמשפר ומתקן את כל מה שהיה פחות מוצלח במערכת הנוכחית של דגמי ID. באמצעות המסך תוכלו לשלוט גם על מושבי הנוחות החדשים של הדגם (ergoComfort) שמעבר לשפע כיוונים חשמליים מצוידים בנוסף גם במערכת בקרת אקלים המחממת או מאווררת את המושבים בהתאם לחיישני לחות וטמפרטורה במושבים והטמפרטורה שנקבע בבקרת האקלים. המושבים כוללים בנוסף מערכת עיסוי המבוססת על 10 כריות אוויר, לא רק באזור הגב אלא גם באזור הירכיים. יחד עם מושבי הנוחות, על נוחות ונינוחות הנסיעה אחראיים גם בולמים אדפטיביים (DCC) ובידוד רעשים מוקפד שמבטיח נסיעה חרישית.
פולקסווגן ID7 מצוידת בגג פנורמי חכם ענק כך שבלחיצת כפתור, או פקודה קולית, ניתן לשנות את השקיפות שלו. על השמע בדגם אחראית מערכת מבית Harman Kardon עם 14 רמקולים, כולל רמקול סנטר וסאב.
פולקסווגן ID7 מצוידת במערכת Travel Assist העדכנית שמעבר להיותה בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב (0-210 קמ"ש) היא עושה שימוש גם במידע בזמן אמת באמצעות טכנולוגיית ענן בכדי לשפר את דיוק המערכת, להיות מוכנה מראש לסכנות בכביש באמצעות דיווחים וכן להתמודד טוב יותר עם כבישים בהם הסימון לא ברור או שיש בהם מעקף זמני. המערכת היא מערכת לומדת, כלומר ככל שיותר רכבים של הקבוצה המצוידים במערכת עוברים במקום מסוים כך המערכת יודעת לשפר את היכולות שלה. המערכת מספקת תמיכה במעבר נתיב אוטונומי בכביש המהיר והיא עושה שימוש במצלמה הקדמית ובמערכת הניווט בכדי להתאים אוטומטית את מהירות הנסיעה.
נוכל למצוא בדגם גם את מערכת Park Assist Pro שמעבר להיותה מערכת חניה אוטומטית, היא מסוגלת גם לזכור את 50 המטרים האחרונים של הכניסה לחנייה כך שלאחר שתמרון החניה נשמר בזיכרון, המערכת תוכל לבצע את התמרון הזה באופן אוטומטי, כולל אפשרות לעשות זאת כאשר הנהג מחוץ לרכב (באמצעות אפליקציה).