מרצדס סיימה את שנת 2024 עם רווח של 10.4 מיליארד אירו, לכאורה תוצאה חיובית מאוד אך עבור החברה מדובר בירידה חדה ל 28.4% לעומת שנת 2023. תקנות הזיהום באירופה, הצורך לבצע השקעות עתק במעבר להנעה חשמלית בזמן שעדיין צריך להמשיך לייצר ולפתח רכבי בעירה פנימית, כל זה ועוד הובילו את מרצדס, ויצרנים נוספים, לירידה בהכנסות ולצורך בפיתוח אסטרטגיה חדשה כדי לשרוד ולגדול תחת התנאים המאתגרים האלו.
ה- ועוד הוא השוק הסיני, שוק הרכב הגדול בעולם שהוא משמעותי מאוד עבור מרצדס. שוק זה אולי עדיין לא מייצר רכבים ברמה של מרצדס אך כנראה שמספיק קרוב עבור חלק מלקוחות המותג בשוק זה שפשוט עברו לרכוש מותגים מקומיים שמציעים המון תמורת פחות. יש לציין כי זה תקף בעיקר עבור הדגמים הנמוכים יותר של מרצדס, מרצדס S קלאס לדוגמה היא עדיין מכונית הפאר המבוקשת ביותר בסין ומחוצה לה ועדיין אמת המידה אליה צריך לשאוף.

כדי להגדיל רווחים נדרש להוזיל עלויות ייצור ולמכור יותר רכבים, לשם כך מרצדס מתכננת להשיק מעל ל-12 דגמים חדשים או מחודשים עד לסוף שנת 2027 ולצד זה לעשות שימוש ביותר רכיבים משותפים, דוגמה משמעותית לכך זה המעבר למערכת ההפעלה MB.OS שתאפשר למרצדס להפוך את כל הדגמים שלה לרכבים נשלטי תוכנה, מהלך שיאפשר מצד אחד להוזיל עלויות ייצור ומצד שני לשפר את חוויית הלקוח. המערכת סקלבילית כך שהוא מתאימה לכל סגמנט וכן לכל שוק רכב שונה, כך לדוגמה מערכת הניווט בשווקים מערביים תתבסס על מערכת הניווט של גוגל, בסין על מערכת AMAP של עליבאבא ובקוריאה על מערכת TMAP המקומית.
המערכת תומכת בנהיגה אוטונומית ברמה 2++ כולל נהיגה אוטונומית מבוססת ניווט מנקודה לנקודה והתמודדות עם תנועה עירונית. היכולות האלו יהיו זמינות בשוק הסיני והאמריקאי, באירופה לעומת זאת היכולות יעודכנו בהתאם לשינויים ברגולציה המקומית שהיא מחמירה יותר מזו הקיימת בשוק הסיני והאמריקאי. בתחום הנהיגה האוטונומית, מרצדס כבר מפעילה בסין צי של רכבי ניסוי ברמה אוטונומית 4.

ב.מ.וו תעבור בקרוב לפלטפורמה אחידה עבור כל הדגמים שלה, חשמלי, בנזין או פלאג-אין (מסדרה 3 ומעלה) מרצדס לעומת זאת תעשה שימוש בשלוש פלטפורמות שונות, אחת חדשה לחלוטין (MMA 800V) עבור הדגמים הנמוכים יותר בהיצע (משפחת דגמי A ודגמי B קלאס) ושתיים עבור הדגמים הבכירים יותר עם הפרדה בין דגמי הבנזין והפלאג-אין לדגמים החשמליים.
בתחום ההנעה, הדגמים החשמליים של מרצדס יעשו שימוש בדור חדש של מנועים חשמליים (EDU 2.0) ודור חדש של סוללות, כולל שימוש לראשונה בסוללות מסוג LFP זולות יותר. לפי מרצדס הדור החדש של הסוללות מאפשר לה להפחית את עלויות הייצור של הסוללות בכ-30%. דגמי הבנזין הקלים יותר יתבססו בעיקר על מנוע 1.5 ליטר טורבו 48V 1.3kWh במספר גרסאות הספק, 136 כ"ס עד 190 כ"ס, ובתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים בה משולב המנוע החשמלי. הבחירה בנפח של 1.5 ליטר הוא בעיקר בשל השוק הסיני, שם לנפח זה ומטה ישנה הטבת מס, במיוחד כאשר הוא משולב במערכת פלאג-אין.

המכונית הראשונה שתעשה שימוש בכל הטכנולוגיה הזו היא מרצדס CLA החדשה אותו מרצדס צפויה לחשוף בחודש הבא. הדגם יתבסס על פלטפורמת MMA והוא ישווק בתחילה בגרסה חשמלית וקצת לאחר מכן עם מנוע ה-1.5 טורבו החדש. הגרסה החשמלית תשווק עם הנעה אחורית 270 כ"ס או כפולה עם 380 כ"ס כאשר המנוע האחורי משולב בתיבת העברה עם שני יחסי העברה לטובת שיפור הביצועים במהירויות נמוכות ובינוניות ושיפור צריכת האנרגיה בנסיעה במהירויות גבוהות.

היצע הסוללות במרצדס CLA יכלול סוללת LFP בקיבולת של 58kWh או סוללות NMC בקיבולת של 85kWh, זו הגדולה יותר תאפשר לדגם טווח נסיעה מרשים של כ-750 ק"מ, הרבה יותר מכל המתחרות הישירות וזו עדות לנצילות הגובהה של מערכת ההנעה החשמלית של מרצדס, טכנולוגיה אשר פותחה באמצעות רכב הניסוי מרצדס EQXX. השימוש בארכיטקטורת 800V מאפשרת טעינה אולטרה מהירה בהספק של 350kW וטעינה של 10 דקות תאפשר להוסיף כ-300 ק"מ לטווח הנסיעה. יכולת הטעינה המהירה אפשרה בנוסף להתקין מערכת בלימה רגנרטיבית בהספק גבוהה של עד 200kW היוצר תאוצה שלישית של עד 0.5G כך שבמרבית מצבי הנסיעה, כולל נהיגה נמרצת, לא יהיה צורך לעשות שימוש במערכת הבלימה המכאנית.
מרצדס תמשיך לשווק רכבי בעירה פנימית עם מנועי 4 עד 8 צילינדרים ובשווקים מסוימים היא אף תמשיך לשווק את דגמי S קלאס מייבאך עם מנוע 12 צילינדרים.