62,995 רכבים חדשים נמסרו בחודשיים הראשונים של 2019, ירידה של 3.1% לעומת 2018 וירידה של 10% לעומת 2017.
עם מסירות של 24,520 רכבים חדשים בחודש פברואר 2019, שוק הרכב הישראלי רושם ירידה של 7% לעומת פברואר אשתקד וירידה שנתית של 3.1% לעומת ינואר-פברואר 2018 - מסירות של 62,995 רכבים לעומת 65,303 רכבים. בתקופה המקבילה בשנת 2017 נמסרו 70,500 רכבים וזו כבר ירידה משמעותית של כ-10%.
למרות הירידה הכוללת, נדמה כי ביונדאי לא מכירים את המושג האטה במכירות שכן המותג רושם עלייה של 14.6% במסירות רכב חדש (11,388 מתחילת השנה, 4,467 בפברואר). יונדאי גם מחזיקה בשלושת הדגמים הנמכרים ביותר מתחילת השנה: איוניק עם מסירות של 3063 יחידות, i10 עם מסירות של 2,597 יחידות וטוסון המחודש עם מסירות של 2,520 יחידות.
במקום השני אנחנו מוצאים את קיה עם מסירות של 7,828 רכבים חדשים מתחילת השנה, ירידה של 4.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צריך לזכור שהספורטאז׳ המחודש הושק רק לאחרונה, יחד עם הריו 1.0 טורבו, כך שסביר להניח כי המותג ישפר את נתוני המסירות בהמשך השנה (הכל תלוי בתמחור הדגמים לאחר שינוי המיסוי הירוק באפריל).
טויוטה אוחזת במקום השלישי עם מסירות של 6,517 רכבים חדשים, ירידה של 3.9% לעומת אשתקד. צריך לזכור כי הטבלה מציגה את נתוני המסירות בפועל ולא את נתוני המכירות, כך שהטבלה מחסירה מכירות של כמה אלפי יחידות מהקורולה החדשה (וגם לא מעט יחידות מהראב4 החדש), וזה עוד לפני תחילת השיווק של הקורולה האצ׳בק וסטיישן החדשות, שגם הן צפויות לשפר משמעותית את נתוני המסירות של המותג.
סקודה שבמקום הרביעי רושמת לעצמה פתיחת שנה מוצלחת עם מסירות 5293, עלייה של 12.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מיצובישי סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות של 3575, עלייה של 9.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
חלק מהמותגים אולי רשמו עלייה, אך רוב המותגים רשמו ירידה דו ספרתית, מאזדה עם ירידה של 21%, ניסאן עם 16.8%, סוזוקי עם 24%, רנו עם 22% ועוד. גם בשוק היוקרה לא חוגגים עם השנה כאשר השלישייה הגרמנית המובילה את השוק הזה רושמת ירידה של 20-30% לכל מותג. וולוו ולקסוס לעומתן רשמו עלייה נאה עם 46% ו-24% בהתאמה.
עשרת הדגמים הנמכרים ביותר 1-2.2019:
יונדאי איוניק עם 3,063
יונדאי i10 עם 2,597
יונדאי טוסון עם 2,520
קיה פיקנטו עם 2,110
קיה נירו עם 1,987
קיה ספורטאז' עם 1,867
סקודה אוקטביה עם 1,828
טויוטה ראב4 עם 1,556
טויוטה יאריס עם 1,548
מיצובישי אאוטלנדר עם 1,489
מקום | יצרן | 1-2.2019 | מוניות | 1-2.2018 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 11388 | 9938 | 14.6% | |
2 | קיה | 7828 | 79 | 8204 | -4.6% |
3 | טויוטה | 6517 | 53 | 6785 | -3.9% |
4 | סקודה | 5293 | 343 | 4696 | 12.7% |
5 | מיצובישי | 3575 | 3277 | 9.1% | |
6 | מאזדה | 3264 | 2 | 4161 | -21.6% |
7 | ניסאן | 3126 | 3757 | -16.8% | |
8 | סוזוקי | 2368 | 3136 | -24.5% | |
9 | רנו | 2172 | 76 | 2787 | -22.1% |
10 | סיאט | 1825 | 1616 | 12.9% | |
11 | הונדה | 1801 | 1546 | 16.5% | |
12 | שברולט | 1710 | 1926 | -11.2% | |
13 | סיטרואן | 1658 | 48 | 1584 | 4.7% |
14 | פיג'ו | 1619 | 23 | 1594 | 1.6% |
15 | סובארו | 1223 | 1139 | 7.4% | |
16 | מרצדס | 1021 | 169 | 1368 | -25.4% |
17 | אאודי | 867 | 1317 | -34.2% | |
18 | פולקסווגן | 742 | 5 | 1229 | -39.6% |
19 | דאצ'יה | 724 | 62 | 759 | -4.6% |
20 | ב.מ.וו | 708 | 896 | -21.0% | |
21 | וולוו | 463 | 317 | 46.1% | |
22 | אופל | 416 | 562 | -26.0% | |
23 | פיאט | 378 | 637 | -40.7% | |
24 | לקסוס | 350 | 281 | 24.6% | |
25 | פורד | 349 | 462 | -24.5% | |
26 | איסוזו | 318 | 317 | 0.3% | |
27 | ג'יפ | 297 | 171 | 73.7% | |
28 | אם.ג'י | 233 | 0 | ||
29 | אלפא רומיאו | 185 | 110 | 68.2% | |
30 | מיני קופר | 143 | 173 | -17.3% | |
31 | לנד רובר | 88 | 76 | 15.8% | |
32 | אינפיניטי | 75 | 132 | -43.2% | |
33 | קאדילאק | 68 | 147 | -53.7% | |
34 | סאנגיונג | 67 | 15 | 52 | 28.8% |
35 | די אס | 35 | 12 | 191.7% | |
36 | יגואר | 22 | 19 | 15.8% | |
37 | פורשה | 21 | 58 | -63.8% | |
38 | מזראטי | 14 | 27 | -48.1% | |
39 | קרייזלר | 12 | 0 | ||
40 | סמארט | 11 | 19 | -42.1% | |
41 | בנטלי | 8 | 0 | ||
42 | אבארט | 5 | 12 | -58.3% | |
43 | פרארי | 4 | 0 | ||
44 | סייק | 2 | 0 | ||
45 | אסטון מרטין | 1 | 3 | -66.7% | |
46 | איווקו | 1 | 1 | 0.0% | |
47 | דוד'ג | 0 | 0 | ||
48 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
49 | ביואיק | 0 | 0 | ||
50 | לנציה | 0 | 0 | ||
סה"כ | 62995 | 875 | 65303 | -3.5% |