חודש החגים הוריד את מספר המסירות ב-8,000 רכבים לעומת חודש אוגוסט האחרון, אך למרות זאת השוק הישראלי עדיין במגמת עלייה על מסירות של 164,712 רכבים חדשים בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה.

הקורולה והאוקטביה מסתמנות כמשפחתיות החזקות בשוק הישראלי שיתחרו על תאור המשפחתית הכי נמכרת ב-2014

איגוד יבואני הרכב, פרסם היום את דו"ח מסירות רכב חדש לחודש ספטמבר האחרון. לפי הדו"ח, 11,734 רכבים חדשים נמסרו בחודש ספטמבר האחרון ומתחילת השנה נמסרו סך של 164,712 רכבים חדשים (ללא 3025 מוניות ברישוי עצמאי אצל היבואן). חודש החגים והמועדים בישראל הכתיב ירידה של 8,000 מסירות של רכבים חדשים לעומת חודש אוגוסט, לכך יש להוסיף את ההצטיידות של חברות הליסינג טרם נכנס לתוקפו השינוי במיסוי הירוק בספטמבר.

 

למרות חודש חלש יחסית, שוק הרכב הישראלי עדיין נמצא במגמת עלייה לעומת התקופה הקבילה אשתקד עם עלייה של 2.5% במסירות רכב חדש לעומת השנה שעברה.

 

עם מסירות של 25,856 רכבים חדשים מתחילת השנה (ספטמבר: 1184), יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות בהפרש ניכר מהמקום השני ורושמת עלייה של 5.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יונדאי עושה זאת למרות שהיא ללא כל רכב חדש משמעותי בהיצע, מה שמצביע על חוזקו של המותג בישראל, בעיקר בשוק המוסדי. במהלך השנה הבאה, יונדאי תתחזק בשלושה דגמים חשובים: i10 החדשה, i20 החדשה ו-ix35 המחודש.

 

קיה ממשיכה לשמור על המקום השני עם מסירות של 16,360 רכבים חדשים שנמסרו מתחילת השנה (ספטמבר: 1068) ורושמת עלייה מרשימה של 10.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. למרות שקיה החלה את השנה חלש יחסית לעומת 2012 בשל העדר נציגה בסגמנט המשפחתיות, הגעתם של שני דגמי הליבה החדשים, הפורטה והסיד, אפשרו לקיה לשפר משמעותית את מספר המסירות לעומת השנה שעברה.

 

טויוטה שהתברכה בקורולה החדשה לפני כחודשיים, ממשיכה להציג שיפור מתמשך בחודשים האחרונים ושומרת על המקום השלישי בטבלה עם מסירות של 15,780 רכבים חדשים מתחילת השנה (ספטמבר:1518), עלייה של 5.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנוסף לכך, טויוטה היא זו שמסרה הכי הרבה רכבים חדשים בחודשיים האחרונים, בזכותה של אותה הקורולה.

 

פורד שסיימה את 2012 במקום השני וכעת היא במקום הרביעי, ממשיכה בצניחה חופשית עם מסירות של 10,656 רכבים חדשים מתחילת השנה (ספטמבר: 477), ירידה של 31% לעומת התקופה המקבילה אשתקד – כ-7,000 רכבים פחות.

 

סקודה בשנה מצוינת סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות של 9630 רכבים חדשים מתחילת השנה (ספטמבר: 855), עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם הגעתה לאחרונה של האוקטביה החדשה (ממנה נמכרו כבר למעלה מ-1100 יחידות אך נמסרו רק כ-300 יחידות) סביר להניח שסקודה תסיים את השנה במקום הרביעי – בהחלט שנת שיא למותג, מותג שעד לפני עשור היה נחלתם הבלעדית של נהגי המוניות וכיום הוא אחד המותגים הנמכרים ביותר בשוק הפרטי.

 

מבין 20 המותגים הראשונים בטבלה, מיצובישי היא הצומחת ביותר השנה על עלייה של 102% במסירות רכב חדש, בזכות הספייס סטאר ואאוטלנדר החדש. עם עלייה של 49.9% מתחילת השנה מותג רנו רושם שנה חלומית עם מהפכת הדיזל, זאת עוד לפני שהקליאו החדשה והקפצ'ור שזה עתה הגיע, נכנסו לקצב מסירות גבוה (להבדיל ממכירות שלא משתקפות בטבלה).

 

צריך להוריד את הכובע גם בפני מותג אופל, מותג שכמעט ולא היה קיים בשוק הישראלי לפני כשנתיים עד שקבוצת שלמה לקחה לידיה את רישיון היבוא של המותג וכיום הוא במקום ה-16 בטבלה עם מסירות של 4,325 רכבים חדשים, עלייה של 46.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עוד רשמו עלייה יפה מתחילת השנה הם: סובארו אודי ופיאט עם עלייה של 36.6%, 27.5% ו-27.6% כל אחת בהתאמה.

 

הסגמנט החשוב בישראל, סגמנט המשפחתיות, התחדש השנה בלא מעט דגמים, החל מהסיד והפורטה החדשות, הקורולה החדשה ולאחרונה גם סקודה אוקטביה החדשה. בעוד זמן קצר מאוד, תצטרף אליהן בעוד מאזדה 3 החדשה אשר תנהל עם השתיים האחרונות, קרב על תואר המכונית הנמכרת בישראל לשנת 2014. מעניין יהיה לראות איך השוק הישראלי יקבל את מנוע ה-1.5 ליטר של ה-3 החדשה, החלש יחסית מול המתחרות.

 

מסירות רכב חדש ספטמבר 2013

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.