מרצדס מציגה בביג'ין קונספט לקרוסאובר קופה גדול ממדים כמתחרה עתידי ל-X6 של ב.מ.וו. יוצע עם מנועים מתקדמים ותיבת 9 הילוכים אוטו'.
כהמשך ישיר לרמז שמרצדס פרסמה בשבוע שעבר במסגרת האספה השנתית של בעלי המניות בדיימלר, מרצדס מציגה בתערוכת בייג'ין את הקונספט MLC, קונספט לקרוסאובר קופה עתידי שיוצג בגרסת הייצור כבר בשנה הבאה ויתחרה בעיקר ב-X6 של ב.מ.וו.
כמו רוב דגמי הקונספט האחרונים של מרצדס הרומזים על דגם עתידי, למעט ריכוך מתבקש במעבר לדגם ייצור, מה שאתם רואים בתמונות זה מה שניראה בעוד כשנה מהיום. למעט החזית המרצדסית האגרסיבית למדי שלא מתחברת בהרמוניה לשאר הרכב, מהצד ומאחור, ה-MLC בעל אותם הפרופורציות של ה-X6, רק קצת יותר אלגנטי ועם פחות דגש על הצד הספורטיבי לעומת ה-X6.
אולי קצת קשה להבחין בכך בתמונות, אך ה-MLC הוא רכב גדול ממדים עם אורך של כ-5 מטר, גובה של 1.74 מטר, רוחב של 2.0 מטר ובסיס גלגלים של 2.91 מטר – גדול במעט מה-X6. אין ספק שמרצדס רוצה שמה שתראו במראה האחורית, יגרום לכם לעבור נתיב במהירות. צריך לזכור שעד שמרצדס תציג את ה-MLC בגרסת הייצור, ב.מ.וו צפויה להציג במקביל את הדור השני של ה-X6.
מרצדס מציידת את ה-MLC קונספט במנוע V6 כפול מגדשי טורבו עם הזרקת דלק ישירה בנפח של 3.0 ליטר המייצר הספק מרבי של 333 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 48.9 קג"מ המתקבל בין 1,400-4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת התשעה הילוכים החדשה של מרצדס -9G-TRONIC PLUS (עם חמש תכניות פעולה), המעבירה את הכוח אל כל ארבעת הגלגלים דרך מערכת 4MATIC.
כמו בכל דגמי מרצדס העדכניים, את הדגם ישרתו שלל מערוכת מתקדמות כולל מערכת בקרת רכינה כמו ב-S קלאס קופה החדשה (רכינת המרכב אל תוך הסיבוב), בולמי אוויר עם שלושה מצבי בחירה, מערכת בלימה אוטו', בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת ועוד ועוד.
מרצדס תייצר את ה-MLC במפעלי החברה באלבמה בדרום מזרח ארצות הברית, שם הוא יחלוק את פס הייצור עם ה-ML שיתרום ל-MLC את הפלטפורמה.